Inget tryck i bromsarna!

Raban

Radarpung
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
sv1000 SF
Hallå!

Har luftat mina bromsar i drygt en timme nu och får inget tryck. Kommer inga luftbubblor ur slangen vid nippeln bara olja. tömde hela systemet innan jag hälde i ny, Kan det ta sån tid att få upp tryck? hojen är en ktm 660 06

Hallå!

Har luftat mina bromsar i drygt en timme nu och får inget tryck. Kommer inga luftbubblor ur slangen vid nippeln bara olja. tömde hela systemet innan jag hälde i ny, Kan det ta sån tid att få upp tryck? hojen är en ktm 660 06

Du måste väl ha ett litet tryck för att kunna lufta dom?
ha nippeln stängd tryck in bromshandtaget å öpna nippeln lite?

Sist ja böt gick de gör lätt:yoparty Kollade här på sport hoj å ffick ett toppen tipps att inte tömma systemet utan böja fylla på ny precis innan de blev tomt i behållaren till bromsarna.. Funkade toppen!:tummenupp

Du måste väl ha ett litet tryck för att kunna lufta dom?
ha nippeln stängd tryck in bromshandtaget å öpna nippeln lite?

Sist ja böt gick de gör lätt:yoparty Kollade här på sport hoj å ffick ett toppen tipps att inte tömma systemet utan böja fylla på ny precis innan de blev tomt i behållaren till bromsarna.. Funkade toppen!:tummenupp

Hehe ja.... jag läste på sporthoj efter att jag hade tömt systemet :huvet
bromspedalen är helt slapp. använder tekniken du beskriver och det kommer olja ur nippeln men byggs inte upp nått tryck i pedalen, verkar som sytemet e fullt med olja och oket skjuter ut en del men inte helt. Har letat läckor med läcksprej men hittar inget.

bromspedalen är helt slapp. använder tekniken du beskriver och det kommer olja ur nippeln men byggs inte upp nått tryck i pedalen, verkar som sytemet e fullt med olja och oket skjuter ut en del men inte helt. Har letat läckor med läcksprej men hittar inget.

Jag hade problem när jag hade tömt systmet på r6:an när jag bytt bromspump. Det viade sig att det låg en luftficka uppe vid pumpen, hade ingen luftningsnippel där så jag tänkte ju inte på att lufta där. Öppnade banjobulten som höll slangarna uppe vid pumpen samtidigt som jag höll in bromshandtaget, stängde och släppte sen ut handtaget igen och började pumpa och voilla så kom trycket.

Som Johansson skriver e de säkert en luft ficka längre upp.. Prova det..
Annars går det vär att fylla "bakvägen" fyll en spruta med en slang på å tryck in nerifrån genom nippeln.. Inte provat själv men hört de ska kunna funka...

Lycka till så du kan ut å gasa snart igen!:yoparty

Kolla så att inte ngn packning till kolvarna e "upfuckade", vet en som hade samma problem.... tog ett bra tag innan problemet löstes iaf.

Prova annars buntbands tricket , gjorde susen på min ktm 640 när jag byta oket och fick inte helt hundra tryck

ska prova banjobulten. Men om det är en luftbubbla uppe vid pumpen borde det inte komma bubblor ur nippeln när jag luftar? kommer bara olja.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg