GE FAN I att köra på fel sida av vägen!!

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nu ikväll körde jag en lite tur på norrsidan av Stockholm och avslutade det i Vaxholm genom att åka bogesund. Vet inte hur många gånger jag har råkat ut för förare mestadels till sporthojar tyvärr som kommer alldeles för fort att de kommer över på andra körfältet! Jag struntar i hur fort eller långsamt alla kör på bogesund men ge fan i att skrämma slag på andra i sitt körfält.

Visst man kan diskutera i oändlighet men faktum kvarstår att vissa kör verkligen över sin förmåga, så ni som känner er träffade varför inte boka in er på en riktig bana utan en massa mötestrafikanter, träd mm innan ni kör ihjäl er! :tummenupp

Vet inte hur många gånger jag har råkat ut för förare mestadels till sporthojar tyvärr som kommer alldeles för fort att de kommer över på andra körfältet!

så pass, är det så många kanske man måste börja med att göra klart vad fel sida/körfält är för något....

Vi med motorcykel är så jävla tuffa , så vi skiter fullkomligt i vad andra tycker i alla fall. Om vi sen är motardmuppar eller sporthojsmuppar eller bara muppar , spelar ingen roll , för vill vi åka bakhjul så gör vi det var vi än är. Vill vi brassa satan , så gör vi det oxå , oavsett om det är 50 eller 110 km/h begränsning...

O vadå RÄTT sida vägen ? En väg går ju bara åt det hållet jag kör o är det nån i vägen så får de väl flytta på sig ?:va

(mitt andra o sista inlägg i såna här debatter...en dagisfröken har lättare att förklara vett o etikett för dagisbarnen , än vad det är att få muppar att fatta trafikvett ! OBS !! "Trafikvett" med innebörden : lek där det är läge ! Har ingenting med hastighetsbegränsningar att göra...... )

Nu ikväll körde jag en lite tur på norrsidan av Stockholm och avslutade det i Vaxholm genom att åka bogesund. Vet inte hur många gånger jag har råkat ut för förare mestadels till sporthojar tyvärr som kommer alldeles för fort att de kommer över på andra körfältet! Jag struntar i hur fort eller långsamt alla kör på bogesund men ge fan i att skrämma slag på andra i sitt körfält.

Visst man kan diskutera i oändlighet men faktum kvarstår att vissa kör verkligen över sin förmåga, så ni som känner er träffade varför inte boka in er på en riktig bana utan en massa mötestrafikanter, träd mm innan ni kör ihjäl er! :tummenupp

Jag har inga som helst problem med att förstå grundproblemet;
bogan + kväll + skymning + sporthoj/ar + övriga trafikanter + kanske rullgrus + någon som kör litet för fort + någon som kör på helt fel sida = FETKATASTROF :mad:

Å det vore ju obra :rolleyes:

DE e kul att mörsa, men man får ju fan välja tillfälle & plats

Ser man som förare att man hinner tillbaka utan att bilisten måste bromsa vad är problemet, man kaske inte har lust att trycka ner slynan i botten. Sen att det är smart att köra med marginaler men ibland växer hornen ut. Men jag är fel person att prata om marginaler.

O vadå RÄTT sida vägen ? En väg går ju bara åt det hållet jag kör o är det nån i vägen så får de väl flytta på sig ?:va

Kanske skulle införas vajerräcken så ger man nog fan i att ta ut svängen ordentligt, för det blir nog de sista man gör! :rolleyes:

Det är bara en tids fråga innan detta kommer hända på bogan....

http://www.machovideo.com/article.php?article=4964

Tyvärr är det inte en OM-fråga utan en NÄR-HÄNDER-DET-IGEN-fråga.

Historiskt så har nog några av de värsta avkörningarna / krockarna inträffat på Bogan.
Det värsta är ju alltid att helt jävla oskyldiga medmänniskor (som inte bett om att få en sportraket rakt i nyllet) får sina liv förstörda.:död :gråta

[SIZE="5"]
Kan inte verifiera det rent empiriskt, men jag hade släktingar som jobbade på 70 -80 och -90-talet på röntgenavd. på KS och jag fick mig berättat en del "skräckhistorier" om t. ex. skallar som var som krossade ägg i hjälmen och annat smågott eller hkälmar som man knappt vågade öppna eftersom det var det enda som höll ihop köttfärsen o.s.v.
Men såna konsekvenser blir det väl å andra sidan var nå'nstans man än krockar.
Grejjen med bogan är ju att det är ju så jävla tajta vägar, massa skog, och camping- och golftrafikanter
[/SIZE
]

Ser man som förare att man hinner tillbaka utan att bilisten måste bromsa vad är problemet, man kaske inte har lust att trycka ner slynan i botten. Sen att det är smart att köra med marginaler men ibland växer hornen ut. Men jag är fel person att prata om marginaler.

Jag tror inte trådskaparen tänker på tillfällen med fri sikt, då kan man ju använda hela vägbanan hur man vill. Det är bara det att vissa besitter den ofattbara begåvningen att ligga i fel körfält i skymda kurvor. Jag har svårt att se hur fan de människorna lyckas knäppa hjälmen själva.

Jag tror inte trådskaparen tänker på tillfällen med fri sikt, då kan man ju använda hela vägbanan hur man vill. Det är bara det att vissa besitter den ofattbara begåvningen att ligga i fel körfält i skymda kurvor. Jag har svårt att se hur fan de människorna lyckas knäppa hjälmen själva.

Tyvärr möter man sådana Darwin Award aspiranter allt för ofta.:mad:

För ett par år sedan mötte jag en annan hoj som kom på fel sida av vägen, dvs han hade en högersväng och drev ut på min körhalva.
Jag kom inte speciellt sakta och hade det inte varit för att jag hade sinnesnärvaron och skickligheten att reda ut situationen så hade vi frontat ...
Jävligt onödigt att köra såpass mycket över sin egen förmåga på vägavsnitt med skymda kurvor ...

3013881 Jag tror inte trådskaparen tänker på tillfällen med fri sikt, då kan man ju använda hela vägbanan hur man vill. Det är bara det att vissa besitter den ofattbara begåvningen att ligga i fel körfält i skymda kurvor. Jag har svårt att se hur fan de människorna lyckas knäppa hjälmen själva.
Det jag menade var att vissa kan läsa avstånd och hastighet mycket bättre än andra personer, tex du går ut på den andra filen fast du ser en bil längre bort, man går tillbaka till sin egen fil fast du vet att alla inte fattar att det är gott om tid kvar.
Det är ju ganska ofta du hamnar bakom någon lågsam satan som inte vågar åka över vägen där det är 50. Fast man ser att bilen kryper fram och den är 150m längre bort, när det bara tar någon sekund att åka över.

Sedan i skymda kurvor brukar jag ta det väldigt lungt, man ska kunna ligga kvar i sitt fält oavsett. Även kunna ha en liten chans att klara upp någon annans misstag.

Last edited:
Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back