Dags att köpa skinnställ.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Hej.
Ska köpa ett motardställ och har kollat in detta.
http://shop.strato.de/WebRoot/Store6/Shops/10207048/Products/34311-2920698/34311-2920698.jpg

Några som har någon erfarenhet av det? Några svagheter? Bra köp?

Sen domma stövlarn.
http://shop.strato.de/WebRoot/Store...A3/5BA1/96F8/C0A8/2871/80FC/34311-3115704.jpg

Bra?
Eller kanske mera värt o lägga till te dessa?

http://shop.strato.de/WebRoot/Store6/Shops/10207048/Products/34311-3077560/34311-3077560.jpg

Sen ang. storlek på skinnstället, aldrig haft ett på mig o känns fel att åka o prova o ta upp tid på personalen när jag ändå köper på nätet.
Jag är 173 o vägar ca 65-70 kg.

Tacksam för svar.
//Fredrik

Jag skulle satsat på ett par crosstövlar istället. Annars är det bara å tjöpa. :tummenupp

Storleken på stället finns tyvärr få sätt att få reda på storlekarna annat än att prova. Jag skulle tippa på att du har en låg 40:a i storlek men det är bara en gissning.

Vad är det för sida du kommer beställa ifrån?

Åk & testa...det blir bökigt som fan om du beställer fel storlek med mera.

Varför crossstövlar? Är osmidiga och framför allt så får man inte samma känsla i dem.

Kan säga att första skon är mer touringsko och är väldigt låg.
tycker du skall satsa på den nedre S-MX R eller tom den bättre S-MX PLUS.

Varför crossstövlar? Är osmidiga och framför allt så får man inte samma känsla i dem.

ähhh en vanesak.:tungan

Körde med S-MX PLUS innan och bytte till Vector. Man lärs sig..

Last edited:
Jag är inofficiell testpilot för arlen ness ställ & kan säga att dom håller riktigt bra. Har vurpat mitt hundraltals gånger & än, om än att det ser ut som döden, så håller det ihop ...så när som att jag i år, efter hundratals - en handfull vurpor, lät det lagas lite på höfterna.

Jag är 172 & vägen 65-70 kg & kör med 48. Så det borde funka för dig oxå. Kommer så klart vara tight som fan i början, men så ska det ju vara.

Köp cross-stövlar. Fötterna vill man behålla hela

Du kraschar på annorlunda sätt med motard och fastnar ofta med fötterna i hojen. Då är det bättre med crosstövlar. Fötterna är svåra att reparera, skydda dem ordentligt.

Kan säga att första skon är mer touringsko och är väldigt låg.
tycker du skall satsa på den nedre S-MX R eller tom den bättre S-MX PLUS.

Ok, då tar jag dom.
Tack för tippset!

Sen ang. crosstövlar så gillar jag det inte alls, så det får bli "vanliga" ändå.
Alltid bättre än ingenting o helt värdelösa hoppas jag dom inte är :tummenupp

Ok, då tar jag dom.
Tack för tippset!

Sen ang. crosstövlar så gillar jag det inte alls, så det får bli "vanliga" ändå.
Alltid bättre än ingenting o helt värdelösa hoppas jag dom inte är :tummenupp

De är absolut inte värdelösa. Jag är på G att köpa SM-X Plus till racehojen. Men till motarden blir det crosstövlar.

Tack för alla svaren hittills.
http://www.fc-moto.de/
Tkr priserna verkar skyssta, någon som vet någon billigare så får ni gärna hojta till.

Hört lite blandat om dem här på SH. Dem ljuger ofta om att dem har saker på lager, svarar inte på mail, en eller flera, kommer inte ihåg, fick vänta 6 veckor på sitt/sina ställ. Men som sagt bra priser och har dem prylarna hemma så är det inga problem, knepigt va? :)

Funderar för övrigt själv på att köpa det stället, så berätta gärna vad du tycker om det och hur det gick att beställa!

Hört lite blandat om dem här på SH. Dem ljuger ofta om att dem har saker på lager, svarar inte på mail, en eller flera, kommer inte ihåg, fick vänta 6 veckor på sitt/sina ställ. Men som sagt bra priser och har dem prylarna hemma så är det inga problem, knepigt va? :)

Funderar för övrigt själv på att köpa det stället, så berätta gärna vad du tycker om det och hur det gick att beställa!

Ajjdå låter inte för bra, hade ju tänkt o få dom till nästa vecka iaf.
Aja skriver iaf när jag fått grejjerna!

Sen en sak till, ingen mer som har nån rekommendation ang. storlek.
Annars chansar jag på 48 så fåre bli som de blir :)

Ajjdå låter inte för bra, hade ju tänkt o få dom till nästa vecka iaf.
Aja skriver iaf när jag fått grejjerna!

Sen en sak till, ingen mer som har nån rekommendation ang. storlek.
Annars chansar jag på 48 så fåre bli som de blir :)

Hoppas det går bra!

Baserat på den andra killen, verkar det ju som 48 är rätt för dig, men kvista iväg till närmsta affär o prova typ 2 andra märken i 48 om du är osäker, så får du ju en egen uppfattning. Om du är grov över bröstet tex kan det bli knas... :tummenupp

Sådär beställt nu.
Skrev en notis att ringa upp om dom inte hade sakerna i lager.
5 min efter orden e lagd ringer en snubbe o säger 48 inte finns men 50.
Han trodde dock 50 kunde funka o jag chansa o körde på det.

I värsta fall får man väll skicka tillbaka bara.
Bra service verkar dom ha iaf.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...