Vilken spelkonsoll?

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Ja, jag funderar på att köpa spelkonsoll men är heeelt oinsatt och vet varken vilka som finns eller vilken som är bäst.
Vill ha möjligheten att köra någon variant av mediacenter ihop med datorn, tv:n. Vilka fixar det?

Så, vilken ska jag ha?

Hmmm, den som fixar det bäst att köra Mediacenter är väl första versionen av Xbox :)

360'n har jag och den går ju att använda som mediacenter, även om inte jag gör det... Vet dock inte hur pass bra det funkar idag. Funkade sådär med video när jag provade senast

Jag röstar för Xbox 360. Mycket billigare än PS3 och än så länge mycket bättre och fler spel än PS3. Dessutom kan man ju (efter lite krångel) bränna ut spel med datorn så slipper man köpa. Forza Motorsport 2 har ju precis kommit till Xbox 360, det är ensamt ett tillräckligt skäl att köpa den.

Dessutom kan man ju (efter lite krångel) bränna ut spel med datorn så slipper man köpa.

MS bannar konsoler för fullt just nu som är flashade. Bara så du vet.
Kan ju vara en grej att tänka på iaf om du hade tänkt att spela online.

Jo det vet jag. Jag är dock inte intresserad av att spela online med Xboxen så det kvittar för min del. De spel som jag gillar att spela online är "FPS-spel", typ CS, Q3 och dylikt, och de spelar jag med PC:n.

Köp en gammal xbox med Xbox Media Center, ett underbart media center!
Lägg resten av pengarna på en chippad wii och upptäck äkta spelglädje :tummenupp

Kan ju säga som så att den 30:e maj släpptes en ny firmware för Samsungs läsare med namnet iXtreme 1.0 som gör det möjligt att spela igen.
"Defeats all current and some future Xbox Live detection attempts"

On topic: Valet mellan 360 och PS3 är helt ditt, dock tycker även jag att det väger över mot 360 tack vare Forza :tummenupp
Wii kan du nog lägga åt sidan om du inte är fanatiker av gamla nintendospel som gjorts om lite och bygger på samma sak.
Hade mitt Wii i två, tre veckor tills jag sålde det i förmån för mitt nuvarande 360.

Jo det vet jag. Jag är dock inte intresserad av att spela online med Xboxen så det kvittar för min del. De spel som jag gillar att spela online är "FPS-spel", typ CS, Q3 och dylikt, och de spelar jag med PC:n.

Svaret var mer riktat till Frekke, blev kanske lite svårt att förstå insåg jag nu :rolleyes:

Persson skrev:
Kan ju säga som så att den 30:e maj släpptes en ny firmware för Samsungs läsare med namnet iXtreme 1.0 som gör det möjligt att spela igen.
"Defeats all current and some future Xbox Live detection attempts"

Ok det var ju fint, konstigt dock att den även klarar vissa framtida uppdateringar?

Jag skulle iaf aldrig flashat min box inte för att jag är rädd att bli bannad utan just för att kvalitén på 360 suger och kan i stort sett gå sönder när som helst. Garantin gäller säkert inte om man flashat...eller?

Xbox 360 premium, core? Skillnad?

Onlinespelande kanske kunde vara skoj, beroende på spel då... Ett motorspel online låter lite spännande. Efter 10 år med Quake1 online så kommer det nog inte bli så många FPS-spel för min del till konsollen. Allt för van vid tangentbord/mus. :)

Ok det var ju fint, konstigt dock att den även klarar vissa framtida uppdateringar?

Jag skulle iaf aldrig flashat min box inte för att jag är rädd att bli bannad utan just för att kvalitén på 360 suger och kan i stort sett gå sönder när som helst. Garantin gäller säkert inte om man flashat...eller?
De ligger steget före och funderar själva ut vilket Microsofts nästa steg blir, därav framtida uppdateringar.

Garantin gäller inte nej, men de flesta som skickat in sina boxar med flashad firmware har inte haft några problem, och - det går ju att flasha tillbaka till sin org. fw om man sparat den på skiva/minne etc.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!