Honda 929 går för fett

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
När jag är ute och åker gnäller folk som åker bakom att det luktar soppa om mina avgaser..

Vad gör man åt detta?
Kan man justera någe själv?
 
Sänk trottelnålarna ett eller två snäpp men om hojen då blir svårkörd på andra varvtal än normalt är det dags att byta emulsionsrör och trottelnålar.

Har du ett Dynojet-kit installerat?
 
1 - kolla/rengör/byt luftfilter. Gå in på www.powercommander.com, ladda ner program + en hyfsad mapp till din hoj, öppa filen och kolla om man magrar ned blandningen i de varvtal och TP där Du upplever problem. Magrar man ned registret kan steg 3 vara en lösning, annars kanske steg 2 behövs för att kolla om Du verkligen har de problem Du upplever?

2 - kolla A/F i bänk/via loggning eller gå direkt till 3. Brink har skrivit en del bra saker om hur man läser stift annars...

3 - Införskaffa PCIII, ladda in en lämplig mapp och undersök om problemet försvann. Annars får Du göra en seriös injustering med bredbandslambda (bänk eller loggning).

Med insprut är det ju inte så mycket som ska kunna strula så att hojen går för fett - annat än problem med lufttillförseln då:näsblod

Ha de!
 
Luftfilter är 200mil gammalt.. Och Honda original..

Vet nån vad det gjordes för uppdatering mellan -00 och 01?
Nått skit gjordes ju med insprutningen.. Men vad?


Brink har skrivit en del bra saker om hur man läser stift annars...

Ha de!

Hittar inte??
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top