Importera ifrån Japan, hjälp!

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Hej!?

Jag vill ha en Honda Super Cub, kungen av motorcyklar. Så vitt jag förstår så finns den endast att få tag på i Japan. Är det någon som vet hur man smidigast och billigast får hem motorcyklar från Japan? Eller vet nån nåt annat asbra sätt att få tag på Cubben? Jag är tacksam för a l l a svar!

/Hardu Gay:såjaponken (http://www.youtube.com/watch?v=07W7-4Meffo)

Last edited:
Det finns de entusiaster som gjort följande för att få hem sina drömobjekt. Iofs har det varit håriga Lancior, ovanliga ferrarisar och liknande som egentligen inte får tas in i Svea rike, men okay för en kärringmoppe/kaféräser som försöker härma en vespa.

Flytta dit, skaffa jobb tillfälligt. Första dagen du är där köper du din drömbåge. Sedan väntar du tills rätt tidsrymd har inträffat och så tar du med den hem som flyttgods!

Eller Googla allt du orkar!! Ebay kanske funkar för moppar också?

Grejen är att en Honda Super Cub kostar ca 9000:- ny i Japan, den där har gått 2000 mil och 10 år gammal och han begär 21500kr?! Det är troligvis mer än vad fraktkostnad, inregning och allt + hoj skulle kosta nytt!

(Det var inte jag som skrev inlägget, det var min syrra och hennes pojkvän, det är han som vill ha en cub)

Har inte Cub sålts i England också? Borde det isf inte vara lättare att ta hem en därifrån?

Ska du ta hem en moppe kan du lika gärna ta hem en ball en, typ Dream 50 jubileumskopian, 60 tals räsern

Ska du ta hem en moppe kan du lika gärna ta hem en ball en, typ Dream 50 jubileumskopian, 60 tals räsern

Super cub är ju mopedernas moped! Utsedd till världens bästa motorcykel, den kan gå på gammal matlagningsolja likväl som finaste motuloljan eller va den nu heter!

Men som sagt det är min syrras pojkvän som ska ha den

Har inte Cub sålts i England också? Borde det isf inte vara lättare att ta hem en därifrån?

Ska kolla upp det! Tack

Last edited:
Tänk på att en japanskhoj är gjord för vänstertrafik så styret är på fel sida och det blir dyrt att fixa.

du vet att du måste bygga om den lite för att få den godkänd i sverige va..

Tänk på att en japanskhoj är gjord för vänstertrafik så styret är på fel sida och det blir dyrt att fixa.

hur sitter styret på fel sida på en hoj???
men däremot så e alla lampor vänsterställda och sånna saker.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar