Mycket adrenalin igår..

Hur är dom som "familjehund" ?
Barnkär?
Tycker dom om att leka? (typ bada och greja).

"Uppförande/karaktär: Rasen är skarp, misstänksam mot främlingar och uthållig. Den anpassar sig till de mest skiftande klimatförhållanden. Den är lättdresserad, modig, balanserad och livlig med snabba försvarsreaktioner. som brukshundar är de avsedda för extremt kraftfulla och snabba aktiviteter."

Han har ju till och med postat en url till rashemsidan, du kan ju läsa där...

Med den rasbeskrivningen låter det inte som om en sådan hund kan rekomenderas till någon som inte är van hundägare och som inte tänkt använda hunden som brukshund. Riktiga bruksraser mår inte bra om de inte får jobba på det sätt som är avsett och de blir rastlösa och allmänt odrägliga om de bara används som sällskapsdjur/familjehundar. Då finns det betydligt bättre och mindre krävande raser som sällskapsdjur.

En sån hund förtjännar till att dö... hundar ska vara kopplade och inte bita folk. Skulle kört över fanskapet..

Tänk själv om det varit ett barn hund jäveln bitit i.. ne fy fan åk tillbaxs och kör över den...

///micke

För att den troligtvis är en tränad vakthund?
Killen åkte ju in på någons tomt!

För att den troligtvis är en tränad vakthund?
Killen åkte ju in på någons tomt!

Asså tyckte han skrev att han åkte på en grus väg och kom fram till en vändplan med en ilsken hund efter sig. hade ju varit skillnad om han varit inne på någons gräsmatta och BÖRNAT runt. men så vitt jag vet så gäller ju allemans rätten på våra svenska grus vägar...

Men du kanske skulle villja ha en pittbull i röven när du går förbi grannes staket??? :va

///micke

En sån hund förtjännar till att dö... hundar ska vara kopplade och inte bita folk. Skulle kört över fanskapet..

Tänk själv om det varit ett barn hund jäveln bitit i.. ne fy fan åk tillbaxs och kör över den...

Ärlig talat så törs jag inte, den var "för" kraftig byggd min Drz rår
inte på den.

Rasen hette först Rysk Björn Terrier, men SKK döpte om rasen till SvartTerrier, mer finns att läsa om rasen på www.svartterrier.com de är en polis å militärhund som ryska militären avlat fram sen andra välrdkriget.

Underbara hundar! Väldigt klipska, väldigt lugna! :tummenupp

Mor och far har två stycken tikar. Ser lite halvkaxigt när mamma är ute och går morgonpromenad med bägge. :D
140kg morgonpromenad där mamma väger minst i gänget. :yoparty :näsblod

Edit: Rasen kanske inte passar bäst för den late eller för småbarnsfamiljen, men det kanske var tanken då tonårs-dottern bor kvar i huset och ska beskyddas. :D
Det vill mycket till innan man hör ett skall från hundarna, men när det väl kommer så är det inga nådiga ljud.

Last edited:
Asså tyckte han skrev att han åkte på en grus väg och kom fram till en vändplan med en ilsken hund efter sig. hade ju varit skillnad om han varit inne på någons gräsmatta och BÖRNAT runt. men så vitt jag vet så gäller ju allemans rätten på våra svenska grus vägar...

Men du kanske skulle villja ha en pittbull i röven när du går förbi grannes staket??? :va

///micke

Får jag fråga vart pittbull kommer ifrån?
Det var väl ingen pittbull som jagade han?
Och nej jag skulle inte vilja ha en hund i arslet oavsätt ras!
Men hunden kan har varit en tränad vakthund, och ägaren hade ej kopplat eller satt upp stängsel, då är det ägarens fel inte hundens, för den just är en vakthund.
/mvh Jonas

Men hunden kan har varit en tränad vakthund, och ägaren hade ej kopplat eller satt upp stängsel, då är det ägarens fel inte hundens, för den just är en vakthund.
/mvh Jonas

Knappast speciellt tränad, va?

/mvh Jonas

EN tränad vakthund ska inte avvika från det område den är ombedd att vakta..

DÅ är den inte tränad ordentligt om den avviker från sitt arbete...

/mvh Jonas

Ne men hund som hund..... En Vakt hund avviker alldrig ifrån sitt område iofs. Och sen så skrev jag juh, ATT ÄGAREN SKULLE SE TILL ATT HA DEN KOPPLAD.

Skit samma iofs, Hade de varit jag som kommit på den där grusvägen och hunden hade försökt bita mig så hade den fått en Oxtar Evo känga i huvudet.

///Micke

hade ju varit skillnad om han varit inne på någons gräsmatta och BÖRNAT runt. men så vitt jag vet så gäller ju allemans rätten på våra svenska grus vägar...

///micke

ja hur fan ligger det till med lagen :va att man inte får köra på gräsmattan är ju klart men det finns ju grusvägar som går ända fram till husen , gäller allemans rätten där :)

jag själv körde fel en gång :rolleyes: och kom in på en fin grusväg med privat skylt men vägen var så härlig så jag vände inte hojen förens jag blev jagad av en sur gubbe :D han blev så jävla arg så han körde efter med bilen. körde ju alldrig på hans söta gräsmatta utan lånade hans grusväg bara och vände så fort jag förstog att det var ett hus där och man inte kunde köra längre åt det hållet. aj aj vilka onda mäniskor det finns:D

EN tränad vakthund ska inte avvika från det område den är ombedd att vakta..

DÅ är den inte tränad ordentligt om den avviker från sitt arbete...

Ursäkta?
Hur vet du hur den är tränad?
Kanske är grusvägen till deras hus deras grusväg?
Inte så att hunden jagade han ända hem?
Sen har jag aldrig påstått att det var en vakthund, utan mer chansat på att det var det.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back