Nya døds-olycka i danmark

Majse

Banerace är cool
Gick med
25 May 2007
Hoj
Yamaha R6'er
Igen har vi haft en mc-olycka hvor en mand död. I de första 6 månader är nu 19 bidragit död. Det är mange i forhold till sidste år. Men der är också solgt 50 % fler end hele sidste år på kun 6 månader. Det er mycket slemt med olycks

Kör ordentlig, pass på er själv. Jag hoppas I forstår mit danska/svenska - jag forsøger at skriva så I forstår...

Förstår det mesta..
Ungefär hur många hojförare har ni där i Danmark?
Alltså, "ligger ni på samma siffror" där som vi gör här?
Oerhört trist hur som helst.
Växthuseffekten verkar ge oss bra väder och dåligt omdöme.

Igen har vi haft en mc-olycka hvor en mand död. I de första 6 månader är nu 19 bidragit död. Det är mange i forhold till sidste år. Men der är också solgt 50 % fler end hele sidste år på kun 6 månader. Det er mycket slemt med olycks

Kör ordentlig, pass på er själv. Jag hoppas I forstår mit danska/svenska - jag forsøger at skriva så I forstår...

hej hej jo jag förstår din danska!!! inte kul med alla olyckor, här på forumet så är det många som skyller de mesta på andra trafikanter typ bilar... men visst kör vi fort o ibland slarvigt? själv är jag inte bättre....
Igår tog jag en liten sväng. på ett ställe var vägen avstängd på gund av en mc olycka. Det känns som om det är för alldeles för många olyckor nu!!!
Ibland funderar jag på att sälja hojen! men va ska man då göra???

hej hej jo jag förstår din danska!!! inte kul med alla olyckor, här på forumet så är det många som skyller de mesta på andra trafikanter typ bilar... men visst kör vi fort o ibland slarvigt? själv är jag inte bättre....
Igår tog jag en liten sväng. på ett ställe var vägen avstängd på gund av en mc olycka. Det känns som om det är för alldeles för många olyckor nu!!!
Ibland funderar jag på att sälja hojen! men va ska man då göra???

Du har ret at det känns som om det är för många olyckor nu.. Men der göms jo også solgt många fler mc nu end bare hele sidste år. Många bidragit väljare at få deres önskemål sat til live. At tage körkort i meget sen ålder och kører på vägen som 60 årig er en dröm for många äldre.. Sälja hojen??? aldrig i livet..:tungan Jag älskar min hoj.. at vara fri på vägen.. vinden der rusker i kropp. skön känsel at kører på sin hoj... :yoparty

Förstår det mesta..
Ungefär hur många hojförare har ni där i Danmark?
Alltså, "ligger ni på samma siffror" där som vi gör här?
Oerhört trist hur som helst.
Växthuseffekten verkar ge oss bra väder och dåligt omdöme.

statistik i DK :

vi har i 2006 solgt 7578 nye Hoj
I de första 4 månader i 2007 solgt 6796 nye hoj

jag menar att vi redan er over de 7578 i 2007, så forståeligt at der sker olyckos, selv om andra i biler ved att vi är där. 19 død i år... hur är siffror hos er???

Pas på jer själv

Last edited:
statistik i DK :

vi har i 2006 solgt 7578 nye Hoj
I de första 4 månader i 2007 solgt 6796 nye hoj

jag menar att vi redan er over de 7578 i 2007, så forståeligt at der sker olyckos, selv om andra i biler ved att vi är där. 19 død i år... hur är siffror hos er???

Pas på jer själv

Damn det är ingen dålig ökning =P kul att det är så många som fattat vad livet går ut på :tummenupp

aldrig

hej det är klart att jag inte säljer hojen!!! men de blir kanske en ny!!! Funderar på en daytona 675!!! en helt grym sak!!!!:)
jag åker nog till denmark en sväng i sommar, det lär gå en färga från norge över till jylland... drar iväg till norge vecka 26 och om det är bra väder så blir det en tur ner över ditt fina land:D ett besök i köpenhamn finns på önskelistan..... mvh/jonny

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back