Air100
Även dom som inte lever dör någongång
Så har man då provat då!
1:ans växel.
Den steg direkt, det svåra var att den varvade topp direkt. Plus att den är ju väldigt känslig på ettan. Millimeterar på gasen, upp eller ner ger stora skillnader. Svårt att balansera tycker jag.
2:ans växel.
Vid rätt varvtal stack den snabbt på tvåan oxå. När jag släppte ner den stog det 84km/h på mätaren. hmmmm!!!! Borde slängt i 3:an.
Det coola med att åka på bakhjulet (har jag alltid tyckt) är ju om man kan göra det i konstant låg fart. Å jag vet att det är svårt. Jätte svårt.
Antar att när man tycker att man har framhjulet högt upp kan man alltid ta upp den bra många grader till.
Å det är ju det som är svårt, att hitta den exakta rätta vinkeln.
Vinkeln precis innan den sticker för långt.
För när man tränar finns det ju bara ett sätt att ta reda på när man stuckit för långt
Å det gör ju ont....å känns tråkigt på en ny hoj.
Så hur gör man då ?
Kommer jag att hitta vinkel/balansen om jag bara testar tillräckligt många ggr.
Antar det....men är det svårt ? kommer det att ta många många många ggr?
kanske ska jag nöja mej med en lägre vinkel?
Har ni någon reflektion??
Provade oxå min första tvärnit
Å det var redigt skönt, oj vad den gick lätt upp på framhjulet.
Kändes på nå vis lugnare och säkrare än att åka på bakhjulet.
Nu vill jag träna, träna, träna måste leta på en öde asfaltsfläck.
Sliter det mycket på hojen ?
Många frågor....men det är ju svårt att vara behärskad när adrenalinet nyss flödat i kroppen.
1:ans växel.
Den steg direkt, det svåra var att den varvade topp direkt. Plus att den är ju väldigt känslig på ettan. Millimeterar på gasen, upp eller ner ger stora skillnader. Svårt att balansera tycker jag.
2:ans växel.
Vid rätt varvtal stack den snabbt på tvåan oxå. När jag släppte ner den stog det 84km/h på mätaren. hmmmm!!!! Borde slängt i 3:an.
Det coola med att åka på bakhjulet (har jag alltid tyckt) är ju om man kan göra det i konstant låg fart. Å jag vet att det är svårt. Jätte svårt.
Antar att när man tycker att man har framhjulet högt upp kan man alltid ta upp den bra många grader till.
Å det är ju det som är svårt, att hitta den exakta rätta vinkeln.
Vinkeln precis innan den sticker för långt.
För när man tränar finns det ju bara ett sätt att ta reda på när man stuckit för långt
Å det gör ju ont....å känns tråkigt på en ny hoj.
Så hur gör man då ?
Kommer jag att hitta vinkel/balansen om jag bara testar tillräckligt många ggr.
Antar det....men är det svårt ? kommer det att ta många många många ggr?
kanske ska jag nöja mej med en lägre vinkel?
Har ni någon reflektion??
Provade oxå min första tvärnit
Å det var redigt skönt, oj vad den gick lätt upp på framhjulet.
Kändes på nå vis lugnare och säkrare än att åka på bakhjulet.
Nu vill jag träna, träna, träna måste leta på en öde asfaltsfläck.
Sliter det mycket på hojen ?
Många frågor....men det är ju svårt att vara behärskad när adrenalinet nyss flödat i kroppen.