A-kort+handledare!

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Hojsan. Har skrivit på ansökan om att bli handledare för A kort till en tjejkompis. nu har det kommit ett brev o inbet från länstyrelsen, kostnad 120:-. Det står i infon att man måste gå en handledarutbildning på 3 timmar eller nått för att bli godkänd.....gäller B kort, men det står inget om A....gäller det endast B kort? Tycker detta verkar knaz om det gäller endast B!!! Är det nån som vet HUR DET ÄR???

Det är endast till B behörighet, dock nog bara en tidsfråga innan dom kräver det till A kort också...

Men än så länge är det bara B!

tack, då vet jag! Ang gråa hår, så stämmer det, har kört hoj sedan -96 o är 35 år, men känner mig som 21.....för övrigt finns inga gråa ännu, men tycker att det är stiligt, kanske en färgning snart.....

Du kan vara glad som har hår kvar, det är jag. Färgen spelar inte så stor roll. Håret lär stå på ända under hjälmen när du handleder ändå, spännande!
Fast det kanske inte är så illa, alla är ju inte så gröna som den jag handlett...

Nope, betala

Enda problemet är att du skall betala 120kr INNAN dom fattar beslut om handledarskap. Ange ditt och hennes namn och personnummer på inbetalningslappen.

3h utbildning gäller bara B-behörighet, kolla i papperet så ser du det.

Enda problemet är att du skall betala 120kr INNAN dom fattar beslut om handledarskap. Ange ditt och hennes namn och personnummer på inbetalningslappen.

3h utbildning gäller bara B-behörighet, kolla i papperet så ser du det.

Jaaaa, det låter ju jätte vettigt..... som vanligt med myndigheter :näsblod :rolleyes: :huvet

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back