R1 och R6-tråden!

Det är möjligtvis ingen här som har eller känner någon som har en "billig" R1 till salu? Det är ok om den inte går att regga eller om den har crashkåpor... vill ha något att mecka med. Någon? :)
 
Dragkraften var mig övermäktig..

Jaha,allt snack om förnuft och logik gick idag rakt ner i soptunnan. Jag köpte mig en svart R1-07:a och bytte in min fina 01:a. Får skönheten imorgon. Jag måste bara ha det bästa/värsta på marknaden en enda gång i livet. Är mycket nöjd med min 01:a men hoppas att 07:an skall vara ett klart steg uppåt. Hoppas man iallafall.

Efter 10 mils inkörning skall vi se vad den går för :tummenupp

/D.
 
Jaha,allt snack om förnuft och logik gick idag rakt ner i soptunnan. Jag köpte mig en svart R1-07:a och bytte in min fina 01:a. Får skönheten imorgon. Jag måste bara ha det bästa/värsta på marknaden en enda gång i livet. Är mycket nöjd med min 01:a men hoppas att 07:an skall vara ett klart steg uppåt. Hoppas man iallafall.

Efter 10 mils inkörning skall vi se vad den går för :tummenupp

/D.

Grattis!!!

Någon som vet om bromshandtag till r6 04-05 passar 03ans modell?

Ja det är samma handtag.

Best nr: 5SL-83922-00-00
 
Last edited:
Någon som har ersatt "katten" med Y-pipe på en R1 04 ?. Är det nåt att satsa på eller köra med slip+kat ?. Effekten är väl marginell eller, ökar db nivån något ?.
 
Någon som har ersatt "katten" med Y-pipe på en R1 04 ?. Är det nåt att satsa på eller köra med slip+kat ?. Effekten är väl marginell eller, ökar db nivån något ?.

Jag funderar på att loosa min (-07 iof). Inte på grund av att jag behöver mera effekt eller för att öka ljudnivån, men för att försöka leda ut mer värme genom rören. Som det e nu blir det sjukt jävla varmt vid sadeln. Man sitter och svettas som fan för det ibland :gnissla
 
Jag har ett litet problem på min R1-98, men är väl inte helt säker på att det är ett problem. När motorn är ganska kall och jag kanske bara har kört ett par minuter kan oljenivålampan börja lysa. Om jag då stannar, och låter maskinen stå på tomgång en kort stund slutar lampan lysa och jag kan sedan köra hur länge som helst utan att det börjar lysa igen.

Oljenivån är som den ska, dvs. till det övre strecket i fönstret vid varm motor, så varför tänds lampan ibland? Någon annan som har sett detta fenomen?

Jag hade ett liknande problem på min R1-99 efter att jag bytt olja och filter, boven i dramat var att jag fyllt på lite för lite olja vilket gjorde att lampan tändes när motorn var kall, fyllde på med lite olja och problemet försvann.
 
Jaha,allt snack om förnuft och logik gick idag rakt ner i soptunnan. Jag köpte mig en svart R1-07:a och bytte in min fina 01:a. Får skönheten imorgon. Jag måste bara ha det bästa/värsta på marknaden en enda gång i livet. Är mycket nöjd med min 01:a men hoppas att 07:an skall vara ett klart steg uppåt. Hoppas man iallafall.

Efter 10 mils inkörning skall vi se vad den går för :tummenupp

/D.

Hej

grattis till en fantastisk hoj. Den är helt suverän jag lovar. Min är precis inkörd när det hela tog slut...
 
Det är möjligtvis ingen här som har eller känner någon som har en "billig" R1 till salu? Det är ok om den inte går att regga eller om den har crashkåpor... vill ha något att mecka med. Någon? :)

Allt är till salu för rätt pris sägs det ju, ge mig ett bud så får jag se om jag blir frestad:)

R1 -98.
6000 välservade mil. varav 5500 på bana.
Fullt justerbar Öhlins bakdämpare.
Öhlinsfjädrar i framgaffel.
Öhlins-styrdämpare.
2 framfälgar 3 bakfälgar.
Inreggad men avställd.
Extra krasckkåpor.
Extra broms/kopplingsgrepp.

Nytt för i år:

Helt nytt kåpset.
Nytt lamellpaket inklusive tryckplattor & fjäder.
Nytt drivpaket 520 D.I.D kedja + JT Drev.
Nya bromsbelägg fram & bak. Ferrodo XP Racing.
Nytt batteri.
Ny sadel.
Ny kabelhärva & relän.
Nytt R1 orginal avgassystem.
Nytt bränslefilter.
Nya tändstift.
Ny olja + Filter.
 

Bifogat

  • Gotland ring 2007 047.jpg
    Gotland ring 2007 047.jpg
    92.5 KB · Visningar: 91
Någon som har ersatt "katten" med Y-pipe på en R1 04 ?. Är det nåt att satsa på eller köra med slip+kat ?. Effekten är väl marginell eller, ökar db nivån något ?.

Ger inget i effekt, men mera flås. Köp ett rensat Y eller ett beggat orginal Y & slå sönder innanmätet. Kan vara en bra idé att behålla orginal Y:et till framtida besiktningar.

Jag funderar på att loosa min (-07 iof). Inte på grund av att jag behöver mera effekt eller för att öka ljudnivån, men för att försöka leda ut mer värme genom rören. Som det e nu blir det sjukt jävla varmt vid sadeln. Man sitter och svettas som fan för det ibland :gnissla

Tror faktiskt att det kan bli tvärtom, att värmen ökar om du tar bort katten. Eller?
 
Last edited:
Ger inget i effekt, men mera flås. Köp ett rensat Y eller ett beggat orginal Y & slå sönder innanmätet. Kan vara en bra idé att behålla orginal Y:et till framtida besiktningar.



Tror faktiskt att det kan bli tvärtom, att värmen ökar om du tar bort katten. Eller?

Får la ge mig ut åt å leta efter en Y-pipe då. Tack för info´n :)
 
Någon som vet en bra lösning att sätta passagerar fotpinnar på min hoj? Har lekt med iden med diverse egna grejer jag kan göra själv men man vill ju det ska bli snyggt... Tar gärna imot alla tips jag kan få och någon kanske har haft samma problem.. Ta gärna en titt i garaget och se..

tacK!
 
Hej

grattis till en fantastisk hoj. Den är helt suverän jag lovar. Min är precis inkörd när det hela tog slut...

Vad hände?

Jag körde hem den idag, hann nästan hem innan skyn öppnade sig. Får se det hela som ett dop:rolleyes:

Behövde inte ens köra ut den ur Yamaha Centers grindar förrän jag kände skillnad. På den korta turen hem kände man att 07:an har en ökad stabilitet trots att den är betydligt mer lättsvängd jämfört mot min 01:a. Jag har givetvis inte hunnit känna nämnvärt på hojens egenskaper men magkänslan säger att detta är en kanonhoj.

/D.
 
Kör upp nu på Måndag med min R6:a, börjar kännas jobbigt..
Finns det någon här som kört upp med sin R1/R6?
 
Kör upp nu på Måndag med min R6:a, börjar kännas jobbigt..
Finns det någon här som kört upp med sin R1/R6?



Körde upp med min -00 R1:a. Inga problem. Var iofs gamla uppkörnings provet, med garagesvängen o konbanan.

Lycka till:tummenupp
 
Körde upp med min -00 R1:a. Inga problem. Var iofs gamla uppkörnings provet, med garagesvängen o konbanan.

Lycka till:tummenupp

Tack!
Borde inte vara någon större skillnad på svårighetsgrad på det gamla provet och de nya.
Det jag känner mig mest osäker på är krypkörningen,
men kommer nog hinna öva en del innan de blir dags.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top