Borlänge-åka-tråd!

70-kubikare? Har jag missat nåt? Alltså, kubik är inte allt här i världen men det där lät lite väl fjuttigt.

Om det ska bli en "åka"-sväng så skulle jag vilja ha Hondan och den står i Ludvika. Sprutti gör inte mer än 90 knop och kurvtagningspotentialen är obefintlig. Om du däremot tänker stanna och fika nånstans så kanske jag kan ta mej dit. Om det är nära Blge vill säga.... jag litar inte riktigt på Sprutti.

// P

ang. 70 kubik. http://www.dalarnastidningar.se/nyheter/falun/article198665.ece Det är en sporthoj och den är känd för att vara ruskigt snabb.

Idag var det ju dåligt väder. Enbart för att jag tog hoj o inte buss till jobbet. Imorron ska min lilla hoj övernatta på Jula o därför blir det inte mycket åka av i helgen. Du får gärna komma till kupolen o dricka kaffe iaf.

ang. 70 kubik. http://www.dalarnastidningar.se/nyheter/falun/article198665.ece Det är en sporthoj och den är känd för att vara ruskigt snabb.

Idag var det ju dåligt väder. Enbart för att jag tog hoj o inte buss till jobbet. Imorron ska min lilla hoj övernatta på Jula o därför blir det inte mycket åka av i helgen. Du får gärna komma till kupolen o dricka kaffe iaf.

HAHA! :-D
"Suzuki GSX R70 och <..> en Yamaha MG"

Världsklass!

PS Jag dyker upp på söndag förmiddag och checkar läget.

Dom är kulsäkra, di däringa reportrarna.

Jag ska till Leksand och vara lite specialfull ikväll men jag borde ju passera Kupolen någon gång under lördagen.

// P

::::::::::::::::::::::::::STREETRACE:::::::::::::: :::::::::::::::::::

Lördag den 9 juni kl 15,00 (reservdag söndag 10 juni) på Ingarvet i Falun.
Vi kommer precis som förut att ha registrering på asfaltsplanen utanför Korsnäs Gummi.
Tiden för denna är mellan 10,00-12,00 och sedan skall som bekant bilarna och motorcyklarna köras till Ingarvet där besiktningen sker mellan 10,00-12,30.

Vi kör med max 30 Bilar och 30 MC och båda klasser körs med A och B stege, så det blir minst två repor per deltagare. (30 är för att det skall finnas en plats åt B-stegevinnaren.)

I mån av plats går det naturligtvis att anmäla sig på plats i Korsnäs på lördag morgon. Priset är då 300 :-

Som alla vet är våra regler:
– Besiktigade och godkända bilar/MC av Svensk Bilprovning
- Skattade och försäkrade.
– Hjälmtvång gäller samtliga,
- Säkerhetsbälte för samtliga bilar.
- Om man åker på eller över mittlinjen kommer detta medföra diskning.
- För MC åkare gäller krav på skinnställ och ryggskydd.

Kom ihåg att dessa regler gör vi för Er säkerhet.

För info om tävlingen ring:

Micke Dahlberg
Koordinator
073-656 46 93

Peder Flykt
Tävlingsledare
070-556 43 56

Vi tänkte åka en snabbis till sthlm på nationaldagen o vara uppe i Falun igen innan 18,00. En snabbis på slingerbulten o en kaffe på rosenhill hinns med. Nån som är på?
Träffas på fisktorget kl 8,30. Vi tar hedemora-avesta-sala-enköping-sthlm dit för att snabbt komma ner!

Tjingeling!

Vi ska till Monzta och köra imorrn.Klubben har hyrt banan hela dagen.Ska bli skitkul,tur med vädret får vi också.
Det bästa av allt är att det kostar inget för oss att köra.

www.mckt.se

Monzta

Hemma igen från Älvdalen med skrapade fotpinnar och ett glatt leeende. Tack till Er som arrangerade och deltog i dagens kurvdans.

Mvh. Lollo

Jag är också hemma nu,nöjd jag med fast jag inte åkte så mycket med min "bling". Roligast var att dottern hittade rätt spår med sin 125:a efter lite instruktioner från en av instruktörerna,hon lyckades också skrapa fotpinnarna.

Roligast var att dottern hittade rätt spår med sin 125:a efter lite instruktioner från en av instruktörerna,hon lyckades också skrapa fotpinnarna.
Grattis, själv har jag bara lyckats vingla omkring 20 minuter där uppe i år och inte lyckats skrapa just nånting.
Fenomenalt väder ni haft åxå :tummenupp

Om nån är intresserad av mer körning där uppe finns det dagar efter midsommar som det går att anmäla sig till :)

Brassa på torsdag nästa vecka! Jag har några timmar över på dagen verkar det som, och jag hittar fan inte där uppe hos er! Jag behöver frivilliga föråkare!

Men gud så trevligt!

Anciol, jag kommer att ha heltäckande skinnklädsel på mig!

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!