Inflyttad skylt, hur många dollars?

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2005, KTM 640 SM
Enkel fråga, hur mkt får man i böter just nu om man har skylten inne i skärmhuset?
Köpte cykeln förra veckan men har inte orkat flytta fram den..

1200:- har jag hört, av någon konstig anledning har det inte varit stress nog att fixa. Vore strålande om jag kunde få beloppet konstaterat nu så jag får hela armen ur ....

För om det hade varit typ 2-300kr har man nästan kunnat ta det, men 1200... Njaee..

Säkert ligger detta även i fel forumsdel, kasta pajj och stenar om ni vill.
Tackar iallafall på förhand! :tummenupp

Enkel fråga, hur mkt får man i böter just nu om man har skylten inne i skärmhuset?
Köpte cykeln förra veckan men har inte orkat flytta fram den..

1200:- har jag hört, av någon konstig anledning har det inte varit stress nog att fixa. Vore strålande om jag kunde få beloppet konstaterat nu så jag får hela armen ur ....

För om det hade varit typ 2-300kr har man nästan kunnat ta det, men 1200... Njaee..

Säkert ligger detta även i fel forumsdel, kasta pajj och stenar om ni vill.
Tackar iallafall på förhand! :tummenupp

1500:-

1500 kr för felplacerad skylt
1500 kr för att köra utan

står på någon sida vad det är för böter som gäller för allt...kommer dock inte ihåg om det är på polisens lr på vägverket...

Är för ny i gemet för att förstå:
Varför vill man sätta skylten i hjulhuset? Är det en utseendefråga eller finns det praktiska skäl?

Enkel fråga, hur mkt får man i böter just nu om man har skylten inne i skärmhuset? Köpte cykeln förra veckan men har inte orkat flytta fram den..

Är inte böterna som är det jobbiga imo utan att du måste ta dig till Bilprovningen och "ombesiktiga" skiten!

De gånger jag åkt på det har det kostar 300:- av någon anledning (plus ombesiktning), även om böterna borde ha legat på 1200-1500 vad som nu gäller. Schyssta poliser?

Tack tack, skall genast flytta fram den ;)
Nog för att den är synlig och allt sånt, men men.. Är dom på dåligt humör en dag så blir det väldigt onödiga 1500a.

Hm, detta påminner mig om att jag borde sätta på mina blinkers, efter 1,5års körande utan :hihi

Är för ny i gemet för att förstå:
Varför vill man sätta skylten i hjulhuset? Är det en utseendefråga eller finns det praktiska skäl?

Njae, du har inte förstått problemet:
De flesta hojar idag säljs utan registreringsskylt eftersom det är tillval.
De flesta länder har inte lag på registeringsplåt så därför finns det nästan inga hållare tillgänglig på marknaden.
Det kostar tusentals kronor att få smeden i byn att göra en hållare...

Dessutom så riskerar man att bli indragen i buskarna av ryss-maffian och mulad med mögliga tomater om man skulle visa sig med en registreringsskylt monterad på hojen.

Då kommer jag att bli indragen i buskarna av ryss-maffian :)

Hoppas dom är någolunda snygg :tummenupp

såhär ser dom ut

utan sina tomater:
boy6.jpg

Notera att objekt i soffan är närmare än vad dom ser ut att vara...:D

mums !

Kan undra om dom har såndär hajtandskrage på afro-butiken T-hötorget.
Är ju nästan ett måste.

den hade jag missat

Jag hade fan missat den där sköna hajtandskragen.
Om man skjutsar den där sköna snubben med den kragen,:D lär ju polisen garanterat missa att se om man har regplåten på rätt ställe eller inte...

Tack tack, skall genast flytta fram den ;)
Nog för att den är synlig och allt sånt, men men.. Är dom på dåligt humör en dag så blir det väldigt onödiga 1500a.
Det finns ingen lag i S att man måste ha skylt även fram på mc.
Du ska väl flytta bak den? :pannkyss
När man ändå är på G så kan man köpa klisterbokstäver/siffror o klistra sitt regnr på hjälmen så även helikoptrar ser ditt regnr.
Vissa civilbilar får annars jaga så länge efter en annars. Men i o f s så måste de se vem som körde.

1500kr är 209,15USD enligt dagens kurs. För det var väl det du undrade?

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back