Att samarbeta med Max Biaggi

Det tycker jag också. MotoGp är känslor och inlevelse från mig och då vill man se det från förarna. Lite hoppande på biltak, pissande i hjälmar och käbbel är en del av känsloyttringarna. Utan dem blir det lite gråare, lite tristare.
Lite fler av typen Butter och du har ditt mardrömsscenario ;)

Men ge dig, vi försöker föra en diskussion runt intervjun med Guiodotti och NyTekniks följdfråga.
Problemet är väl lite att som man bäddar får man ligga. Om man ständigt gör sitt yttersta för att förlöjliga en annan SH-medlems favoritförare kanske man får räkna med att den person är sugen på att "ge tillbaka" när tillfälle bjuds.

Om Chris Ash, NyTeknik, Gustav mfl ger fan i att ständigt hacka på Hayden så kanske Valmers, jag och några till ger fan i att hacka på Biaggi.
Eller är det svårare än så?

Last edited:
Om Chris Ash, NyTeknik, Gustav mfl ger fan i att ständigt hacka på Hayden så kanske Valmers, jag och några till ger fan i att hacka på Biaggi.

Gör dig inte löjlig, t.o.m du borde se vem som tillför något här och vem som bara skriver provokativt skit.

Trots att du kör en ZX6R så är du ju så fantastiskt ute o cyklar. Var har du fantiserat ihop det här???
Inse istället att trots alla skriverier o negativ press så har han en stor fansskara. Varför skulle man INTE vilja ha en sådan förare i sin serie?

Det var o är fortfarande en fråga/fundering från min sida (inget påstående) ang hur intresserade är man igentligen från styrande håll att ha med Max o hans följe in i motogp igen. Kan d va så att man från styrande håll tröttnade rejält på cirkus Max vid första tillfället ? D va en fundering för att lägga till en ytterligare aspekt på det vi diskuterar vänner :pannkyss

Gör dig inte löjlig, t.o.m du borde se vem som tillför något här och vem som bara skriver provokativt skit.
Jag tänkte inte bara på den här tråden, kolla några andra och se när gänget gör lös på Hayden. Det är inte ens fel att två träter har jag hört.

2963679 Det var o är fortfarande en fråga/fundering från min sida (inget påstående) ang hur intresserade är man igentligen från styrande håll att ha med Max o hans följe in i motogp igen. Kan d va så att man från styrande håll tröttnade rejält på cirkus Max vid första tillfället ? D va en fundering för att lägga till en ytterligare aspekt på det vi diskuterar vänner :pannkyss
Var har du fått idén om at Biaggi-fans skulle vara särskilt stökiga? I jämförelse med black army-wannabes så är de som en söndagsskolklass på utflykt i kyrkan.

Alla dessa hillbillies som gillar Hayden däremot, med sitt jävla whoopande och obehagliga fetisch för stars and stripes...

Jabaskoja.

Personligen tror jag Max kan ha blivit lite ödmjukare av insikten om att han förmodligen inte kommer att vinna MotoGP.

Lyckas han behålla ödmjukheten och är beredd att ge järnet utan att ha det bästa materialet tror jag hans erfarenhet (och snabbhet emellanåt) kan vara en stor tillgång för t.ex. Suzuki eller Kawasaki tillsammans med en ung, lovande förare! Biaggi har ju bevisligen kapacitet att vinna race vilket förmodligen ingen av nuvarande Kawasakiförare har, jag bortser från framfarten i senaste racet eftersom det bevisligen gick lite snabbare än det borde så länge det varade.

Last edited:
Lite fler av typen Butter och du har ditt mardrömsscenario ;)
Han är ju sig själv och har karaktär, om än en svårtillgänglig sådan.

Problemet är väl lite att som man bäddar får man ligga. Om man ständigt gör sitt yttersta för att förlöjliga en annan SH-medlems favoritförare kanske man får räkna med att den person är sugen på att "ge tillbaka" när tillfälle bjuds.

Nu får du bättra på din historieskrvning, speciellt angående att man får ligga som man bäddar. Valmers har hackat på Biaggi sedan dag ett och även innan Hayden ens körde i MotoGP.

2963679 Det var o är fortfarande en fråga/fundering från min sida (inget påstående) ang hur intresserade är man igentligen från styrande håll att ha med Max o hans följe in i motogp igen. Kan d va så att man från styrande håll tröttnade rejält på cirkus Max vid första tillfället ? D va en fundering för att lägga till en ytterligare aspekt på det vi diskuterar vänner :pannkyss
Det var ju en fråga baserad på ditt påstående om "Max o hans skränande pöbeln" vilket ju måste anses vara ett påstående från din sida. Eller?

Last edited:
Han är ju sig själv och har karaktär, om än en svårtillgänglig sådan.
Men risken för att han skulle bidra med något som du nämner i ditt inlägg är ju försvinnande liten. Han har väl på sin höjd pissat på sittringen en gång för länge sedan :D
Nu får du bättra på din historieskrvning, speciellt angående att man får ligga som man bäddar. Valmers har hackat på Biaggi sedan dag ett och även innan Hayden ens körde i MotoGP.
Fan, jag som trodde man fick ligga om man bäddade :gnissla
Skämtåtsido förstår du nog vad jag menar, det ständiga hackandet från Valmers på Biaggi får andra att hacka på Hayden som får Valmers att hacka på Biaggi osv...

Men risken för att han skulle bidra med något som du nämner i ditt inlägg är ju försvinnande liten. Han har väl på sin höjd pissat på sittringen en gång för länge sedan :D
Jag tyckker ändå det finnsintressanta intervjuer med Pedrosa i tex Motorcycle Racer. visst, han är inte tillgänglig och pratglad som andra men lite tuggmotstånd ibland är inte fel.

Fan, jag som trodde man fick ligga om man bäddade :gnissla
Skämtåtsido förstår du nog vad jag menar, det ständiga hackandet från Valmers på Biaggi får andra att hacka på Hayden som får Valmers att hacka på Biaggi osv...
Vissa av oss har provat att tiga ihjäl valmers men det är lönlöst...
Fast visst har du rätt, don´t feed the troll etc.

Jag förstår inte hur man kan anse att WSBK är ett semesterhem? Ni passar ju på att kissa på alla som kör NSBK och liknande här hemma. Måste kännas bra för dem...

Skulle Biaggi komma tillbaka till MotoGP skulle Hayden ha ytterligare ett namn före sig i resultatlistan, om Biaggi så skulle köra Jawa.

Jag förstår inte hur man kan anse att WSBK är ett semesterhem? Ni passar ju på att kissa på alla som kör NSBK och liknande här hemma. Måste kännas bra för dem...
Om man skådar igenom attityderna så är det nog egentligen ingen som tycker det. Sedan har ju NSBK å andra sidan inte så stora likheter med WSBK nuförtiden. WSBK är idag i praktiken semiprototyper.

Ni hackar på max lr Hayden...

Jag kan för min del ALDRIG släppa att rossi tog på sig en fottbollströjja efter mål gång:mad: :mad: :mad:

Rossi är på "min" lista ang "älskade" förrare på en plats LÅNGT nere...

just mina ören:tummenupp

2964224 Ni hackar på max lr Hayden...

Jag kan för min del ALDRIG släppa att rossi tog på sig en fottbollströjja efter mål gång:mad: :mad: :mad:

Rossi är på "min" lista ang "älskade" förrare på en plats LÅNGT nere...

just mina ören:tummenupp
Han är ju god vän med Materazzi och iatalienare så det var ju inte ett dugg konstigt att han tog på sig hans tröja. Förstår inte riktigt alla upprörda känslor över just det. :va

Skulle Biaggi komma tillbaka till MotoGP skulle Hayden ha ytterligare ett namn före sig i resultatlistan, om Biaggi så skulle köra Jawa.
Ja, han lyckades ju bra med det när han var "försteförare" på en fabrikshonda.

Men herre gud vilken kass nivå det har blivit på denna tråd! Kan man tänka sej att höja nivån till strax över sandlådan? Man kan väl argumentera utan att kasta skit på den som inte har samma åsikt som en själv??

Ja, han lyckades ju bra med det när han var "försteförare" på en fabrikshonda.
Jag har aldrig begripit vad det är för bränsle som fått dig att så länge uttala nedlåtande omdömen om Max Biaggi.

"Jag gillar inte hans attityd helt enkelt", har man kunnat se dig svara.

Men det förklarar ju inte på långa vägar graden av missaktning, förvrängning, förlöjligande etc. Det ligger närmast till hands att tro att du känner dig personligt förorättad av denne italienske motorcykelförare som du aldrig har träffat. Dina ensidigt negativa omdömen står inte i någon rimlig proportion till ett tänkbart svar som "Jag gillar honom inte". Inser du det?

Nicky Hayden är verkligen inte min favorit. Jag gillar inte hans stil och jag tycker att han från början har fått oförtjänt mycket positiv publicitet i de medier som rapporterar om MotoGP. Men jag kan ge honom cred för de positiva saker han gör som förare. Det har inte varit ofta men det har faktiskt hänt. Därtill har man kunnat se mig vara negativ om Biaggi när han underpresterar i både 500, MotoGP och WSBK.

Jag skulle gärna se att du gör upp med de Biaggi-liknande demonerna som spökar i din skalle och ger hans närvaro på jorden rimliga proportioner. Detta vore dock med all känd erfarenhet att förvänta sig för mycket av dig. Det troliga är istället att vi får fortsätta se hur frågor bemöts med motfrågor och groteskt förvridna påståenden. Det är jävligt synd eftersom många diskussioner aldrig hinner få styrfart och bli intressanta, lärorika, utmanande osv. förrän - ja ni vet.

Last edited:
Jag har aldrig begripit vad det är för bränsle som fått dig att så länge uttala nedlåtande omdömen om Max Biaggi.

"Jag gillar inte hans attityd helt enkelt", har man kunnat se dig svara.

Men det förklarar ju inte på långa vägar graden av missaktning, förvrängning, förlöjligande etc. Det ligger närmast till hands att tro att du känner dig personligt förorättad av denne italienske motorcykelförare som du aldrig har träffat. Dina ensidigt negativa omdömen står inte i någon rimlig proportion till ett tänkbart svar som "Jag gillar honom inte". Inser du det?

Nicky Hayden är verkligen inte min favorit. Jag gillar inte hans stil och jag tycker att han från början har fått oförtjänt mycket positiv publicitet i de medier som rapporterar om MotoGP. Men jag kan ge honom cred för de positiva saker han gör som förare. Det har inte varit ofta men det har faktiskt hänt. Som RR-entusiast ser jag ju att han är enormt skicklig, att hans tidigare körstil har varit roligare att titta på än Biaggis. Därtill har man kunnat se mig vara negativ om Biaggi när han underpresterar i både 500, MotoGP och WSBK.

Jag skulle gärna se att du gör upp med de Biaggi-liknande demonerna som spökar i din skalle och ger hans närvaro på jorden rimliga proportioner. Detta vore dock med all känd erfarenhet att förvänta sig för mycket av dig. Det troliga är istället att vi får fortsätta se hur frågor bemöts med motfrågor och groteskt förvridna påståenden. Det är jävligt synd eftersom många diskussioner aldrig hinner få styrfart och bli intressanta, lärorika, utmanande osv. förrän - ja ni vet.

Vad är syftet med detta inlägg? Att diskutera hur man samarbetar med Biaggi eller att provocera valmers ännu mer? Tycker du att detta inlägg är i linje med trådens ämne?

Vad är syftet med detta inlägg?
Att vara mer konkret än du då du själv skrev:

Nr:18 skrev:
Men herre gud vilken kass nivå det har blivit på denna tråd! Kan man tänka sej att höja nivån till strax över sandlådan? Man kan väl argumentera utan att kasta skit på den som inte har samma åsikt som en själv??

Varför inte kalla en spade för en spade?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...