Drysen
Sporthoj® Gold™ account holder
Kom och tänka på en grej på jobbet idag, om det börjar blixtra när man är ute och kör, vad gör man då? Stannar? Eller fortsätter? En blixt i huvet låter ju inte så skönt i alla fall, så vad gör man? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kom och tänka på en grej på jobbet idag, om det börjar blixtra när man är ute och kör, vad gör man då? Stannar? Eller fortsätter? En blixt i huvet låter ju inte så skönt i alla fall, så vad gör man?![]()
Men hur rädd är du eg?Kom och tänka på en grej på jobbet idag, om det börjar blixtra när man är ute och kör, vad gör man då? Stannar? Eller fortsätter? En blixt i huvet låter ju inte så skönt i alla fall, så vad gör man?![]()
Men hur rädd är du eg?
Kanske bäst att du slutar köra hoj och lever resten av ditt liv i en bunker?![]()
Nej men seriöst, blixten är inte direkt ute och letar efter folk att slå ner i. Kör på som det regnar.

Hur är det med det där egentligen.. en blixt bör ju inte söka sig ner i dig om du sitter på cykeln om det finns annat omkring dig som är högre belägt än dig. Dessutom så ä rman inte direkt jordad på en cykel i.o.m däcken, dock så kan väl vattnet (om det regnar) å luftfuktigheten öka på ledningsförmågan men som sagt, blixtar brukar vara rätt okomplicerade och söka lättaste vägen ner.

Skön gammel skröna det där... Om blixten nu kan ta sig ner till dig hur långt det nu kan vara. så har den inga problem att skutta förbi dina däck ner i jord. Sen stämmer det mycket väl att den gärna söker sig via den väg som bjuder minst motstånd, men att däcken skulle avhjälpa det hela är mer eller mindre båg.
(Ja, jag vet att jag använder mig av topgear som källa, men kolla in klippet i alla fall. Ganska intressant faktiskt för å inte tala om underhållande.)http://www.youtube.com/watch?v=ve6XGKZxYxA
Hur lång är du igentligen?

vad jag har hört så leder inte gummi ström..så det är nog ingen risk att bli träffad åkandes.. vid ett undantag borde kanske vara om du åker på en åker![]()

Anledningen till att det är säkert att sitta i en bil är absolut inte pga gummidäck utan för att karossen blir som en bur och leder ner kraften i marken. Gummidäck på hojen kommer alltså inte skydda dig. Det är miljarder volt vi pratar om, då krävs det lite bättre isolering än lite gummi. Stöm och vatten tar den enklaste vägen så se till att inte vara högsta punkten eller den bästa ledaren.
Vart tog vägen vägen?
Låter som om det är rätt lungt att köra när det blixtrar, även att jag säkert skulle bli skit rädd och panikbromsa och slänga mig i diket ifall en blixt skulle komma i närheten
Så jag skulle altså kunna ha en åskledare uppstickandes ur ryggsäcken som leder ner till marken (?)
Vart tog vägen vägen?
Låter som om det är rätt lungt att köra när det blixtrar, även att jag säkert skulle bli skit rädd och panikbromsa och slänga mig i diket ifall en blixt skulle komma i närheten
Så jag skulle altså kunna ha en åskledare uppstickandes ur ryggsäcken som leder ner till marken (?)
) Men teorin om att man skulle kunna placera en åskledare i närheten av sin egen kropp för att klara sig undan att blixten väljer dig uppstickandes på en hoj, på en öde väg tvärs genom ett fält, (exempelvis) Skulle antagligen bara ev kunna tänkas fungera om man erbjuder tillräckligt med alternativa vägar för strömen att vandra. Något som leder den runt dig... exempelvis en karossliknande bur.Vart tog vägen vägen?
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|