Olycka Shell fjärås

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Tog en hojtur med en kompis idag. Blev en tråkig avslutning då vi kört lygnern runt och såg att det var en olycka vid tappen.

Enligt vittnen ska denna Kawa ninja 4-5årgammal, ha kört i 100-150km/h och kört på en bil som svängde över vägen in mot tappen..
Båda var skadade men vid liv. Hörde något om nackskada på båda förarna.

Brandkår, ambulans och polis var på plats. Taket på Citroën Berlingon fick kapas av för att få ut föraren som tydligen hade minneslucka.
Blödde rätt så kraftigt från huvudet också..

Mc-föraren såg jag aldrig. Var väl redan på väg till sjukan tror jag.

Kawan tror jag var en 600/900cc 99-02 nånting. Med Yoshimura slipon. Tror den var i aluminium.

Regplåten var som sig bör borttagen, av polisen tror jag.

Krya på dig om du läser här!

"100-150km/h" kan ju sedan också vara 70-80km/h. Bara att han kanske accade. Tvivlar hyfsat starkt på att mc-föraren ska ha accat till 150km/h utanför tappen. Visst kan det stämma men det känns mer som att vilja beskylla någon..

Sedan är det ju alltid högerregeln. Ska man över motsatt vägbana måste man ju se sig för först. Så det kan ju vart bådas fel..

Jävligt tråkigt i vilket fall:(

Va där oxå... måste vart nåra minuter innan krocken. :gnissla

Päronen fick oroa sig en del när de läste det i GP på nätet. En bunt missade samtal på mobilen när man var hemkommen i Götet. Tiden stämde lite väl bra räknat på när jag lämnade sommarstället i Åsa och passerade Fjärås (kör sällan motorvägen utan gamla vägen) Får se det som en påminnelse att kolla mobilen vid stoppen vilket jag inte gjorde och även säga till när jag tar en längre väg hem. Blev Lygnern runt och en del småvägar Härligt härligt :)

Hoppas hojjåkarn som krockade klarar sig bra (edit: och naturligtvis även bilföraren :) )

Last edited:
´vi va ju där med .. hm ..
hoppas dom kryar på sig ..

Kompisen berättade idag att han sett en polisjakt efter en mc med passagerare över göta älv bron mot backaplan igår... När han senare kom till vågmästare/wieselgrensplatsen så hade mcn vurpat. Både förare och passagerare låg på marken och hojen långt bort.. Ska tydligen ha kört galet fort med mc polis som svans... Hittar inget i tidningen & kompisen är pålitlig? Nån som vet nåt?

Enligt vittnen ska denna Kawa ninja 4-5årgammal, ha kört i 100-150km/h och kört på en bil som svängde över vägen in mot tappen..
Båda var skadade men vid liv. Hörde något om nackskada på båda förarna.

Mc-föraren såg jag aldrig. Var väl redan på väg till sjukan tror jag.
Kawan tror jag var en 600/900cc 99-02 nånting. Med Yoshimura slipon. Tror den var i aluminium
Krya på dig om du läser här!

Det var en ZX12R och jag kände föraren.
Han ligger nedsövd/respirator pga. alla skador och smärtan.:gråta

Det var en ZX12R och jag kände föraren.
Han ligger nedsövd/respirator pga. alla skador och smärtan.:gråta

Tråkig läsning, jag hoppas för er bådas skull att han klarar sig och förhoppningsvis repar sig, trist :(.

Håller tummarna

usch

Fan va hemskt, man känner en dunk i bröstet varje gång man hör sånt här.
Det är fan inte kul. Vi var ju där vid halv 6tiden och låg i gräset och solade...
En timme senare är det någon som nästan kör ihäl sig på samma ställe. Det kunde varit någon av oss. USCH! :confused:
Man får sig en rejäl tankeställare!

Hoppas alla fall att både mc föraren och bilisten tillfrisknar och kommer tillbaka speciellt efter respiratorn!

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti