Så jävla deprimerande

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
Hmm nu sitter jag hemma efter att ha åkt 50 mil tur retur för att kolla på en hoj jag drömde om ,,, trodde jag.. när jag kom till götet för att titta på en tl1000r som jag bara kända yes.... när man sett den på bild och till och med fick gps en att funka på vägen så dök jag upp och möttes av killen som skulle sälja den. perfekt, allt ok, tills vi närmar oss motorcykeln. 98 gått 2000 mil och öhhh någon hade försökt stjäla den under natten och knäckt en bit av styrkronan och även mejslat sönder tändningslåset. fast hojen var fastkedjad och dubbla lås.

sedan i övrigt var hojen i crappy skick. kedjan var slut och drivpaketet i övrigt med. Skavanker som faan så jag fick köra hem med svansen mellan benen...

Suck vad deprimerande

Har en liknande erfarenhet. Åkte 35 mil t.o.r för att kolla på en Blackbird som såg riktigt sjyst ut på bild och killen verkade reko oxå. När jag kommer fram så visar det sig att den är omlackad med rinn och allmänt sunkig. Vita mätartavlor i papp med rostrinningar under hastighetspilen. Det var bara att vända. Prutade ganska saftigt och han gick till början inte med på priset. På väg hem så ringer han mig och säger att han kan släppa den men då hade jag fått så dåliga vibbar att jag tackade nej. :va

Det är så drygt för man har så gott som ställt in sig på affär innan man åker

Hmm nu sitter jag hemma efter att ha åkt 50 mil tur retur för att kolla på en hoj jag drömde om ,,, trodde jag.. när jag kom till götet för att titta på en tl1000r som jag bara kända yes.... när man sett den på bild och till och med fick gps en att funka på vägen så dök jag upp och möttes av killen som skulle sälja den. perfekt, allt ok, tills vi närmar oss motorcykeln. 98 gått 2000 mil och öhhh någon hade försökt stjäla den under natten och knäckt en bit av styrkronan och även mejslat sönder tändningslåset. fast hojen var fastkedjad och dubbla lås.

sedan i övrigt var hojen i crappy skick. kedjan var slut och drivpaketet i övrigt med. Skavanker som faan så jag fick köra hem med svansen mellan benen...

Suck vad deprimerande

så det blir ingen spetta dåra:tungan

Bara sorgligt för din del och till han som sålde vill jag bara visa :arsele . Åkte själv igår enkel resa flyg Sthlm - Umeå och paketerade ner stället och tankväskan i en sopsäck och resten handskar/stövlar och hjälm som handbagage och var framme ca 10.00 samt hämtat ut grejerna vid rullbandet och måste varit ca 11.00 så startar jag med en "ny" beggad 02 Busa mot Sthlm - allt klart inom den timmen och skicket stämde överens med vad han sade - klockers :tummenupp . Hade 70+ mil framför mig som avverkades i lagom takt :rolleyes: .//R

Bara sorgligt för din del och till han som sålde vill jag bara visa :arsele . Åkte själv igår enkel resa flyg Sthlm - Umeå och paketerade ner stället och tankväskan i en sopsäck och resten handskar/stövlar och hjälm som handbagage och var framme ca 10.00 samt hämtat ut grejerna vid rullbandet och måste varit ca 11.00 så startar jag med en "ny" beggad 02 Busa mot Sthlm - allt klart inom den timmen och skicket stämde överens med vad han sade - klockers :tummenupp . Hade 70+ mil framför mig som avverkades i lagom takt :rolleyes: .//R

härligt!:) men shit!! åka över 70 mil på en hoj du inte suttit på innan.. det kan inte varit ån höjdare eller?:gnissla måste ju ha nådigt ont i räva efter en så tripp:tungan

Fyfan måste kännas surt. När jag hämtade min båge var det visserligen inte långt, men jag blev förvånad över skicket på den och fick den till ett riktigt bra pris!
Vilken skillnad det är på folk och folk, en del kan säga att det är kanonskick och sen när man kommer dit så är det bara skit, rost och skavanker överallt, medan en annan kan säga att det är okej skick och typ berätta om varenda liten repa men egentligen är det bara småsaker. Nä, när jag ska sälja min hoj så ska jag fan inte vara den som hymlar med skavanker, man vet ju hur surt det är att bli "lurad".

härligt!:) men shit!! åka över 70 mil på en hoj du inte suttit på innan.. det kan inte varit ån höjdare eller?:gnissla måste ju ha nådigt ont i räva efter en så tripp:tungan

Haha, killen som köpte min 12:a kom ner från Haparanda! Hur långt är det? 150, räcker det? :yoparty

Suttit och suttit - inte på den hojen iaf men ca 2v innan hade jag klotat med en likadan så det var samma - inget namnbyte här inte :tummenupp . Gillar busan - kanske inte märks :hihi :hojbusa :yoparty :banana :fyllisar :hihi //R

Suttit och suttit - inte på den hojen iaf men ca 2v innan hade jag klotat med en likadan så det var samma - inget namnbyte här inte :tummenupp . Gillar busan - kanske inte märks :hihi :hojbusa :yoparty :banana :fyllisar :hihi //R

haha jo det märks väl;) klart, har du haft en likadan innan så är det ju skillnad.. en polare till mig sålde sin ninja förra året, och killen som hämtade den körde hem den till dalarna nånstans.. också 70 mil eller nått.. har måste verkligen varit mör. nu vet jag ju inte hur körställningen är på en busa, men på de flesta andra sporthojar tex ninja sitter man ju gärna inte på och kör 60-70 mil det första man gör när man aldrig kört den innan hehe :3freak

3005666 Bara sorgligt för din del och till han som sålde vill jag bara visa :arsele . Åkte själv igår enkel resa flyg Sthlm - Umeå och paketerade ner stället och tankväskan i en sopsäck och resten handskar/stövlar och hjälm som handbagage och var framme ca 10.00 samt hämtat ut grejerna vid rullbandet och måste varit ca 11.00 så startar jag med en "ny" beggad 02 Busa mot Sthlm - allt klart inom den timmen och skicket stämde överens med vad han sade - klockers :tummenupp . Hade 70+ mil framför mig som avverkades i lagom takt :rolleyes: .//R
Ska åka och hämta en SP1:a i kalmar på måndag det är BARA 35 mil och jag tycker det är långt att köra på en hoj man inte "känner"

Mvh Andresen

3005979 Ska åka och hämta en SP1:a i kalmar på måndag det är BARA 35 mil och jag tycker det är långt att köra på en hoj man inte "känner"

Mvh Andresen
Hämtade hem min förra r6a från sthlm. Blev en nätt resa på 90mil med hoj, den första hojjen jag hade kört efter körskolans cbx 550 års mod. -tidig stenålder. Var lite skillnad :D

Ska åka och hämta en SP1:a i kalmar på måndag det är BARA 35 mil och jag tycker det är långt att köra på en hoj man inte "känner"

Mvh Andresen

Mitt tips är att kolla vädret noga - det gjorde jag :D . Allt det andra praktiska går att lösa med lite annan körställning, massa fikapauser osv - man vänjer sig fortare än man tror :hihi - först börjar man lungt runt 100 + och därefter skenar det iväg som fan för du vill ju hem :tummenupp .//R

Åkt 60 mil par ggr..inte så farligt men då var det ju :tuttar som väntade i andra änden. Så hjälpte nog :tungan

110 mil på en dag har jag kört som längst och visst blir man lite mör men å andra sidan tar det inte så lång tid:cdevil
Önskar bara tanken hade rymt mer soppa!

Suck vad deprimerande

Shit va ledsamt, lider verkligen med dig.
Jag höll på att göra samma sak
körde ner till Malmö från GBG ... okey inte lika många mil men ändå, och när ja kommer ner, så säger han att:
"Oj ja kunde inte hitta Orginal ljudämparna tydligen måste dom ha försvunnit. Samt att hojen inte alls hunnit bli besiktigad och att omlackeringen samt övertäckningen av små repor hade han inte sett."
och det visste han inte om.!!?:mad:
Istället för att åka hem med svansen mellan benen prutade jag ner hojen 10 000kr och skrev på kvittot att han hade 4 veckor på sig att skicka upp orginaldämparna samt att om hojen inte går igenom besiktningen så betalar han alla utgifter för att den ska bli godkänd.:arsele

Så kan man åxå göra om man inte vill känna sig lurad! :yoparty

Shit va ledsamt, lider verkligen med dig.
Jag höll på att göra samma sak
körde ner till Malmö från GBG ... okey inte lika många mil men ändå, och när ja kommer ner, så säger han att:
"Oj ja kunde inte hitta Orginal ljudämparna tydligen måste dom ha försvunnit. Samt att hojen inte alls hunnit bli besiktigad och att omlackeringen samt övertäckningen av små repor hade han inte sett."
och det visste han inte om.!!?:mad:
Istället för att åka hem med svansen mellan benen prutade jag ner hojen 10 000kr och skrev på kvittot att han hade 4 veckor på sig att skicka upp orginaldämparna samt att om hojen inte går igenom besiktningen så betalar han alla utgifter för att den ska bli godkänd.:arsele

Så kan man åxå göra om man inte vill känna sig lurad! :yoparty

Jupp - om man känner starkt för fordonet man är spekulant på :rolleyes: ? Åkte ner från Sthlm till Oskarshamn för att köpa en Celica GT4 i slutet på maj då med bil av praktiska skäl. Killen sade att den skulle vara shjysst och fin som ny inne i och utanför var möjligtvis lacken i behov av en nylack men det gick bra att ha den som den stod :va . Kollade lite snabbt på den och försökte provköra den - lådan funkade inte som den skulle, såg skabbig ut och sönderpolerad (igenom lacken), motorrummet sjaskigt, färlgarna såg ut som skit osv - då gick det nog att pruta men jag sade att det inte längre handlade om pengar utan jag hade tappat intresset totalt för bilen - finns inte längre för mig oberoende vilket pris :arsele . Så jag vände bilen och åkte hem tillbaka utan bil, förbannad men bättre än att släpa hem ett lik :tummenupp .//R

110 mil på en dag har jag kört som längst och visst blir man lite mör men å andra sidan tar det inte så lång tid:cdevil
Önskar bara tanken hade rymt mer soppa!

Det är ändå 24 liter i tanken, större än många andra hojar :) . Kommer runt 25 - 30 mil på en tank och då ser det ut och finnas en hel del i kvar eftersom jag får i typ max 17,5 liter fast lampan lyser - visar en hel del fel med andra ord och vill inte chansa :rolleyes: . Krämar man på så blir stoppen betydligt fler än om man kör lungnare - finns avigsidor med allt :) .//R

Last edited:

Suck vad deprimerande

Fan så tråkigt...tror många på sh har varit med om liknande situationer och det är lika trist och :mad: när det händer.

Tycker du ska köpa en Spetta istället...finns bara fina ex :tummenupp :D

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back