grinig pärla

Gixxerrace600

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2006
Hoj
Gixxer 600
Tjenare, har en gsxr-600 från 98 som e lite smågrinig ibland. Problemen är som värst när det går fort typ över 160, men har även märkt den sista tiden att den även dör när jag ligger i normal hastighet. Oftast efter att jag har kört ganska så fort för att sedan bromsa ner. Någon som har bra tips på vad jag kan börja felsöka?? Tackar på förhand
Thomas

Det låter väldigt mycket som ett förgasarproblem, så jag skulle börja där. Plocka isär, gör rent osv. :tummenupp

När den dör, går den att starta direkt efter att du har stannat då?

Det låter väldigt mycket som ett förgasarproblem, så jag skulle börja där. Plocka isär, gör rent osv. :tummenupp

När den dör, går den att starta direkt efter att du har stannat då?

har dränerat ut dem men utan resultat, men kan vara värt å plocka ner å göra rent, bara å spola me bensin eller??. Den e lite svårstartad precis när jag fått stannat, får vänta typ 30 sec.

När böt du stift senast? Får den soppa som den ska? Skitiga fuggar? Soppafiltret rent? Luftfiltret rent? Kolla även luftningen till tanken!

Har kollat det mesta. ska testa å plocka ner fuggarna å se hur dem ser ut.

Last edited:
Hepp,

har du kollat batteriet?
Hade en GSX 550 en gång i tiden och den betedde sig ungefär som du beskriver. Visade sig vara kortis i en av battericellerna.

Lycka till!

/Peppe

Har jag inte kikat på faktiskt, är bara å mäta då eller kollar man det på något annat sätt??
Tackar

Tror att jag fick 'låna' ett nytt batteri eller om jag fick hjälp med att kolla upp det på en mc-firma i Örebro en gång i tiden. Länge sedan var det.
Borde ju funka att mäta med voltmeter - ska väl ligga på strax över 12V ostartad och 13-14V med hojen igång. Rätta mig om jag har fel någon som vet bättre.

/P

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...