HJÄLP!! Hojjen vill inte gå. :(

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Det är något fel på min hoj men jag fattar inte varför. Den går kanonfint mellan halvgas till fullgas, men när man puttrar med lite gas så bluddrar den mest bara och ibland dör den av helt.? Det låter nästan som att den inte vill gå på alla cylindrar när jag kör med lite gas. Det blir i regel värre och värre ju varmare hojjen blir. Kan det vara tändstiften? Är det nåt knas med förgasarna? Är det någon som har nån idé så skulle jag bli tacksam. Hojjen är förövrigt en gsxr1100w -1994. :huvet

Det är något fel på min hoj men jag fattar inte varför. Den går kanonfint mellan halvgas till fullgas, men när man puttrar med lite gas så bluddrar den mest bara och ibland dör den av helt.? Det låter nästan som att den inte vill gå på alla cylindrar när jag kör med lite gas. Det blir i regel värre och värre ju varmare hojjen blir. Kan det vara tändstiften? Är det nåt knas med förgasarna? Är det någon som har nån idé så skulle jag bli tacksam. Hojjen är förövrigt en gsxr1100w -1994. :huvet

Kanske detta kan ge en hint!?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=151289

Var ut å körde en sväng idag och problemet finns fortfarande (trodde väl nånstans att det kanske försvunnit. ) Men nu när jag kom hem så började det rinna soppa från förgasarna, dvs. de flödade för fullt och det kom mest från den 2:a från vänster...?! Är det verkligen ingen som har någon teori på vad det kan vara för fel?? Please nån.?

Var ut å körde en sväng idag och problemet finns fortfarande (trodde väl nånstans att det kanske försvunnit. ) Men nu när jag kom hem så började det rinna soppa från förgasarna, dvs. de flödade för fullt och det kom mest från den 2:a från vänster...?! Är det verkligen ingen som har någon teori på vad det kan vara för fel?? Please nån.?

Vad är det för fuggar då? CV 34? RS 36?

Vad är det för fuggar då? CV 34? RS 36?

Jag har ingen aning. Är totalt kass på sånt där... Men dom är original iaf., men jag vet inte vilken sort det sitter original på den hojjen. Kanske måste jag rent utav lämna in hojjen på en verkstad och bli totalt skinnad....? :huvet

Jag har ingen aning. Är totalt kass på sånt där... Men dom är original iaf., men jag vet inte vilken sort det sitter original på den hojjen. Kanske måste jag rent utav lämna in hojjen på en verkstad och bli totalt skinnad....? :huvet

Det är nålventilerna som hängt sig eller byt dom..

Brinken eller Roosracing borde ha tips om orginalfuggarna, själv så har jag bara pysslat med mina RS36:or. Se tidigare länk. Vet inte om det kan ge något eftersom jag inte ens vet om dom är principmässigt lika. Men grundtipset är väl att kolla på lågfartsmunstyckena, det borde finnas några sådana iaf.

Angående läckaget så läckte mina RS:36or förbi nålventilen via en otät O-ring. Men som sagt vet inte hur det ser ut i dina fuggar.

Last edited:
Det är nålventilerna som hängt sig eller byt dom..

är de inte flotören som hängt sig.. kan väl ge samma fenomen..
prova knacka lite på förgasarn.. inte bara med fingertoppen :)
typ den lilla koppen längst ner

Nålventilerna är ju bytta för ca 350 mil sedan... dock så har hojjen stått i ca. 1 år innan jag köpte den för två veckor sedan... Kan det vara så jävligt att jag måste byta nålventilerna igen??

Flottören verkar inte ha hängt sig, tror jag iaf. Jag tycker isf. att den borde lossnat när jag körde tidigare idag...?

Eftersom jag endast kört hogjjar med insprutning förr så är jag totalt oerfaren på fuggemek. Är det svårt att byta nålventilerna? vad kostar dom i runda slängar?

Ta en mjuk hammare och klappa lite på kopparna under fuggarna.

Om den har stått i ett år så kan det ju mycket väl ha blivit rost mm i tanken, och det kan ju ha satt igen förgasarna. Plocka isär och rengör. Sök lite här, det finns trådar om det :tummenupp

Tack för svaren. Jag ska försöka göra en insats i helgen för att se om jag lyckas få isär skiten och rengöra. :näsblod

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg