"ska motorcyklar få finnas?"

Jag älskar grafen längst ner. Eftersom det saknas enheter på axlarna kan man tro att 90 % av alla mc-åkare dog 1984.

Jag tycker inte vi ska förbjuda motorcyklar. Men vi borde införa en övre effektgräns på 250cc/20hk. Nummerplåt fram, samt förbud på mörkt glas i visiret. Sedan har ju Honda visat på det här med krockkudde på Gold Wing, det tycker jag ska bli lag på alla motorcyklar och mopeder...

:rolleyes:

Jag tycker inte att "dom" ska förbjuda motorcyklar, gör "dom" det så är "dom" dumma.:tungan

Jag tycker inte vi ska förbjuda motorcyklar. Men vi borde införa en övre effektgräns på 250cc/20hk. Nummerplåt fram, samt förbud på mörkt glas i visiret. Sedan har ju Honda visat på det här med krockkudde på Gold Wing, det tycker jag ska bli lag på alla motorcyklar och mopeder...
Jag tycker hjulhus också måste förbjudas så man inte kan gömma skylten!

Om det blir lag på främre skylt kan de ju även införa lag på att man skall ha en hållare för körkortet på hjälmen så de kan identifiera föraren. :tummenupp :D

Om det blir lag på främre skylt kan de ju även införa lag på att man skall ha en hållare för körkortet på hjälmen så de kan identifiera föraren. :tummenupp :D

Ja! :tummenupp

Och en sån där förarlicens som sitter monterad på frontkåpan. Så att föraren ska kunna identifieras även när han klivit av och gömt sig i mängden på cafe Rosenhill.

Jag röstar på att alla som tar eller innehar tillstånd för att framföra MC i trafik skall implanteras med ett transponderchip så att identifiering och total övervakning är möjlig.

För övrigt så tycker jag alla medborgare skall implanteras med ett sådant chip.

/Storebror

(OBS: Skojjar bara, men det vore praktiskt, då skulle man automatiskt kunna få varvtider ;))

Jag röstar på att alla som tar eller innehar tillstånd för att framföra MC i trafik skall implanteras med ett transponderchip så att identifiering och total övervakning är möjlig.

För övrigt så tycker jag alla medborgare skall implanteras med ett sådant chip.

/Storebror

(OBS: Skojjar bara, men det vore praktiskt, då skulle man automatiskt kunna få varvtider ;))

:tummenupp För att sedan göra det enklare för bilister och andra med dålig syn:rolleyes: kan man ju lagföra krav på saftblandare monterat på hjälmen. :D :tummenupp

alla som krashar kanske borde fällas för grov vårdslöshet i trafiken per automatik. Det skulle säkert avskräcka en hel del från att vurpa :tummenupp

:rolleyes:

Jag tycker det är bättre att de förbjuder bilar. Det är ju de som kör på oss iaf :)

Förbjud kärringar oxå.

Förbjud förbud!!

Allt beror ju på vad man vill, om det verkligen är svenska folkets vilja att helt eleminera skador i trafiken, ja, då ska vi självklart förbjuda motorcyklar. Miljön skulle ju bli glad också. De enda som inte blir glada är vi. Finns egentligen inga bra argumet för att motorcyklar ska få finnas, förutom att de har en känslomässig betydelse för en väldig massa människor. Alltid detta dilemma, livskvalitét versus livskvantitet. Pudelns kärna. Återigen.

/perris

Det är vi, motorcyklisterna, som till stor del kan göra skillnad.
Eftersom det är oss det handlar om måste vi öka vår riskmedvetenhet och börja bete oss i trafiken som att vi verkligen är i trafiken.

Nollvision kommer aldrig att uppnås pga övriga trafikanter som kör på oss kors och tvärs, och misstag kommer alltid ske (man vurpar eller något) men så länge ingen kan klandra oss för felaktigt beteende så kan dom inte förbjuda oss.

Det vore som att förbjuda älgar i skogen. Skjut av dom allihop !

Håll i er.... nu kommer det att hända grejer snart om vi inte tar vårt ansvar !

Vad gott det är att se att ingen kan kommentera MC i officiella sammanhang utan att den galne Dansken är där med svar på tal. Gå med i SMC nu!!!

Jag tycker att vi kastar sten i glashus:rolleyes:
Jag menar ställ dig och titta på hur vi kör så fort det
är nån som tittar på oss, Vad gör vi då? jo vi ska visa oss
balla och köra på bakhjulet göra stoppies.Burna eller
gasa så jävla mycket det går.
Såg det senast igår en kille på sin R1 gjorde en rullande
burnis och fick fäste å slog runt. Rätt mycket gick sönder.
Vem betalar det jo du och jag i höjd premie.

En aspekt som gärna glöms bort är att skaderisker i samband med motorcykelhobby i praktiken nästan uteslutande berör utövaren själv. Det finns knappast någon motorcyklist som lever i tron att det är riskfritt att köra motorcykel, tvärtom innefattar och förutsätter motorcykelkörning ett större eller mindre mått av medveten risktagning hos utövaren. Det betyder naturligtvis inte att hojåkare är dödslängtande fatalister, men att vi i någon mån gillar konceptet att styra över vårt eget öde och att leva litet mer i nuet. En direkt jämförelse kan man göra med dykare, sportflygare, bergsklättrare, kampsportare m.fl - alla tar de medvetna risker utan att för den skull söka faran. I ett större perspektiv handlar diskussionen alltså, som jag ser det, om individens fria och grundläggande rätt att utsätta sig själv för risker. Jag ifrågasätter NTF, VV och andra myndigheters mandat att beskära den friheten, i den här frågan.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back