Vapor?

det räcker att plocka bort orginalröret och det feta lagret med spackel som nån dum idiot lagt på på baksidan av min sdokåpa så vinner jag 10 km/h.

tar jag dessutom bort all smuts så vinner jag 5 km/h till:yoparty

Haha ;) bara ta fram hammaren och stämjärn^^


och fy fan va snurrig jag blev när jag läste instruktionsboken..:confused: jag är tillräckligt dålig på svenska :D blir nog så att jag får ta hjälp av någon som kan:tungan :rolleyes:
 
Haha ;) bara ta fram hammaren och stämjärn^^


och fy fan va snurrig jag blev när jag läste instruktionsboken..:confused: jag är tillräckligt dålig på svenska :D blir nog så att jag får ta hjälp av någon som kan:tungan :rolleyes:

haha. de e inte så jävla svårt ändå. har ni gått igenom nånting i skolan om kopplingssheman lr nåt?

ta kort på skiten kan jag hjälpa dej lite...
 
haha. de e inte så jävla svårt ändå. har ni gått igenom nånting i skolan om kopplingssheman lr nåt?

ta kort på skiten kan jag hjälpa dej lite...

jag snackade med han som jobbat på mc verkstan och han skulle komma över i helgen:)

jag ska ju köraupp på tista så jag vill att det ska funka innnan dess^^
 
jag snackade med han som jobbat på mc verkstan och han skulle komma över i helgen:)

jag ska ju köraupp på tista så jag vill att det ska funka innnan dess^^


höm... se till så han snubben inte har nåt han måste iväg på då. de kan strula. allt gick tydligen genom mätare så massa skit måste bryggas. Vet inte hur svårt det är men snacka med lundgren, han har gjort alltin en gång och kan hojen utan och innan.
 
2998744 jag snackade med han som jobbat på mc verkstan och han skulle komma över i helgen:)

jag ska ju köraupp på tista så jag vill att det ska funka innnan dess^^
Ja det är såhär på den hojen. Att all ström går även upp till mätaren så tar du bort den så funkar inte lysen mm. Jag gjorde helt enkelt så att jag klippte alla sladdar som går upp till mätaren och behöll kontakterna. Men annars får du brygga över de som skall bryggas. Tror det var typ 11st eller något. Det var iaf mer som skule vara kvar än som skulle bort så det kändes mera värt att klippa. :hihi
 
Nu sitter den på och hastighetsmätarn felar bara med några km/h mätte upp med en gps.. men sen förstod jag inte vad man skulle ställa in på varvräknaren det fanns ju att välja mellan 0,5 1 och 2 `?
 
Nu sitter den på och hastighetsmätarn felar bara med några km/h mätte upp med en gps.. men sen förstod jag inte vad man skulle ställa in på varvräknaren det fanns ju att välja mellan 0,5 1 och 2 `?



om jag fattade saken rätt med min acewell så va de nånting hur många mätvärden den skulle ha varje sekund. men jag vettefan om detta stämmer.
 
Jag tror det är som t4pp3r säger

0,5 = 1 cyl 4t
1 = 1cyl 2t el. 2cyl 4t
2 = 2cyl 2t el. 4cyl 4t

Men jag kan ju ha fattat fel
 
OKej:) jag testade nu dem och 1 var nästan likvärdig originalen:) (har fortfarnade på original hastighetsmätaren^^ men den ryker sedan när jag fräst ut ett riktigt fäste i tostfrittstål med hål för indikator lamporna.. just nu kan jag inte få ut nyckeln om jag inte har på styrlåset^^



Edit: Vilken slang ska jag sätta tempmätarn i ? den som går in i kylaren eller ut?
 

Bifogat

  • vapor.JPG
    vapor.JPG
    55 KB · Visningar: 68
Last edited:
3005343 OKej:) jag testade nu dem och 1 var nästan likvärdig originalen:) (har fortfarnade på original hastighetsmätaren^^ men den ryker sedan när jag fräst ut ett riktigt fäste i tostfrittstål med hål för indikator lamporna.. just nu kan jag inte få ut nyckeln om jag inte har på styrlåset^^



Edit: Vilken slang ska jag sätta tempmätarn i ? den som går in i kylaren eller ut?
jag skulle sätta den så nära cylindern som möjligt eftersom det är där den sitter orginal.

jag får min mätare på torsdag :)
 
3006508 har du också beställt vapor?
japp :)
orkar inte krångla med massa fackade cykledatorer å ett nytt mätarhus vill jag inte äns veta vad det kommer kosta. fast jag körde på den där lite billigare mindre Endurance

endurance_w350.jpg
 
japp :)
orkar inte krångla med massa fackade cykledatorer å ett nytt mätarhus vill jag inte äns veta vad det kommer kosta. fast jag körde på den där lite billigare mindre Endurance

endurance_w350.jpg

det där är ingen vapor :blah
det är en trailtech endurance ;)

saknar ju varvräknare, men det kan man överleva utan :)
 
3006613 Det är därför jag inte klagar, jag har inte heller varvräknare :tungan
vad kostar endurancen?
typ 900kr så det skilljer bara 300. men har lite pyrt just nu så då får det bli såhär. hoppas att jag får igen pengarna av alla som ska låna hojen till uppkörning, det är uppe i 3 nu :hihi
 
Jag tror det är som t4pp3r säger

0,5 = 1 cyl 4t
1 = 1cyl 2t el. 2cyl 4t
2 = 2cyl 2t el. 4cyl 4t

Men jag kan ju ha fattat fel



dedär vettefan om de stämmer? var har du fått det ifrån? läst lr klurat ut själv?

OKej:) jag testade nu dem och 1 var nästan likvärdig originalen:) (har fortfarnade på original hastighetsmätaren^^ men den ryker sedan när jag fräst ut ett riktigt fäste i tostfrittstål med hål för indikator lamporna.. just nu kan jag inte få ut nyckeln om jag inte har på styrlåset^^



Edit: Vilken slang ska jag sätta tempmätarn i ? den som går in i kylaren eller ut?



ser sjukt bra ut man.


ang tempgivaren så ska den sitta sä nära cylinderns som möjligt där vattnet går ut från cylindern och vidare till kylaren. ganska logiskt om man tänker efter. lite dumt att sätta den efter kylaren då vattnet har kylts ner och hojen har kokat i 3 timmar innan du märker det *ironi*
 
Last edited:
3007102 dedär vettefan om de stämmer? var har du fått det ifrån? läst lr klurat ut själv?





ser sjukt bra ut man.


ang tempgivaren så ska den sitta sä nära cylinderns som möjligt där vattnet går ut från cylindern och vidare till kylaren. ganska logiskt om man tänker efter. lite dumt att sätta den efter kylaren då vattnet har kylts ner och hojen har kokat i 3 timmar innan du märker det *ironi*
Om varvräknaren registrerar antalet tändningar så kan det stämma.
 
Enligt EmCom så virar man en sensorsladd runt tändkabeln som registrerar varvtalet.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top