Besiktiga "Cross KTM" med motardfälgar?

-TLM-

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
Orange skräp tyvärr
Har en KTM 625 SXC som är motardkittad just nu. Funkar det att besiktiga med motardfälgarna, eller måste jag byta tillbax till 21/18" ?

Nja struntar de att kolla i datorn samt att SBP nissen inte vet att SXC är offroad varianten så borde det vara grönt ljus!

Men jag skulle lika gärna kunna åka på reg. bes. ? Låter inte allt för skoj. Tur att man är en gambler så man slipper meka! = )

Det ska gå att få papper från KTM till vissa modeller av 620 och 625, så att man kan ha olika hjuldimensioner. En del av hojarna är ju likvärdiga bortsett från hjulen+bromsarna och fjädringsvägen. Jag funderade på att skaffa sånt till min KTM, men besiktigar ändå alltid i februari och då brukar de stora hjulen (original) med dubb vara att föredra. Dessutom slipper man då att de ska provköra - ingen som hittills varit sugen på det :)

TomK varför har inte andra tänk på sånt med att besikta under vintern för de kan ju knappast känna effektförändring då dvs så länge de inte provkör! :D

TomK varför har inte andra tänk på sånt med att besikta under vintern för de kan ju knappast känna effektförändring då dvs så länge de inte provkör! :D

Nä, men de frågar om den går bra och så - nyfikna som små barn :yoparty Jag besiktigar då mest av "gammal vana" i och med att den hämtades ut och ställdes på i början av februari en gång i tiden (och kördes hem på stenhårda original Pirelli "gräsdäck").

Det ska gå bra.. Jag besiktigade min 625 SC med motardkit trots det stod 21/18 på regbeviset. Besiktningsmannen sa inte ett ord om det och min hoj gick genom utan problem.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D