Regn=Går illa.

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Idag blev det några mil i blött regn. Efter ett tag så börjar hojen gå illa, går på tre ibland bara två cylindrar, så här har den gjort förut en gång, men då gick det faktiskt över efter ett par mils körning.

Vad börjar jag med att kolla?

Idag blev det några mil i blött regn. Efter ett tag så börjar hojen gå illa, går på tre ibland bara två cylindrar, så här har den gjort förut en gång, men då gick det faktiskt över efter ett par mils körning.

Vad börjar jag med att kolla?

Troligtvis tändhattarna på stiften som är otäta och sprutet från framhjulet gör att det blir överslag, sätt en stänklapp på bakant av framskärmen eller byt tändhattarna.

Kontollera skicket på tändkablar och tändhattar.
Det kan även finnas dräneringshål vid tändstiften som skall se till att vatten inte samlas runt stiften. Om det finns sådana på din spis, kontrollera att de inte är igensatta med skräp.

Dom cyllarna som slutar slå, har dom samma tändspole?

Det kan jag inte svara på, hade nog med att få hem hojen utan missöden.

Däremot, dom två första inläggen som snackar om tändhattat och tändkablar. Jag resonerade lite med mig själv, om dom hade blivit blöta, då borde dom ha torkat av värmen ifrån motorn när den stod still hemma på gården, då borde den starta och gå som normalt efter en timme i värme. Så jag gick ut och testade, nu spiner den som en katt igen. Så byta kablar och hattar börjar jag med, sedan första gången det regnar så får jag ut och åka och kolla om det var lösningen, var det inte det så får man ge sig in på att kolla om felet kommer ifårn samma spole som du är inne på.

En annan fråga, kan det bli så här om det tränger in fukt vid styret, jag tänker på höger sida där dödarknappen och startknappen sitter, kan det ge sådana besvär tror ni??

Tackar för all hjälp hittils, tog åtta minuter att få svar. Sporthoj.com e fantastiskt.

Det kan jag inte svara på, hade nog med att få hem hojen utan missöden.

Däremot, dom två första inläggen som snackar om tändhattat och tändkablar. Jag resonerade lite med mig själv, om dom hade blivit blöta, då borde dom ha torkat av värmen ifrån motorn när den stod still hemma på gården, då borde den starta och gå som normalt efter en timme i värme. Så jag gick ut och testade, nu spiner den som en katt igen. Så byta kablar och hattar börjar jag med, sedan första gången det regnar så får jag ut och åka och kolla om det var lösningen, var det inte det så får man ge sig in på att kolla om felet kommer ifårn samma spole som du är inne på.

En annan fråga, kan det bli så här om det tränger in fukt vid styret, jag tänker på höger sida där dödarknappen och startknappen sitter, kan det ge sådana besvär tror ni??

Tackar för all hjälp hittils, tog åtta minuter att få svar. Sporthoj.com e fantastiskt.

Vill bara säga att när jag hade de problemen så var det för att den drog i sej vatten i förgasarna. Hade inte original luftfilter utan typ "K&N" filter.:D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg