Hornet 600.. Strypt/ ostrypt???

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Kan man märka om där e' 37 eller 69 kw??

--------------------------------------------------------------------------------

Har en hornet 600 -98,.. han ja köpte den av sa att den va ostrypt och 69 kw, men i reg pappret står att den e' strypt till 37kw??

tycker där e' relativt bra acceleration i den, men va vet ja då de e' min första hoj.. allt känns ju fort eftersom de e' nytt... Men prova ge järnet igår, å kom bara upp i 180.. tyckte att de va lite dåligt men som sagt.. ja vet inte.. kan den vara strypt?? å såfall?? är de enkelt att fixa?? står att den e' strypt i förgasare å tändsystem.. Tips någon!! // Johan

finns de nån strypt :va har du provat toppfart?
känns den slö efter 100?

Även om det bara är 37kw (ca 50hk) så borde den ju göra mer än 180.. Åtminstone på mätaren.

Den hornet jag hade (-02) var ostrypt och faktiskt rätt seg att få upp över 200.. Tog lång tid!

finns de nån strypt :va har du provat toppfart?
känns den slö efter 100?

Den accar bra upp i 160 kanske.. sen efter 180 hände där inte mycke.. kanske om ja trögat lite till så kanske 200 men de kändes ganska stumt där på 180...

men kan man märka skillnad.. e' som sagt helt ny på området... man vill ju få ut så mycke man kan av sin hoj fast man inte får köra fortare ju...

har du 50 på hjulet går de nog inte o få upp den i 200. antar jag.. :rolleyes:

0-200 på dryga 13s, bör en ostrypt klara det på om jag inte minns fel.

Min drar iaf på bra över 100, också.

Jag tycker att det drar på bra upp till 200 på min ostrypta. Över det så hänger man ju knappt kvar på cykeln av vinturbulensen....

Jag tycker att det drar på bra upp till 200 på min ostrypta. Över det så hänger man ju knappt kvar på cykeln av vinturbulensen....

då kan ja med all sannolikhet anta att min e' strypt...

vet nån hur ja fixar de eller man ska kanske lämna in de till yrkesfolk.. ??

Om du inte vet hur man skruvar hoj är det väl bäst att öerlåta det till någon som kan :)

Jag har en hornet -00 som är strypt till 25kw som jag fick med orginalgrejorna till.
Det var både insugsgummin och tändenhet som var bytta på den för att strypa den.
Ska avstrypa min också, ska bara få ork att mecka den...

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back