DR350 el 650?

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Jag ska köpa mej en grushoj och har tänkt mig en DR av nåt slag. (kanske finns andra tips?)

Den måste vara lätt och inte för hög, då jag är en klen brud. Den måste också ha elstart för jag orkar inte kicka.

DR350 borde vara både lättare och lägre än 650:n, men jag kan ha fel?

Som referens tycker jag att Kawa KLX är för svårmanövererad för mig (den är främst för hög).

Ah, och just det - jag är ute efter en gammal snorbillig hoj, då jag endast kommer att göra utflykter i närområdet. Landsvägsreggad måste den vara också.

what say you?

DR350 är en mkt bra instegshoj, 650 kan bli en aning för tung men i gengäld har du kraft iallafall för de öppna partierna!

Har du inte kolla på Honda SLR650 även om det inte är rent grushoj men fungerar för lättare grus!

Alternativ Yamaha TT350 eller en Honda NX250

Last edited:
dr 350 har elstart från början på 90 talet. bra köp, lagom höjd och ok effekt

Jag hade en gång en dr350s -93. Dr350s är lv-reg och har endast kick. Finns någon dr350-variant som har el-start men den är ganska sällsynt. Ofta är det enduromodellen man ser till salu och den är inte reggad för gatkörning. Vill man ha el-start rekomenderar jag drz400, något dyrare men mycket bättre och roligare att köra.

Honda xr400 är våldigt sällan lv-reg och har endast kick.

Suzuki dr650se är relativt låg och lättkörd och har dessutom el-start. Modellen har funnits sedan -96 och kostar runt 30kkr.

Suzuki drz400s är mer enduroanpassad men har ändå bra komfort. Modellen kom -00. Den här är riktigt billig http://www.blocket.se/vi/11656781.htm?ca=20_s

Det går ju sänka dr650. Tycker annars att det är en riktigt skön grushoj och slitvarg men kan kännas lite seg för gata.

Suzuki dr650se är relativt låg och lättkörd och har dessutom el-start. Modellen har funnits sedan -96 och kostar runt 30kkr.
Nja lite billigare än så är den. Skulle snarare säga runt 20kkr.

Suzuki drz400s är mer enduroanpassad men har ändå bra komfort. Modellen kom -00. Den här är riktigt billig http://www.blocket.se/vi/11656781.htm?ca=20_s

Sjukt billig!!!!!!!! Synd att den är alldels för långt bort i landet....

Jag har kollat lite på olika sitthöjder och i princip kommit fram till att jag kankse måste kolla på 125:or!

drz400 har 93cm och drz125 80cm. Det är ju en skaplig skillnad. 125:an väger dessutom 80kg - det borde jag kunna brottas med!

Kan man ha kul med en 125:a?

Det går ju sänka dr650. Tycker annars att det är en riktigt skön grushoj och slitvarg men kan kännas lite seg för gata.

jag har en frekC gathoj redan - jag vill komplettera den med en grusbushoj!

Last edited:
Sjukt billig!!!!!!!! Synd att den är alldels för långt bort i landet....

Jag har kollat lite på olika sitthöjder och i princip kommit fram till att jag kankse måste kolla på 125:or!

drz400 har 93cm och drz125 80cm. Det är ju en skaplig skillnad. 125:an väger dessutom 80kg - det borde jag kunna brottas med!

Kan man ha kul med en 125:a?

jag har en frekC gathoj redan - jag vill komplettera den med en grusbushoj!
rekommenderar varmt en exc 125a :tummenupp det är en mycket fin hoj helt enkelt, en enduroreggad/lv reggad med endurohjul ligger i prisklassen 25k (om den är lv reggad ökar priset en del) för 01/02

rekommenderar varmt en exc 125a :tummenupp det är en mycket fin hoj helt enkelt, en enduroreggad/lv reggad med endurohjul ligger i prisklassen 25k (om den är lv reggad ökar priset en del) för 01/02

jag vet precis hur det här kommer att bli: jag börjar med att jag vill ha en billig, risig hoj för 12k och kommer att sluta med en sprojlans ny, fin för 40k.
:näsblod

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form