Gesten räddade kortet, tack för den!!!

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Ett tack till den vänliga customförare som varnade mig för polisen i backen upp mot Ättekulla i Helsingborg ikväll. Skulle precis dra på och ta svängen på ett korrekt :rolleyes: sätt när den vänliga personen gjorde en tydlig gest att jag skulle sakta ner. Tvärnitade och gled lagligt förbi den väntande polisen efter svängen. Piiiuuuhhh....

Oehört tacksam för din rådighet! :tummenupp

/D.

Ett tack till den vänliga customförare som varnade mig för polisen i backen upp mot Ättekulla i Helsingborg ikväll. Skulle precis dra på och ta svängen på ett korrekt :rolleyes: sätt när den vänliga personen gjorde en tydlig gest att jag skulle sakta ner. Tvärnitade och gled lagligt förbi den väntande polisen efter svängen. Piiiuuuhhh....

/D.

Sånt där är guld värt :tummenupp Ett par på en sporttouring hoj varnade mig i höjd me Omberg förra året mitt A kort var då 1 vecka gammalt Å jag körde alldeles för fort, jag trodde det var safe å gasa lite mellan fartkamerorna.

/D.

Hmm.. tur man tog höger i rondellen (kom från industriområdet). I.a.f så var dem och häckade på välavägen också i båda körriktningarna. Har dem inget bättre för sig?

Blev varnad av en bilist för ett par år sedan som garanterat räddade kortet. Man ska ha lite tur ibland.

Var en hojåkare som gjorde värsta konstiga gesten åt mig när jag kom på bakbananen. Misstänkte givetvis kontroll framöver, så jag körde dom sista 5 km hem i laglig hastighet.
Jävla svin, det var ju inte alls kontroll!
Han var väl avundsjuk bara för att inte han kan uiila... :tungan

Vi blev varnade av FLERA bilister utanför Roskilde när vi körde till Bike Meet i torsdags. Danskarna e för goa!! :yoparty

/D.

Blev också varnad där för två år sen, hade blivit andra fortkörningsboten på en vecka på samma ställe annars :näsblod Verkar vara mycket kontroller däromkring vid E4an...

/D.

jag kom också körandes i backen idag. (17.40)

dock i firmabilen.. och utan bälte.. plötsligt ser jag en moppe, med en rexlexväst på sig & en vit polishjälm (stod polis på västen)
jag drar snabbt på mig bältet & rundar svängen PRECIS när det säger klick i bälteshållaren... phuuuuu det var nära..

hade polisen på moppen inte kommit hade det blivit 1500:- för utan bälte.

vem ska jag tacka ? haha

Möjligtvis ovidkommande, men jag måste bara fråga; varför kör man utan bälte? Jag har svårt att se några fördelar med det?

Man får jettephrecKa sår i ansiktet till exempel när man krockar. Och man dör. Det är ju inte alla som vill leva.

Möjligtvis ovidkommande, men jag måste bara fråga; varför kör man utan bälte? Jag har svårt att se några fördelar med det?

Du har helt rätt.. och jag brukar använda bälte, iaf 9 ggr av 10.

men i detta fallet hade jag stannat till vid en butik, skulle bara upp för backen till en annan butik. lite slarv & lite lathet

Finns det nått allmänt vedertaget sätt att varna för fartkontroller? Skulle kunna vara bra att vara enhetlig, så man inte råkar ut för missförstånd.. :)

Finns det nått allmänt vedertaget sätt att varna för fartkontroller? Skulle kunna vara bra att vara enhetlig, så man inte råkar ut för missförstånd.. :)

Blinka som fan med helljuset är ganska vedertaget bland bilar. På hojen kan man ju gestikulera lite mera, men blinka funkar där med:tummenupp

Saftblandaren..ett finger som gör en cirklar i luften brukar jag göra om jag vet att det är poliser åt det hållet jag kom från..eller bara handen upp och ner lodrätt för att indikera "sakta ner"

Polismans tecken funkar väl som standardlösning när man kör hoj, fast jag brukar göra den framåt istället för åt sidan

13_1.gif

13.2.1 Minska hastigheten

EDIT: Nursey hann visst före.........

*/ ?>
Back