Oflyt med vädret

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
Många gånger nu har jag tänkt åka hoj till jobbet, men tänkt att det ser ut att bli kasst väder. Sitter ta mig f*n ALLA gånger och svettas i bilen på vägen hem. De få gånger jag tagit hojet tror jag att det regnat 50% av gångerna. Igår tänkte jag att det såg lite kasst ut och satt i bilen och svettades, hur varmt som helst! I morse kollade jag vädret innan jag åkte hemifrån. 22 grader och klart till halvklart enligt prognos. Tog hojen för att annar lär jag ju svettas i bilen på vägen hem. I väg på hojen, kommer till tjörn-bron. OCH DET BÖRJAR REGNA!!!

Sen regnar det hela vägen. Jag får tuppjuck!!!

Är det inte fint väder på vägen hem så tar jag f*n ALDRIG hojen igen till jobbet.

Är det bara jag som har regn hos mig eller upplever fler det så här? :huvet

..eller så blir du en karl, som jag, och kör hoj oavsett väder. Jag har kört till jobbet varje jefvla dag sedan 1:a April. Snö, regn, storm som solsken.

Jag är lite tuff, inte sant? :rolleyes:

För våran skull, åk bil!

Jag hade ett år då regn-omkopplaren var direktkopplad till min garageport, så fort jag öppnade den så började det regna.
Det var så illa att farsan kom förbi och skulle låna batteriladdaren, det var strålande sol ute, jag gick ut och öppnade porten till garaget, och det började regna, jag rotade runt ett tag men när jag gick ut utan att rulla ut motorcykeln så slutade det regna när jag stängde porten...

Det året hade jag fan tänkt sälja....

Ja det låter ju som om du hade det värre än vad jag har det. Du kanske har rätt. Det är ju dessutom så att lägga mil på att åka till jobbet är lite slöseri. Service-intervallen är ju itne så långa.

För våran skull, åk bil!

Jag hade ett år då regn-omkopplaren var direktkopplad till min garageport, så fort jag öppnade den så började det regna.
Det var så illa att farsan kom förbi och skulle låna batteriladdaren, det var strålande sol ute, jag gick ut och öppnade porten till garaget, och det började regna, jag rotade runt ett tag men när jag gick ut utan att rulla ut motorcykeln så slutade det regna när jag stängde porten...

Det året hade jag fan tänkt sälja....

Många gånger nu har jag tänkt åka hoj till jobbet, men tänkt att det ser ut att bli kasst väder. Sitter ta mig f*n ALLA gånger och svettas i bilen på vägen hem. De få gånger jag tagit hojet tror jag att det regnat 50% av gångerna. Igår tänkte jag att det såg lite kasst ut och satt i bilen och svettades, hur varmt som helst! I morse kollade jag vädret innan jag åkte hemifrån. 22 grader och klart till halvklart enligt prognos. Tog hojen för att annar lär jag ju svettas i bilen på vägen hem. I väg på hojen, kommer till tjörn-bron. OCH DET BÖRJAR REGNA!!!

Sen regnar det hela vägen. Jag får tuppjuck!!!

Är det inte fint väder på vägen hem så tar jag f*n ALDRIG hojen igen till jobbet.

Är det bara jag som har regn hos mig eller upplever fler det så här? :huvet
Gör som mig åk varje dag vare sig det regnar eller inte man har tur rätt många gånger fast bara att ta me regnkläder jämt så regnar det inte =P

tips smhi.se kolla upp vädret oftare.

O smhi ljuger ju mer än politikerna

Last edited:
tycker smhi funkar bra när jag väljer att åka hoj till å från jobbet!

hihi Citerar du dig själft? =P
Tycker det är lite kul när dom "hel garderar" vädret typ en Sol med mörkt regnmoln o så o hösten Sol regn snö =P hmmm... jag vet det blir :confused:

Jag har tagit hojen till jobbet och det är fint väder!!! Måste vara en paradox. Kommer säkert regna idag lagom tills jag ska hem.

Så om det börjar regna idag så skyll på mig.

Om man har som princip att alltid åka hoj oavsett väder, så tröttnar vädergudarna på att låta det regna när just du ger dig ut.
Handen på hjärtat, inte gör det så mycket om det regnar!? Prova att knäcka extra lite som mc-bud en vinter så ska du se att det känns ganska ok sen!

Regnkörning är fint! Till slut blir man så stel så man får gashäng.

Jaha, ställde in hojen i lördags i farsans garage för vinterförvaring (mitt garage ockuperas nu av min tjejs bil).

TROR NI INTE DET HAR VARIT STRÅLANDE JÄVLA SOLSKEN HELA VECKAN!!!

Och om jag sätter i batteriet på lördag eller ens tänker tanken så kommer det garanterat att regna.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!