Keihin bekymmer, hjälp någon?

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
625SC Offroad/Motard
Hojen funkar klockrent tills man lutar den eller kör på slangen, då klipper den av..
Jag har blåst rent den säkert 8-10ggr allt som går att skruva lös har varit löst.. Justerat flottörnivån allt mellan 7-13mm. Bytt flottörnål och kollat så allt löper mjukt och fint.

En sak till jag funderar över är att det läcker soppa in i förgasar då jag har den lös och lägger den ner. Det rinner i slangarna oxå, men ska det verkligen läcka invändigt då man "tiltar" den?

Alla déer och funderingar ang varför hojen dör när den lutas är uppskattade!!

Bifogat

• leak2.jpg
    leak2.jpg
    42.1 KB · Visningar: 45
  • leak.jpg
    leak.jpg
    88.3 KB · Visningar: 63
Har ev hittat problemet, en liiiten spricka i flottörhusets övre del.. Det "borde" vara bekymmret.. Det blir väl att testa med kemisk metall.. :va Återkommer om det löste sig.. ;)

Hojen funkar klockrent tills man lutar den eller kör på slangen, då klipper den av..
Jag har blåst rent den säkert 8-10ggr allt som går att skruva lös har varit löst.. Justerat flottörnivån allt mellan 7-13mm. Bytt flottörnål och kollat så allt löper mjukt och fint.

En sak till jag funderar över är att det läcker soppa in i förgasar då jag har den lös och lägger den ner. Det rinner i slangarna oxå, men ska det verkligen läcka invändigt då man "tiltar" den?

Alla déer och funderingar ang varför hojen dör när den lutas är uppskattade!!

När jag bytte nål och munstycken i min, vände o vred jag på förgasaren utan att tömma den först. Det rann soppa utav helvete, speciellt i slangarna, tror det är normalt. Den tömmer väl sig självt så man inte dränker hojen tex vid en vurpa...

Låter verkligen som du hittat felet, tror inte dräneringsslangarna är ngt problem, min har inga problem vid 12:or som min polare har presterat med den, jag lär mig fortfarande :D

Operation rädda fuggen fortsätter..

Hoppas det "bara" är det här felet, jag har läst lite på nätet nu och hittat en tydligen grym produkt "JD WELD". Det är lite som epoxy/kemisk metall, funkar från -50 till +300grader konstant arbetstemp, klarar vibrationer och tål bränsle. Som gjort för arbeten på LC4 alltså :tummenupp Får hoppas att det man läst stämmer.. :va Lite bilder kanske?

1. Den fördömda sprickan..
floathouse_crack.jpg

2. Lite slip, thinner och renblåsning
floathouse_crack2.jpg

3. Blanda noga, smeta på.. Vänta ;)
floathouse_crack3.jpg

Najs, men du gjuter inte fast ngt nu? Kommer du åt att slipa om det behövs?
Hoppas att det löser problemet!

Vad menar du med gjuter fast något, skruven kommer sitta jättefast, men det är ju den delen man inte ska plocka isär på en keihin så det spelar ingen roll.. OM det är så att jag måste ha isär fuggen så måste den där skruven ändå borras bort så det spelar ju ingen roll.. :va

Slipa om det behövs?

Vad menar du med gjuter fast något, skruven kommer sitta jättefast, men det är ju den delen man inte ska plocka isär på en keihin så det spelar ingen roll.. OM det är så att jag måste ha isär fuggen så måste den där skruven ändå borras bort så det spelar ju ingen roll.. :va

Slipa om det behövs?

Aha, trodde det var bad att gjuta fast den...
Ang slipa, ser ut som det var sänka från början som nu är fylld med "gods".
Saker brukar ju se ut på ett visst sätt av en anledning. Undrar om man kan få problem om utformningen ändras?

Det här är ju i överkant av fuggen och jag har testat att provmontera ihop den och det går utan problem och inget "kladd" kom på den andra delen så det är isf om inte flottören eller så kommer på micrometern högst upp eller så :va Jag tror inte jag vågar slipa.. Jag testar nog och ser hur det blir ;)

Lade en "provbit" som härdat i bensin, den verkar inte tagit någon skada och på den biten jag kladda på jb weld så sitter det som berget.. Verkar lovande, nu ska fuggen monteras.. Återkommer..

Monterar fuggen
Monterar tanken
Motorn snurrar på tomgång
Motorn fårgå lite varm
Lutar hojen, den fortsätter puttra.
Skiten funkar
Ska byta om och ta en sväng i regnet..
Glada miner!!

Återkommer efter testrunda ;)

Rapp rapp som fan, vilken skillnad.. Då kan man inte åka på bakhjulet längre då.. :( Jaja skiten funkar iaf!! :tummenupp Fan vilken skillnad det blir med Keihin mot BST, nästen för rapp.. ;)

Hehe, nu hängde jag inte med riktigt. Går den bättre nu än innan men du kan inte köra på bakhjulet längre? :confused:

Hehe efter som keihinen inte funkat har jag ju kört med min cv fugge, den är bra "slö" i sitt aggerande mot keihinen som är mer attack.. Förut kunde man göra stora rörelser med gashanden utan att köra "ofrivilliga 12or" ;) Nu är det smeka gasen som verkar vara melodin.. Klart jag "kan" köra men det är en stoor skillnad..

Haha! Grattis! Underbart! *Längtar till 640R testrunda*

Hehe efter som keihinen inte funkat har jag ju kört med min cv fugge, den är bra "slö" i sitt aggerande mot keihinen som är mer attack.. Förut kunde man göra stora rörelser med gashanden utan att köra "ofrivilliga 12or" ;) Nu är det smeka gasen som verkar vara melodin.. Klart jag "kan" köra men det är en stoor skillnad..

Säger bara äntligen!! :tummenupp

Och jag kan bara hålla med er ;) Har aldrig förut fått upp den så jäkla lätt på bakhjulet.. MEN det är en helt annan körstil, då menar jag gasrörelserna.. Jaja jag ska inte överdriva.. Ni med Keihin vet vad jag dillar om ;)

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D