Rossi med ny och helt okänd huvudsponsor!

Precis Fiat är väl en av Europas största tillverkare av bilar även om de är små här i Sverige. Mest pga av dåligt rykte från -70 och -80 talet pga rost.

Fiat är en väldigt stor koncern som inte bara tillverkar bilar utan även en hel hög med industriprodukter. En färja jag var och gjorde jobb på i Italien hade gasturbiner tillverkade av Fiat.

De har varit/är ägare till både Ferrari och Alfa Romeo.

Sen har jag inte mer koll på Fiat som bolag...
Ja, Fiat är ett jättestort koncern, men vanligt folk kjänner Fiat som en biltillvärkare. Och det är inte överraskande att en average joe inte kjänner til fiat..

frågan e om alla här kan placera sveriges landskap...

Nej troligen inte men just nu gottar vi oss åt att amerikaner har så dålig koll utan någon typ av självkritik....

Jag har varit i USA ett antal gånger och gillar verkligen landet som sådant. Det finns många väldigt trevliga och kunniga människor där. Jag känner flera amerikaner som jag anser vara mina vänner. Det jag har lärt mig dock är att väldigt många är väldigt självcentrerade och fokuserade på sina egna behov utan att tänka på konsekvenserna det ger för andra.

Simpsons är faktiskt en väldigt bra beskrivning av hur många amerikaner tänker om än på ett väldigt överdrivet och elakt sätt. Det roliga är att serien är så populär i USA, undrar varför....:rolleyes:

dumma amerikaner...

Till att börja med har vi deras kloka presidents anledning för att gå in i Irak...

"Vi måste ha död på alla krigsgalningar"

Sen har vi följande bilder...

Kan inte svära på att alla är från det stora landet i väst, men det är roligt ändå :D

Bifogat

• 01.jpg
    01.jpg
    62.7 KB · Visningar: 115
  • 03.jpg
    03.jpg
    64.2 KB · Visningar: 93
  • 12.jpg
    12.jpg
    69.1 KB · Visningar: 106
  • moo.JPG
    moo.JPG
    24.5 KB · Visningar: 150
  • hahaha.jpg
    hahaha.jpg
    50.5 KB · Visningar: 294
Last edited:
Till att börja med har vi deras kloka presidents anledning för att gå in i Irak...

Kan inte svära på att alla från det stora landet i väst, men det är roligt ändå :D

Bild tre är lite spännande. Ser ut som om någon kört upp på stolparna från andra hållet också. Hur lyckas man? :va

Kan inte svära på att alla är från det stora landet i väst, men det är roligt ändå :D
Sista bilden är egentligen rätt tragisk.

Sista bilden är egentligen rätt tragisk.

Jo faktiskt, det vore nästan roligare om hon blev sopgubbe istället. Vem vet om hon har det som extraknäck för att ha råd med studierna? Fast då är hon kanske inte så smart ändå. Hur trovärdig är man som advokat när man har varit porrskådis?:va

Denna fick mig nästan att kissa i byxorna!
:rofl

Bifogat

• largest.jpg
    largest.jpg
    24.5 KB · Visningar: 48
tycker inte det är så konstigt att dom inte kjänner till en liten biltillvärkare från italien som inte säljs i usa... trött på europeer som tror dom är så mycket smartare änn amerikanerna.. hitta mig en skandinav som kan namnen på alla 50 stater i usa..

åhh vad jag instämmer :Bugar

sån underbart fettsugen mentalitet. så går det när man lärt sig allt man kan genom att läsa aftonbladet och se på tv...

Last edited:

sån underbart fettsugen mentalitet. så går det när man lärt sig allt man kan genom att läsa aftonbladet och se på tv...

Jag repeterar vad jag skrev tidigare:

Nej troligen inte men just nu gottar vi oss åt att amerikaner har så dålig koll utan någon typ av självkritik....

Och:

Jag har varit i USA ett antal gånger och gillar verkligen landet som sådant. Det finns många väldigt trevliga och kunniga människor där. Jag känner flera amerikaner som jag anser vara mina vänner. Det jag har lärt mig dock är att väldigt många är väldigt självcentrerade och fokuserade på sina egna behov utan att tänka på konsekvenserna det ger för andra.

Nej jag har inte träffat alla och naturligtvis finns det massor med upplysta och smarta människor i USA. Tyvärr påverkar den nuvarande administrationen i USA rätt mycket hur man ser på de resonemang som kommer från den sidan Atlanten.

Du som bor där ser naturligtvis på detta på ett helt annat sätt och jag ska inte sticka under stolen med att jag gärna skulle kunna tänka mig att bo där.

Tyvärr känns det som att sedan Bush tillträdde har det blivit en mycket mer "vi amerikaner mot alla andra" mentalitet.

Sen är i alla fall 75% av vad jag skriver i denna tråd bara tok, ta det inte för något annat.

"fettsugen mentalitet" - utveckla!

Du är inte ensam om erfarenheten att vara svensk bosatt i USA. Jag har bott där i flera år och fått fördomar om amerikaner både bekräftade och dementerade.

En oerhört mycket större andel amerikaner än svenskar är okunniga om företeelser bortom det egna landets gränser. Det är ingen åsikt. Om du tar dig för pannan vid tanken på att svenskar "ser på tv" så är den svenska varianten (t.o.m. TV3) en fenomenal källa för allmänbildning jämfört med amerikanska FOX, ABC osv.

"fettsugen mentalitet" - utveckla!

Du är inte ensam om erfarenheten att vara svensk bosatt i USA. Jag har bott där i flera år och fått fördomar om amerikaner både bekräftade och dementerade.

En oerhört mycket större andel amerikaner än svenskar är okunniga om företeelser bortom det egna landets gränser. Det är ingen åsikt. Om du tar dig för pannan vid tanken på att svenskar "ser på tv" så är den svenska varianten (t.o.m. TV3) en fenomenal källa för allmänbildning jämfört med amerikanska FOX, ABC osv.

Haha ja verkligen, fenomenal. :rolleyes: Och jag har ingen erfarenhet av att vara svensk bosatt i staterna, däremot levde jag mina tidiga år där och har självklart återvänt med jämna mellanrum men jag känner mej i stort sett lika svensk som amerikan.

Jag tycker att det är så jävla roligt att höra folk säga att amerikaner är så dumma osv för det här landet är precis lika fultjockat med amöbor i allt från media till riksdagen. Ärligt talat, Bushregeringen är skrot och det var den från början, men hur jävla bra har vi det här då? Reinfeldt som skulle åka dit och visa att "jag tar ingen skit från dej" kommer hem och är vill inte ligga med filippa för att han e så kåt på george. Och big brother, den skiten finns här med lixom. Jag har spenderat vad jag tycker är mycket tid i båda länderna och folk e precis lika jävla utvecklingsstörda här som där. Skillnaden är väl som sagt att dom skiter i större utsträckning i vad andra länder gör än vad vi gör här. Bortsett från om det drabbar dom vill säga :D Men jag gillar oxå att hålla rent framför min dörr.

Och du, i helvete heller att tv3 erbjuder någon som helst jävla intelligent information...

Haha ja verkligen, fenomenal. :rolleyes: Och jag har ingen erfarenhet av att vara svensk bosatt i staterna, däremot levde jag mina tidiga år där och har självklart återvänt med jämna mellanrum men jag känner mej i stort sett lika svensk som amerikan.

Jag tycker att det är så jävla roligt att höra folk säga att amerikaner är så dumma osv för det här landet är precis lika fultjockat med amöbor i allt från media till riksdagen. Ärligt talat, Bushregeringen är skrot och det var den från början, men hur jävla bra har vi det här då? Reinfeldt som skulle åka dit och visa att "jag tar ingen skit från dej" kommer hem och är vill inte ligga med filippa för att han e så kåt på george. Och big brother, den skiten finns här med lixom. Jag har spenderat vad jag tycker är mycket tid i båda länderna och folk e precis lika jävla utvecklingsstörda här som där. Skillnaden är väl som sagt att dom skiter i större utsträckning i vad andra länder gör än vad vi gör här. Bortsett från om det drabbar dom vill säga :D Men jag gillar oxå att hålla rent framför min dörr.

Och du, i helvete heller att tv3 erbjuder någon som helst jävla intelligent information...
Detta har hamnat en bra bit ifrån ämnet om Rossis nya huvudsponsor Flat. En kort replik bara: jag skrev inte att TV3 erbjöd "intelligent information" utan att man har större chans att bli allmänbildad genom att titta på deras program än genom de som sänds av FOX. Over & out.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...