attityd

Status
Ej öppen för fler svar.
Hej på er alla.
Detta är mitt första inlägg här.:)
Jag har nyligen tagit mc körkort och därmed förhoppningsvis inlett en lång mc karriär.

Jag har surfat runt här en tid och jag blir lite fundersam över att det i detta forum florerar en attityd som inte alltid är till gagn för det så kallade ”mc kollektivet”.
Detta såkallade ”mc kollektivet” som jag själv, inte minst i allmänhetens tycke, numera anses tillhöra.

Jag tror att det inte spelar någon roll ur allmänhetens perspektiv att vi minsann behärskar och förstår bäst att framföra fordon.

Mc-debatten rasar redan för fullt i allehanda media och bara det värsta lyfts fram och exponeras i svarta rubriker.
Det kanske har varit såhär i alla år? (även om jag tycker att det är värre nu?)

Jag har förstått att det inte finns någonting som kan stoppa oss i våran framfart.
Skulle det trots allt bli komplikationer i form av åtgärd från tillexempel ordningsmakt kan man ju, om det kniper, köra ifrån polishelikoptrar.
Attityd.

Frågan är då hur vi ska få stopp på de senaste tråkiga inskränkningarna som makteliten nu kokat ihop, jag menar bara tex skyltar fram och mer kameror? Bara ytterligare ett irriterande hittepå från myndigheternas sida. Att dom orkar.
Attityd.

Det kommer alltid att finnas motorcyklister som inte ännu förstår det tragikomiska i att de är spridningen av deras egen attityd härinne som i grund och botten skapar arbete för myndigheterna och därmed kostar mig pengar som jag kunde ha roligare för.

Killar kommer alltid att busa.
Det är inte alltid bra, men så är det.
Ditt resonemang är bra och så, men varför gå på på det sättet med något som knappast är revolutionerande nyheter i forskningens frontlinje?
Det var ju trots allt ditt första inlägg på SH - inte LS.
Här utvecklas kamratliga relationer vid tangentborden, som förstärks vid de tillfällen vi träffas IRL (som de säger på LS).
Det är ditt val om du vill ge alla en generell känga för något som du nog kan känna dig skyldig till själv, men om du vidhåller din attityd så kan jag sätta en ansenlig summa pengar på att du har ett nytt nick ganska snart.

money

Dra alla över en kam, det är bra. Generalisera mera. Bara för att det råkar ha varit en snubbe i Norrland som drog en polishelikopter. Attityd?

Om de visar att det här skulle minska mc-döden på NÅGOT sätt så sätter jag gladeligen en skylt fram. Det visar dock på att de bara vill dra in pengar till staten. Attityd?

Attityden här inne har absolut inget med hur man kör att göra. Internet är anonymt och här skriver man vad man vill. Men sen är ju frågan, skapar vi verkligen mer arbete för myndigheterna nu än förr? Eller vill folk bara ha nåt att gnälla på, som vanligt?

Om folk ser mig som en idiot för att jag kör mc så får de göra det. Jag har kul, sen skiter jag i vilket, det får kosta de pengar det kostar. Vill du inte betala pengarna så visar det bara på att du inte skaffade hoj för att det är kul att köra utan för att se ballast ut vid korvmojen.
E`du rent RETARD?Ska dom få höja allt o alla idioter bara titta på??????????+

DU ska betala 10.000 i månaden för att köra hoj(det får kosta vad det kostar sa DU)-CP.Det bestämmer dom nästa gång-lita på det.Är det ok?

E`du rent RETARD?Ska dom få höja allt o alla idioter bara titta på??????????+

DU ska betala 10.000 i månaden för att köra hoj(det får kosta vad det kostar sa DU)-CP.Det bestämmer dom nästa gång-lita på det.Är det ok?

Det enda av de ord du lägger i min mun som stämmer är att det får kosta vad det kostar. Kommer de höja allting så att det kostar 10.000 i månaden att köra hoj, då får jag se till att jag har råd med det. Och titta, helt plötsligt är man en idiot även INOM 'mc-kollektivet'. Det är fan inte lätt att vara kär i att köra hoj...

Men jag har aldrig sagt att jag kommer göra det utan att ta strid mot det.

Ökad splittring snarare

Jag själv tror inte den totala kostnaden för motorcyklar med nödvändighet måste öka. Däremot blir nog sporthojar dyrare och svensson-hojar billigare. Men det kan komma ogynsamma "ripple-effects" såsom avsevärt svårare prov för MC-kort osv. Det är nog tyvärr så att de effekter som kan komma kan vara vanskliga att överblicka...

Själv har jag aldrig upplevt att polisen stoppat mig eller orättfärdigt dyra premier, men jag har ägt tråkiga hojar på slutet...

Killar kommer alltid att busa.
Det är inte alltid bra, men så är det.
Ditt resonemang är bra och så, men varför gå på på det sättet med något som knappast är revolutionerande nyheter i forskningens frontlinje?
Det var ju trots allt ditt första inlägg på SH - inte LS.
Här utvecklas kamratliga relationer vid tangentborden, som förstärks vid de tillfällen vi träffas IRL (som de säger på LS).
Det är ditt val om du vill ge alla en generell känga för något som du nog kan känna dig skyldig till själv, men om du vidhåller din attityd så kan jag sätta en ansenlig summa pengar på att du har ett nytt nick ganska snart.
vad är LS?

Folk borde lära sig köra motorcykel innan de köper ett 170-hästars monster. Jag tror att många av de som kör ihjäl sig har alldeles för dålig kunskap vad gäller mc-körning.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard