Hjälp!!!!

Hammar´n

Hammar´n
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
Tuono projekt...
Kan någon tipsa om vart man kan lämna in sina gaffelben för renovering? Har lämnat in mina till Springzz i Sollentuna, och de har fortfarande inte fixat dem, trots att de haft dem i 11 veckor!!!!!:mad: Var lovad max 3 och har blivit tvungen att avboka 2 besiktningar pga detta. De lovar och lovar att de skall bli klara, men det ända man möts av är en massa bortförklaringar om än det ena, än det andra. Misstänker att min besiktningstid nästa fredag ryker också!!! I min värld är de en Kalle Anka firma, så nu skulle jag vilja få tips om firma i Stockholms trakten, som klarar av att fixa mina gafflar inom rimlig tid, innan hela jäv... säsongen ryker.....

Kan någon tipsa om vart man kan lämna in sina gaffelben för renovering? Vad menar du? Nya tätningar skrapringar boxar och olja? Det kan väl alla firmor fixa!! Är det bråttom kan du komma ner till norrköping så grejar vi det på någon timme eller så!

Okej! har du alla grejor till det så är det inga problem. Att beställa dom nu med bes på fredag är nog kört.

va i hela? är det någon som jobbar på den firman? jag skulle ha hämtat dom för länge sen och tagit dom till någon annan.

Ja, jag borde gjort det för länge sedan, men tyvärr tror man på vad folk lovar
- klart på fredag
- delarna kommer på tis, så du kan hämta dem på eftermiddagen
- du eeeee,,,,, skall kolla om de är klara, ringer dig sen!!! (ingen har fortfarande ringt!!) själv har jag ringt ca 30 samtal och tjatat!!!

En sak vet jag i alla fall SPRINGZZZ kommer vinna VM i bortförklaring!!!!

Kan någon tipsa om vart man kan lämna in sina gaffelben för renovering? Har lämnat in mina till Springzz i Sollentuna, och de har fortfarande inte fixat dem, trots att de haft dem i 11 veckor!!!!!:mad: Var lovad max 3 och har blivit tvungen att avboka 2 besiktningar pga detta. De lovar och lovar att de skall bli klara, men det ända man möts av är en massa bortförklaringar om än det ena, än det andra. Misstänker att min besiktningstid nästa fredag ryker också!!! I min värld är de en Kalle Anka firma, så nu skulle jag vilja få tips om firma i Stockholms trakten, som klarar av att fixa mina gafflar inom rimlig tid, innan hela jäv... säsongen ryker.....

Känner en kille i Enköping som jobbat på Öhlins i 17 år. Han kan säkerligen fixa din gaffel.. pma om du är intresserad. Mycket duktig kille.... Väl använd av sveriges elit i rr.

Tackar, vore intressant och snacka med honom i alla fall. Hur kommer jag i kontakt med honom, har han mail eller något?

Okej! har du alla grejor till det så är det inga problem. Att beställa dom nu med bes på fredag är nog kört.

Tyvärr har jag inga grejor!!

Last edited:
Finns ingen anldening att du ska ha din hoj kvar där.
Ta hem hojen så fort som möjligt så du slipper att ha med dom att göra och kan fixa en bättre deal på annat ställe.
Dagens marknad är stenhård och dom som inte är serviceinriktade förlorar snabbt sina kunder ... till gagn för oss kunder som styr marknaden med våra krav på tillgång och efterfrågan :)

Finns ingen anldening att du ska ha din hoj kvar där.
Ta hem hojen så fort som möjligt så du slipper att ha med dom att göra och kan fixa en bättre deal på annat ställe.
Dagens marknad är stenhård och dom som inte är serviceinriktade förlorar snabbt sina kunder ... till gagn för oss kunder som styr marknaden med våra krav på tillgång och efterfrågan :)

Ja det stämmer, så här kommer gratis tips från mig, vill ni ha era gafflar fixade utan förseningar, bortförklaringar, ringa som en galning och tjata, bli bemött med arrogans och översitteri....anlita inte SPRINGZZ i Sollentuna!!!

Jag har inte lämnat in något där, däremot beställt delar (för att renovera framgaffeln på förra hojen själv)... Känner igen mig i det du säger. Fördröjning på fördröjning på fördröjning. Jag kommer aldrig gå dit mer.

Men å andra sidan så känner jag folk som är helnöjda med deras service, så deras MC-mässiga kompetens är det säkert inget fel på. Däremot planeringen och logistiken. Skit samma, såna här saker gör att de tappar kunder ändå.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back