ER6-tråden

Någon som på rak arm vet vad dessa orginalprylar kostar:
Gul sidokåpa (den med blink i... bara gula delen)

Ingen som berättat för mig att man bara ska ligga ner i kurvorna och inte före och efter... hihi:va


Jag hade min skadad då jag köpte den, fick reda på att kåpan i gult + dekalen som skall sitta på kostar >800 kr. Tror att det var 750 kr, men vet inte säkert.
 
Öhlinsfjädrar

Någon som testat Öhlins framgaffelfjädrar och vill uttala sig om hur de funkar. Finns ju att köpa för en relativt billig peng, ca 1200 kr. Många har ju klagat på att ER6:an är lite mjuk fram, detta är kanske en lösning.

Öhlins har ju även bakdämpare, dock en smula dyrare (6000 kr). Någon som testat denna?
 
Last edited:
Någon som testat Öhlins framgaffelfjädrar och vill uttala sig om hur de funkar. Finns ju att köpa för en relativt billig peng, ca 1200 kr. Många har ju klagat på att ER6:an är lite mjuk fram, detta är kanske en lösning.

Öhlins har ju även bakdämpare, dock en smula dyrare (6000 kr). Någon som testat denna?

Också intresserad om någon köpt framgaffelfjädrarna, vill isåfall höra lite mer.

Glad Midsommar fressten, från och med nu får pärlan stå ett dygn "minst" :fyllisar
 
Är det någon som testat att köra på v-power i tanken? Blev överraskad när säljaren sa att man kunde köra på det. Det kan väl ändå inte göra någon nytta på en mc?
 
Det är ju inte Kawwas orangea färg, men det blev rätt schysst endå.
Jag är nöjd, letar några schyssta backspeglar nu, sen så..

Har en bild i mitt garage.

Ser snyggt ut med den fälgtapen på bilderna i ditt garage
snygga tofflor du har på bilderna får nog köpa ett par ....
Jag har också funderat på nya backspeglar eftersom man inte ser något alls i dom som sitter på men jag har precis köpt ett nytt renthal crosstyre 800 mm brett med fågelpinne och (orange fågelpinneskydd) jag tror faktiskt det kommer fixa problemet med att man inte ser något i backspeglarna.
Jag lägger in bilder när jag bytt styre.
 
Någon som testat Öhlins framgaffelfjädrar och vill uttala sig om hur de funkar. Finns ju att köpa för en relativt billig peng, ca 1200 kr. Många har ju klagat på att ER6:an är lite mjuk fram, detta är kanske en lösning.

Öhlins har ju även bakdämpare, dock en smula dyrare (6000 kr). Någon som testat denna?


äntligen nån som tatt fram lite priser på dämpare.. undrar om man kan hitta bakdämparn billigare på nån shop utomlands? nån som kollat detta? ja skulle väl föredra lite bättre fjädring på banan men annars ute på gatorna duger den fint samma gäller på banorna tycker men allt kan ju alltid förbättras:tummenupp
 
Någon mer som har haft problem med att batteriet tagit slut?

Jag tycker att det ska hålla mer än ett år eller?
 
Hej!

Testar skriva lite i den här tråden. Jag har funderingar på att köpa en Versys och gissar att den motormässigt är rätt lik ER6:an, mindre hästar men i övrigt.
Den jag provkörde hade en del vibrationer i styre och tank och bakre fotpinnarna. Försäljaren sa att det bara är så. Jag har även provkört en ER6-f och där var det rejält med vibrationer.
Kan man göra något åt detta?
Jag har läst här i tråden att 100 mils servicen kostar runt 1000:-.
Vad kostar de övriga servicarna?
Stämmer det att varannan 600 mils service är byte av olja och filter, i så fall kan man ju göra den själv?
Vad gör de i de som man inte ska göra själv?

Hoppas någon tar sig tid att svara:-)
Ha en härlig dag!

Sedis
 
Nån som vet vad 1200-mil service kostar? (Söndag idag, annars hade jag ringt och kollat)
 
Nån som vet vad 1200-mil service kostar? (Söndag idag, annars hade jag ringt och kollat)

Det är väl bara att kolla i boken vad den innehåller, det är ingen ventilkoll förrän 4200 mil så servicen fram till det torde vara rätt billig. Dyrare än 100-mila om det ska bytas broms-/kylarvätska eller tändstift t ex.
 
Det är väl bara att kolla i boken vad den innehåller, det är ingen ventilkoll förrän 4200 mil så servicen fram till det torde vara rätt billig. Dyrare än 100-mila om det ska bytas broms-/kylarvätska eller tändstift t ex.

Har för mig att garantin bara gäller om man servar på auktoriserad kawasaki verkstad.
:confused:
 
Jag lämnade in min hoj på 100 mila service hos Ava Mc i Stockholm & de tog 1950kr. De påstod att de kontrolerar att allt sitter fast att inget har lostnat samt att de byter olja & filter !
 
Jag lämnade in min hoj på 100 mila service hos Ava Mc i Stockholm & de tog 1950kr. De påstod att de kontrolerar att allt sitter fast att inget har lostnat samt att de byter olja & filter !

Jag betalade 600:- hos Lingvalls i Gävle, men då hade jag nyss bytt olja och filter, så det hoppade dom över. Men 1950:- låter tokdyrt, det går ju inte mer än 2liter olja i den och filtret kostar 90:-
 
Hej!

Testar skriva lite i den här tråden. Jag har funderingar på att köpa en Versys och gissar att den motormässigt är rätt lik ER6:an, mindre hästar men i övrigt.
Den jag provkörde hade en del vibrationer i styre och tank och bakre fotpinnarna. Försäljaren sa att det bara är så. Jag har även provkört en ER6-f och där var det rejält med vibrationer.
Kan man göra något åt detta?
Jag har läst här i tråden att 100 mils servicen kostar runt 1000:-.
Vad kostar de övriga servicarna?
Stämmer det att varannan 600 mils service är byte av olja och filter, i så fall kan man ju göra den själv?
Vad gör de i de som man inte ska göra själv?

Hoppas någon tar sig tid att svara:-)
Ha en härlig dag!

Sedis

Jag ska försöka bidra lite till dina funderingar. Det är en sak jag inte förstår bara, är det ER6n eller Versys du har provkört förutom er6f.

Jag har kört versysen, både med och utan tillbehörssytem och tyckte den hade en ganska mycket mjukare gångkultur än vad ER6n har, över hela registret. Det skiljer ju däremot från person till person vad man tycker och jag tycker personligen att ingen av dem har några "elakartade" vibrationer. Vibrationerna som finns är ju sköna, speciellt med tillbehörsavgas. När det gäller service kostar 100 mil runt 1000 spänn. Dom andra har jag inte kommit till ännu. Servar man den själv så får man ju ingen stämpel i serviceboken och garantin kräver väl det. Däremot efter garantitiden är ute kan man ju fixa det själv.

/Marcus

Jag lämnade in min hoj på 100 mila service hos Ava Mc i Stockholm & de tog 1950kr. De påstod att de kontrolerar att allt sitter fast att inget har lostnat samt att de byter olja & filter !

Det är för dyrt! Jag betalade bara 1100 för min.
 
Last edited:
Back
Top