svänghjulsavdragare!

till R1 e det du är ute efter misstänker jag

Jag har en liggandes i garaget, men du kanske inte bor nära mig ?

annars köpte jag min via Yamahacenter. tog under veckan att få hem & kostade 70:-

till R1 e det du är ute efter misstänker jag

Jag har en liggandes i garaget, men du kanske inte bor nära mig ?

annars köpte jag min via Yamahacenter. tog under veckan att få hem & kostade 70:-

jajamen, till mitt gatskräp: ):):) bor i Trollhättan så det är liite långt att resa men tack ändå, sååå dom var inte dyrare alltså, då köper ja fan en på stört :tummenupp tack för tipset!!:)

jajamen, till mitt gatskräp: ):):) bor i Trollhättan så det är liite långt att resa men tack ändå, sååå dom var inte dyrare alltså, då köper ja fan en på stört :tummenupp tack för tipset!!:)

hehe, jag fick också en chock när jag beställde det.. trodde att alla sådana specialvertyg skulle vara svindyra på grund av att dom vill tjäna pengar på att själva göra service.

men det är inget märkvärdigt igentligen, en härdad bult, med en kula i spetsen.

hehe, jag fick också en chock när jag beställde det.. trodde att alla sådana specialvertyg skulle vara svindyra på grund av att dom vill tjäna pengar på att själva göra service.

men det är inget märkvärdigt igentligen, en härdad bult, med en kula i spetsen.

jepp, det verkar ju stört omöjligt att få loss utan en avdragare: ):):)

Det är säkert ett jättevanligt fel på rettorna så dom har blivit tvungna att ha billiga verktyg hehe, Vad gör kulan föresten? Hur sitter skiten fast? Är det nån sorts splines som svänghjulet är intryckt på?

jepp, det verkar ju stört omöjligt att få loss utan en avdragare: ):):)

Det är säkert ett jättevanligt fel på rettorna så dom har blivit tvungna att ha billiga verktyg hehe, Vad gör kulan föresten? Hur sitter skiten fast? Är det nån sorts splines som svänghjulet är intryckt på?

kulan e "lös" o gör att bulten/avdragaren inte gör skador på axeln.
sedan sitter det ett halvmåne stift på axeln, som "låser" svänghjulet

jag testade också en himla massa varianter innan jag köpte avdragaren... ibland e man dumsnål :D

kulan e "lös" o gör att bulten/avdragaren inte gör skador på axeln.

jag testade också en himla massa varianter innan jag köpte avdragaren... ibland e man dumsnål :D

hehe, ja provade en snikvariant senast idag, en 16mm bult inskruvad i endast svänghjulet o sedan vicka lite på hjulet men det satt berget, kollade lite i verkstadsmanualen nyss och den visade en skiss på nån bultliknande grej som skulle vridas 60 grader, antar att det är "låsningen" du talar om!!

Du har bytt stator på nån av dina rettor förstår jag, är det vanligt fel på dom lr?

Heter egentligen Woodruff-kil. Är precis som en vanlig kil fast botten på den är halvmåneformad så det syns mao. inte innan man lossar den om man inte kolla väldigt noga på "gavlarna" av kilen. Bästa sättet att lossa (då den kan vara loctite'ad) är att ta en skruvmejsel som är något smalare än kile och slå ner mellan kilens "gavel" (kortända) och axeln. :tummenupp

Fixat, Statorn var totalbränd, svänghjulet satt bara kilad på en konisk tapp, inget märkvärdigt och ingen direkt låsning heller, jag var helt rätt ute med min snikvariant med en 16 mm 1/5 bult, skulle bara dragit den lite hårdare så hade det lossnat direkt, var tvungen o bygga ett verktyg som håller svänghjulet så det inte roterar, sen var det inga probbs:)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard