samma visa varje år

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
det skadas ett gäng varje år här i stan:näsblod

beror det på alkohol eller:va

Totalt femton studenter skadades i samband med två olyckor med fordon med firande studenter i centrala Stockholm i dag.
– Det är flera som har fått frakturer och skadat sig i ryggen. De allvarligast skadade är förda till sjukhus, säger Joakim Caryll på stockholmspolisens länskommunikationscentral.

Vittnen på plats beskriver många av studenterna som "kraftigt berusade", men det är oklart om detta orsakat olyckorna.

flak001463.jpg

http://aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1087672,00.html

Last edited:
vafan... nej inte förbjuda nu, jag går ut nästa år SEN kan dom förbjuda det :hihi

Oseriössa flakbyggen och för mkt folk tror jag.

Nu ska vi ju inte dra alla flak över en kant. Det är säkeret dom där kampflaken som ligger bakom! :mad:

Hade jag satt mig på ett sådant hade jag kört ihjäl mig direkCt.

FÖRBJUD STUDENTER!!!!!!!!!!!111111oneoneoneone2*0,5 :4skrika :4skrika

I början av sommaren kommer de, VARJE ÅR
ekot hörs mellan husväggarna, soptunnor förstörs,
parker skräpas ner, slagsmål utkämpas,
folk blir skrämda, folk spyr offentligt,
folk blir behandlade ohyfsat.

Dessa jävla studenter :mad:
FÖRBUUUD!, fast hur ska man förbjuda den farliga rasen? :mad:

(ej menat som någon människoras, utan som hundras)

det skadas ett gäng varje år här i stan:näsblod
Om dom kanske organiserar sitt studentfirande lite mer så kanske man kan undvika några olyckor, En skola kan enas om en väg dom tar tillsammans och EN dag så Polis kan eskortera dom och besiktiga deras flak.
Så har vi det här i Skövde och det funkar kanon bra.
Istället för att folk ska gå och störa sig i veckor på oljudet dom för inne i stan så det blir folkfest här och folk radar upp sig längs vägen när flaken kommer samlade.

2984888 I början av sommaren kommer de, VARJE ÅR
ekot hörs mellan husväggarna, soptunnor förstörs,
parker skräpas ner, slagsmål utkämpas,
folk blir skrämda, folk spyr offentligt,
folk blir behandlade ohyfsat.

Dessa jävla studenter :mad:
FÖRBUUUD!, fast hur ska man förbjuda den farliga rasen? :mad:

(ej menat som någon människoras, utan som hundras)
Små, små människor SOM HÅLLER I SIG MED BARA HÄNDERNA.

Det är väl bra att studenterna börjar arbetslivet med att lära sig hur försäkringskassan fungerar!

välkommen till stockholm:näsblod
Kan tänka mig att det inte är allt för roligt. Vi som bor på små orter har ju den fördelen att det kanske bara finns någon eller ett par gymnasieskolor, där alla studenter går ut samma dag.

Tänk om det skulle varit så i Stockholm? Kanske ett hundratal flak ute samma dag och på kvällen 10000 champinjoner som ligger i parkerna och spyr...

Här så har vi nu haft diverse studentbaler de senaste två veckorna och sedan i fredags så har nog de flesta av de partysugna studenterna festat mer eller mindre oavbrutet. Vi har haft äckligt bra väder och en gratiskonsert i en park och liknande.

Ikväll och imorgon har en av stans största krogar "bartömmning" lite lagom lägligt eftersom att de ska stänga nu. På torsdag kan det nog bli ganska lugnt när alla ska pynta sina flak. Men på fredag förutspår jag totalt kaos.

Dagen inleds säkert för de flesta med en champagnefrukost med klassen. Sedan åks det ut och åks flak och skränas. Sedan ska klassen fotograferas och det är betygsutdelning innan de får gå ut. Därefter blir det lugnt i några timmar medan alla är hemma och äter middag med släkten och får presenter.

Efter det så drar det igång på allvar. I stort sett varenda student (och en hel del yngre förmågor) samlas i samma park och super skallen av sig. Det gör de fram till midnatt då det är festligheter utanför rådhuset, i ungefär en halvtimme. Sedan drar de tillbaka till samma park igen och dricker upp all sprit de mot all förmodan har kvar samtidigt som de gråter och lovar varandra att de ska hålla kontakten. Så håller det på fram till 3-4 någon gång på morgonen då parken börjar vara tom och renhållningsgubbarna börjar städa upp efter förödelsen.

Och nästa fredag ska alla yngre förmågor fira att de har fått sommarlov. Något som brukar resultera i liknande mängder av fylla. Men då jobbar jag på Regnrocken så då slipper jag förhoppningsvis se en del av sjöslaget.

Kan tänka mig att det inte är allt för roligt. Vi som bor på små orter har ju den fördelen att det kanske bara finns någon eller ett par gymnasieskolor, där alla studenter går ut samma dag. Etc.
.

Varför gör du inte som alla kloka människor och undviker österänge så gott det går?

Själv har jag tagit på mig en studentkörning men det gäller tack och lov bara från avslutningen och hem. Tyvärr är det inte ens en vitklädd liten studentska. :rolleyes:

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!