Vaere för snack om att Toseland ska...

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date

Dr.Bike

Guest
...hoppa över till MotoGP ?

Såg det på Eurosports textsidor.

Fast han lär ju inte göra det sålänge detg år så bra i WSBK? Såvida han inte får en toppstyrning, och vilka sådana finns det lediga?

Fast han lär ju inte göra det sålänge detg år så bra i WSBK? Såvida han inte får en toppstyrning, och vilka sådana finns det lediga?

Precis min fundering...
Givetvis stod det ingenting om dessa ack så viktiga "detaljer"
Tänkte att kanske stallet (vars namn jag glömt, Ilmor?) som drog sig ur vill in igen men med ny försteförare?
Det här kan säkert Valmers reda ut! :)

Inte går man väl från vm-ledning till Illmor?? Dom har väl ljusår kvar, eller?? :va

Inte går man väl från vm-ledning till Illmor?? Dom har väl ljusår kvar, eller?? :va

Tror inte jag heller, men VAR skulle han in istället?
Vilka stall skulle kunna tänkas byta ut...
Säg nu inte att Hayden ska bytas ut alla Haydenhatare :D

Tror inte jag heller, men VAR skulle han in istället?
Vilka stall skulle kunna tänkas byta ut...
Säg nu inte att Hayden ska bytas ut alla Haydenhatare :D

Kawasaki har ju problem i GP:t nu, Jaques är väl inte kry och De Puniet är ju något mindre bra också.

Kanske ett engångsinhopp för någon på Donington?

Sannolikt eller ej, han är värd det.

Mycket sant. :tummenupp

Last edited:
3005403 De flesta teamen gör det värt att byta från VM-ledning i SBK till MotoGP, men fan inte Tech 3...
Det snackas ju om att de ska köra Michelin och knytas närmare fabriken till nästa år, Yamaha har det som en lösning för att få över Lorenzo och då får han en fabrikare.

Det har ju som sagt ryktats om flera tänkbara alternativ för JT men att han skulle skifta serie under säsongen har väl ingen något att vinna på.
(Nyheten har några dagar på nacken)

Ducati har sagt att de är intresserade av honom och att han ska få ett läroår i D'antin.

Yamaha är intresserade och tänker som Ducati, ett läroår i Tech 3.

Men den lösning som känns mest logisk måste väl ändå vara att han går till Gresini. Samma tillverkare samma huvudsponsor.

Kawasaki har ju problem i GP:t nu,
Kanske ett engångsinhopp för någon på Donington?

Mmm. Låter logiskt :tummenupp
Men även Nazurros fundering som vidareutvecklas av Sandis är ju en ide´med lite mer långtgående horisont.
Men som sagt, ett helt byte under pågående säsong?
Troligen nåt eller ett par inhopp då kanske?

Honda lär ju aldrig tillåta att han kör en Kawasaki under pågående säsong. Blir det ett byte så blir det till 2008.

Enligt Sandy Berlin under dagens SS-sändning så har Toseland varit i Japan och provkört en RC212V när han ändå var där för att provköra hojen för Suzuka 8-timmars.

Sades dock inget om hur det hade gått, om det fanns allvarliga planer för flytten osv.

De är väl ett gäng toppåkare i diverse klasser som ska köra samma team i 8-timmars, bl.a. Toseland? Eller har jag drömt det? :va

Enligt Sandy Berlin under dagens SS-sändning så har Toseland varit i Japan och provkört en RC212V när han ändå var där för att provköra hojen för Suzuka 8-timmars.

Sades dock inget om hur det hade gått, om det fanns allvarliga planer för flytten osv.

Aha... mystiken tätnar!

De är väl ett gäng toppåkare i diverse klasser som ska köra samma team i 8-timmars, bl.a. Toseland? Eller har jag drömt det? :va

Stämmer det du säger har vi nog svaret där kanske.

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck