Några kända fel på ktm 450 03-04?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Jag ska antagligen byta min ktm 525 sx mot en 450sx årsmodell 04.
Finns det några kända fel på ktm 450 årsmodell 04 eller är det en bra hoj.
Om man kollar på blocket så går det ju minst 10 honda och 10 yamaha 450'is på varje ktm 450. betyder detta att honda och yamaha är mycket bättre både kvalitétsmässigt och körmässigt eller har folk helt enkelt inte fattat att ktm 450 är lika bra?

varför? jo för att yamma bygger 500000 bikar om året och honda 550000. medans ktm bygger 150000.... typ.

Jag ska antagligen byta min ktm 525 sx mot en 450sx årsmodell 04.
Finns det några kända fel på ktm 450 årsmodell 04 eller är det en bra hoj.
Om man kollar på blocket så går det ju minst 10 honda och 10 yamaha 450'is på varje ktm 450. betyder detta att honda och yamaha är mycket bättre både kvalitétsmässigt och körmässigt eller har folk helt enkelt inte fattat att ktm 450 är lika bra?
En fundering, kan det vara så att KTM förarna är så nöjda att de inte vill sälja och typ det omvända resonemanget för yamma honda ägarna?

Köper du en KTM 450 ska du inte köpa en 03a, problem med toppen.

Köper du en KTM 450 ska du inte köpa en 03a, problem med toppen.

ok! jag hade hört lite rykten om detta. det är dock en 04 jag ska byta mot isåfall så då borde det vara lungt.

då kommer nästa fråga. när man köper en cross så finns det ofta inte några ägarpapper/vägverkspapper. hur ska man då kunna veta att det verkligen är en 04'a man köper och inte en 03. hur ser jag detta?

ok! jag hade hört lite rykten om detta. det är dock en 04 jag ska byta mot isåfall så då borde det vara lungt.

då kommer nästa fråga. när man köper en cross så finns det ofta inte några ägarpapper/vägverkspapper. hur ska man då kunna veta att det verkligen är en 04'a man köper och inte en 03. hur ser jag detta?

ramnummer.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...