Glidare eller Guldvinge

Guldvinge eller Glidare

• Antal röstningar
    0
skulle faktiskt kunna tänka mig en night-Rod. Inte värt pengarna den kostar men tycker faktiskt att den är snygg :duckarförflygandesaker :)

Har varken kört gynnstol eller hörnsoffa och det är inte mitt förstahandsval men hade jag haft pengarna så skulle jag kunde tänka mig att ha ett större garage med plats för fler hojar..

Är det någon som provat att ha vingen som race-buss?

skulle lätt kunna ha glidare.. bygger ju nästan en just nu.
hur cool är inte denna då?
går säkert bättre än en sportis på 402m o väcker sjutusen ggr mer uppmärksamhet :tummenupp :yoparty
101-0111_IMG.JPG

Är det någon som provat att ha vingen som race-buss?[/QUOTE]

Nope... men fan vet om jag inte ska propsa på att köra vinge som turnébuss med bandet.
sidovagn till och släpkärra bak så får man nog med båda band och backline.

om man tränger ihop sig en aning så kanske man kan få plats med några groupies också :tuttar

fast det är klart... det är inte så mycket mc-åkning kvar då.

Glidare..

Hur mycket väger en Goldwing? Lär ju knappast vara skoj i kurvorna att brotta ner ett halvtonslokomotiv.

Komforten är det säkert inga fel på, men vafan. Det lär ju bli som att sitta i tv-soffan och glida fram. :D Då är en sportig glidare nog mycket roligare att köra. Gärna lite flattrack stuk över den, fast då kanske man inte kan kalla den glidare längre. :)

Skulle välja vingen framför glidare, då åker man ju kungligt! Kommer inte ihåg hur mycke 1200:an vägde, men den va ingen brottningsmatch när de gällde kurvor iafall, ha la snällt ner sig utan o knorra. Däremot var den absolut vidrig med sidovagn... småvägar i Norge var inte roliga.

Kvittar vad man kör bara man trivs.
kanske en Alfa Romeo shopper :yoparty

Bifogat

• Bobber_alfa Romeo engine.jpg
    Bobber_alfa Romeo engine.jpg
    120.3 KB · Visningar: 57
Glidare alla dar i veckan, fast inte en mesig orginalglidare med alla extra krompluttar man kan köpa till, inklusive den numera obligatoriska Kyreakin Hyperchargern, en luftburk med två öppningar framåt som alla monterar numera.

Näe, en riktig långgaffel-softtail med fotkoppling och jockey-shift, fotpinnarna lååångt fram och högt upp...

Jag tycker generellt att det verkar som om chopperfolket orkar längre dagsetapper än både sporthojsåkare och goldwingefolket, beror väl mest på kör/vilotidsregeln på tunga fordon IOFS....

Är det någon som provat att ha vingen som race-buss?

Nope... men fan vet om jag inte ska propsa på att köra vinge som turnébuss med bandet.
sidovagn till och släpkärra bak så får man nog med båda band och backline.

om man tränger ihop sig en aning så kanske man kan få plats med några groupies också :tuttar

fast det är klart... det är inte så mycket mc-åkning kvar då.[/QUOTE]

Jag har en bild där vi klämt in 3 st tjejer på den den.

( jo jag vet, bilden hade varit roligare men den är "analog" :gnissla )

Skulle välja vingen framför glidare, då åker man ju kungligt! Kommer inte ihåg hur mycke 1200:an vägde, men den va ingen brottningsmatch när de gällde kurvor iafall, ha la snällt ner sig utan o knorra. Däremot var den absolut vidrig med sidovagn... småvägar i Norge var inte roliga.

1200an, 360 kg, låg tyngdpunkt, bra vrid, gjorde 200 knappt, gick utmärkt att köra jämt med cbr600 tidigt 90 tal på Gelleråsen...:D :tummenupp

Dagens 1800 winge är en helt annan sak,sett folk skrapa runtmed dom på de mest krokiga vägar , finns en usa film någonstans på sh, en brutal film där det går riktigt fort med en winge. orkar inte leta.

Triumph Rocket...
Provade den på kul i barkarby.
Vi snackar newton nu, Läskigt,annorlunda,stor,vridstarkt monster..

Den väljer jag:yoparty :yoparty :yoparty

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage