Hört om oFFkeFF...

Lite ångest har man över det här köpet trots allt.
Särskilt efter en helg med Watz och Fransson i depån, samt när man stått och viftat lite flaggor på banan. Doften och ljudet från watz/dobrich cyklar ut på start/mål är bara för underbart.
Samtidigt, R1'an ser ut som ett slagskepp, den är ju fan gigantiskt, och man får ta i ordentligt för att lyfta den eller flytta runt den. Motorn ser också hur stor och bred ut som helst.
Jaja, ska släpa ut den snart och se hur den är på banan. Licensen är efterskickad, fått tag på ett skinnställ som jag får plats i, och lite nyfiken på hur ~150-160 bakhjulshästar känns rakt fram är jag trots allt lite sugen på.
Tror premiären blir på sviestad nästa vecka om tid finns till dess.

Lite ångest har man över det här köpet trots allt.
Särskilt efter en helg med Watz och Fransson i depån, samt när man stått och viftat lite flaggor på banan. Doften och ljudet från watz/dobrich cyklar ut på start/mål är bara för underbart.
Samtidigt, R1'an ser ut som ett slagskepp, den är ju fan gigantiskt, och man får ta i ordentligt för att lyfta den eller flytta runt den. Motorn ser också hur stor och bred ut som helst.
Jaja, ska släpa ut den snart och se hur den är på banan. Licensen är efterskickad, fått tag på ett skinnställ som jag får plats i, och lite nyfiken på hur ~150-160 bakhjulshästar känns rakt fram är jag trots allt lite sugen på.
Tror premiären blir på sviestad nästa vecka om tid finns till dess.

Men kåpglaset såg bra ut! :tummenupp

Det reagerade jag också på när jag lånade polarens GSXR600-05, undert tiden man är borta från gathojar hinner man glömma hur mega-extra-allt stort allt är och hur tunga de är att baxa runt i depån eller i ett garage. När man är ute och kör försvinner ju en del av den fettokänslan visserligen men man kommer aldrig i närheten av "förlängningen av sin egen kropp-känslan" som man kommer på en racer, som ett väl avvägt samurajsvärd jämfört med en slägga.

De går som fan rakt fram dock, de där moderna R-hojarna. Accelerationen i den där 600:an var inte märkbart sämre än i min gamla ZX9R.

Last edited:
Doften och ljudet från watz/dobrich cyklar ut på start/mål är bara för underbart.
Vi var på väg att ropa in på radion att de skulle skicka ut gasmasker till alla posteringar när 250R hade kört ut. Vilken dimma det blev :näsblod

Vi syns förhoppningsvis nästa tisdag :tummenupp

Vi var på väg att ropa in på radion att de skulle skicka ut gasmasker till alla posteringar när 250R hade kört ut. Vilken dimma det blev :näsblod

Vi syns förhoppningsvis nästa tisdag :tummenupp

Dimman vid Lützen vettu, ett rejält slag ;)

Planen är helt klart att åka sviestad på nästa träning och testa både hojen och nya kurvan, du får la visa spåren.
Borde nog fixa lite nya däck till dess också.

Planen är helt klart att åka sviestad på nästa träning och testa både hojen och nya kurvan, du får la visa spåren.
Du ska nog inte lära dig några spår av mig, det kan sluta hur illa som helst :näsblod
Du vet hur min hoj ser ut så kom fram och hälsa! :tummenupp

Det reagerade jag också på när jag lånade polarens GSXR600-05, undert tiden man är borta från gathojar hinner man glömma hur mega-extra-allt stort allt är och hur tunga de är att baxa runt i depån eller i ett garage. När man är ute och kör försvinner ju en del av den fettokänslan visserligen men man kommer aldrig i närheten av "förlängningen av sin egen kropp-känslan" som man kommer på en racer, som ett väl avvägt samurajsvärd jämfört med en slägga.

De går som fan rakt fram dock, de där moderna R-hojarna. Accelerationen i den där 600:an var inte märkbart sämre än i min gamla ZX9R.

Jag tror fler än jag vill se dig på en racer...
Ja även du kanske? :)
Dina poetiska drömska textsnuttar om tvåtaktsracers samurajsvärdsliknande egenskaper osv visar hur mycket du längtar :tummenupp

Skämtar du? 98 kg!!! :jisses

Det ÄR ju verkligen på gränsen till fetma. Jag frågade andra till råds om min valk för ett tag sedan och fick det samstämmiga rådet att ta mycket raska 30-min-promenader före frukost - inte träna på gym.

Nja, det där kommer du nog att få väldigt många olika svar på. Vill du verkligen bli av med valken så är det konditionsträning som gäller, inte gång.
Visst fungerar morgonpromenader. Många som kör med det.
Men vill du ha snabbare resultat så är hård intervallträning att föredra. Det förbränner mest och dessutom så "omfördelar" konditionsträning fettet i kroppen från magtrakten till andra ställen vilket också gör att man ser mer proportionerlig ut.

Att säga man inte ska träna på gym är väl också rätt dumt eftersom även det förbränner om än inte i samma utsträckning alls. Däremot så hjälper växande muskler proportionerna att bli mer rätt. Det handlar inte om att ha mindre mage utan att se ut att ha en mindre mage :D

Till sist vill jag väl påpeka att vill du verkligen gå ner i vikt och bli av med din valk så är det maten du ska styra. Ditt kaloriintag är den största faktorn du har att påverka.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...