Yamaha XT660X?

Pallsing

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
VTR
Tja..

Är lite nyfiken på denna hoj o har läst på lite olika forum om den. vissa älskar den och vissa verkar tycka att den är tung o slö. men om man bortser från jämförelse med en trimmad KTM.hur är den att köra lite busigt i stan med o även på slingriga vägar. är den lätt att få upp på slangen o isf på vilka växlar,farter, måste man koppla upp den el har den ork att dra sig upp ändå?
Är den smidig o skön att ta skarpa kurvor med? Vill ha en kul lite busig hoj som man inte ledsnar efter en månad på. men samtidigt måste det inte vara vråltrimmade hubert som man måste serva o mecka med hela tiden. Och även denna maskin går vad har läst att trmma till lite eftersom om man vill..

man kan väl säga att jag vill ha en lite alround maskin, som inte är slö o tråkig..

Tacksam för svar...=)

Du behöver ju en KTM 625 den har allt du beskriver ;) Vet inte hur XT´n är i längden men den är ganska stor och slö när man jämför med andra mer "motard hojar" Testa KTM´s LC4 program vettja.. 500mila service intervaller och myycket bus :tummenupp

KTM 640 är det nog du egentligen vill ha. (själv nyligen bytt från XT600 till 640)

XT660X är mer pendlarhoj till och från jobbet/för semestern än att busa runt på, även om det går.

visst, inga problem att få upp på slangen med rätt teknik osv. men känns som att risken är stor att du kommer bli besviken och snegla på iallafall 640 efter någon månad/inom en säsong.

tycker de inte är mycke skilland på xtx o ktm 640 iaf. :gnissla

bror min har precis inhandlat en. Visst e den tyngre och större en ktms cyklar 660/625 kanske även 640. Men slanga går fin fint. =) Men man kan önska mer effekt....(powercommander och slipon e på G).

det är pengar i sjön att försöka få ut 3 hästar extra. den väger helt för mycket. Testa en ktm så kommer du aldrig ens fundera på xt

ser ut som en motard låter som en motard och går som en moped :D

Tycker det är stor skillnad på dessa hojar.. Skulle vara skoj och veta hur stor skillnad du tycker det är mellan XT och KTM625 :)

ingen anning mellan dessa..
dock skulle jag nog välja xt(mellan 640 o xtx) då det är en japs som förmodligen håller bättre med mindre service då jag tycker dom vara väldigt lika.. ett annat + är att man slipper vibrationerna. :)
starkast mest hk e inte alltid roligast..
har haft en ktm640 o tesat xt660 o sist hade jag en xr600, tyckte xr,n va roligast alla kategorier o roligast o leka med fast jag vet att man inte hade en chans mot tex en ktm640 på en raka. :)

Jag kör en xt660 och gjort nu 400mil. Kan tycka att den är lite slö i vissa lägen men som mc fungerar den alldeles utmärkt...Man kan köra riktigt fort på småvägar, skit fort.. fungerar att köra kust till kust (har gjort). Går riktigt fint på små grusvägar och att uiiila med...Du kommer kunna köra skitsnabbt på favoritvägen när du lärt dig hojjen...Men en sak ska du veta: Allt detta om man ser till cykelns prestanda och inte en husabergares...Det går inte att jämföra..Xt660x ligger i ett mc segment som inte riktigt finns...nånstans mellan tuoring och lagomsportsmotard...kan du leva med det så kommer du undan billigt och du kommer ha ett leende bakom visiret...

Men visst är den slö....men ibland är det ju underbart skönt att knulla långsamt med!!

*/ ?>
Back