kolla beg mc men vad kolla på?

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
ska titta på en hoj imorrn som är är ett år gammal och gått några hundra mil. har så dålig koll på mc jämfört med bil så jag undrar helt enkelt om det är nåt speciellt man alltid bör kolla extra mkt på?

Sparka lite på däcken med händerna i byxfickorna och slå sedan till och köp... ;)

En ett år gammal MC som gått ett par hundra mil är det nog rätt så lugnt att köpa. Kolla visuellt lack och att allt ser OK ut.
Kolla även att 100-milaservicen är gjord om det finns en sådan och att säljaren verkligen äger hojen.

ska titta på en hoj imorrn som är är ett år gammal och gått några hundra mil. har så dålig koll på mc jämfört med bil så jag undrar helt enkelt om det är nåt speciellt man alltid bör kolla extra mkt på?

Vad är det för hoj..?

Kolla att inte 2:an hoppar ur när du provkör. Borde vara lugnt med en så ny hoj men om ägarn ser ut som en tokjävel så kan det vara värt att kolla ändå :yoparty

nej det ska ju inte va några fel på en så ny hoj men som sagt jag kan inte mkt om hojjar -än :)

kvitto ska finnas på 100mila och ägaren stämmer.
hinken, en hyosung gt650r.

Vet inte om detta hjälper dig men en gammal tråd som jag startade som handlade om vad man skulle fråga om när man ringer

Är den såld?

mil?

sv-såld?

servicebok?

antal ägare?

hur länge säljare ägt hojen?

senast servad? aukt. verkstad?

drivpaket ok?

Bromsar?

däck, märke och hur slitna?

slip-on?

finns orginal kvar?

hojen bankörd?

extra tillbehör? Stålomspunna slangar, tailguard mm

Rost?

Lack,Kåpor?

Stenskott,repor?

Besiktad?

Pris?

mvh Eric

Köp Bikes begguide..tycker den täcker in det mesta. Eller använd sökfunktionen...:D :fakta

Något jag kom på efter senaste hojköpet var att jag inte hade provkört den hårt nog. Upptäckte nämligen efter köpet att kopplingen slirade lite på dom högre växlarna när man vred på lite. Det visade sig vara lätt avhjälpt som tur var men jag hade missat det helt vid provkörningen. Jag säger inte att man behöver dra ur motorn helt på alla växlarna, men det kan krävas lite olaglig fart för att upptäcka vissa saker. Detta ska givetvis ske med stor försiktighet på en bit motorväg eller liknande, så att man inte skrotar någon annans hoj.

om motorn va varm missade jag. ska ner o hämta den imorrn iaf. jag är så paranoid vid bilköp och nu mc att det nästan tar glädjen av det hela. får hoppas allt är ok. 1års garanti kvar så det är alltid något.

om motorn va varm missade jag. ska ner o hämta den imorrn iaf. jag är så paranoid vid bilköp och nu mc att det nästan tar glädjen av det hela. får hoppas allt är ok. 1års garanti kvar så det är alltid något.

Fråga om alla servicebullentiner är gjorda, skall göras på 100a mila eller nästa service. Det kan vara vad som helst från byte av oljefiltertyp till någon hjulaxeldistans av fel material. Beror på vilken hojmodel det är. Grattis i alla fall.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back