Att samarbeta med Max Biaggi

Honda är ju uteslutet och hos Yamaha har han väl också bränt sina skepp. Och visst var det väl så att Honda satte käpparna i hjulet för en styrning hos Kawasaki genom något med däck. Suzuki har redan två unga lovande förare, jag har faktiskt svårt att se varför de skulle byta ut Hopper eller CV mot Max. KR kör med Honda-motorer. Ducatis talangsits är redan tagen av Stoner och i deras andra sits, den politiskt korrekta publikfriarsitsen, kommer de sätta en ung fräsch italienare från 250. Sen finns inte så mycket kvar.

Allt är givetvis bara ren spekulation, drömmeri och personliga åsikter, men det är väl det vi håller på med här på forumet, eller hur? Så skjut mig inte, men svara gärna.
Förvisso så håller jag Hopper som bättre än vad hans resultat visar, men i hur många år kan man vara "ung och lovande" ? Han gör nu sin sjunde säsong och har som bäst slutat tia i VM. CV är inte rookie längre så Suzuki kan nog mycket väl se sig om efter andra krafter till nästa år. Men det det blir knappast Max om det inte kommer en tredje maskin eller ett satellitteam.

Honda är ju uteslutet och hos Yamaha har han väl också bränt sina skepp.
Äsch, det där tror jag inte på. Det är bara på SH man har "bränt sina skepp" för tid och evighet. Lite proffsigare än så är de nog på den nivån.

Förvisso så håller jag Hopper som bättre än vad hans resultat visar, men i hur många år kan man vara "ung och lovande" ? Han gör nu sin sjunde säsong och har som bäst slutat tia i VM. CV är inte rookie längre så Suzuki kan nog mycket väl se sig om efter andra krafter till nästa år. Men det det blir knappast Max om det inte kommer en tredje maskin eller ett satellitteam.
Det kanske är så att Suzuki redan gjort antydningar till Hopper om att han kan komma att bli ersatt nästa år med tanke på hans plötsliga intresse för Kawasaki.
Äsch, det där tror jag inte på. Det är bara på SH man har "bränt sina skepp" för tid och evighet. Lite proffsigare än så är de nog på den nivån.
Jag känner inga japaner, har aldrig varit japan och har antagligen bara matats med den stereotypa bilden av hur japaner fungerar men om den bara stämmer litegrann så är japanerna om några långsinta och har svårt att förlåta det de uppfattar som svek mot företaget.

Det kanske är så att Suzuki redan gjort antydningar till Hopper om att han kan komma att bli ersatt nästa år med tanke på hans plötsliga intresse för Kawasaki.
Jag känner inga japaner, har aldrig varit japan och har antagligen bara matats med den stereotypa bilden av hur japaner fungerar men om den bara stämmer litegrann så är japanerna om några långsinta och har svårt att förlåta det de uppfattar som svek mot företaget.
Sök på Omoiyari och Kao så hittar du nog lite som förklarar hur Max blev brännmärkt.

Frågan e hur Max kurs står sig hos Irta o Dorna! Är d en självklarhet att dom vill ha in Max o hans skränande pöbeln igen ? Själv tror jag tröskeln e hög för Max in i motogp, samt att Irta o Dorna anser sig ha ett mkt bra fält i motogp med förare som visar hänsyn för varandra på banan o i depå samt beter sig som civiliserat folk.

Last edited:
Frågan e hur Max kurs står sig hos Fim o Dorna! Är d en självklarhet att dom vill ha in Max o hans skränande pöbeln igen ? Själv tror jag tröskeln e hög för Max in i motogp, samt att Fim o Dorna anser sig ha ett mkt bra fält i motogp med förare som visar hänsyn för varandra på banan o i depå samt beter sig som civiliserat folk.

FIM har inget med dem besluten att göra, det är IRTA och DORNA som beslutar vilka som får köra och jag tror Max är välkommen från deras sida iaf.

//Nicklas

FIM har inget med dem besluten att göra, det är IRTA och DORNA som beslutar vilka som får köra och jag tror Max är välkommen från deras sida iaf.

//Nicklas

Tack Nicklas jag har ändrat!! Tanken var född ur d perspektiv att Max inte fick körningar för konkurerande stall till Honda efter "svartlistningen".. Och fundering om d trots allt inte e något större som reglerade just d fakta.

Last edited:
Frågan e hur Max kurs står sig hos Irta o Dorna! Är d en självklarhet att dom vill ha in Max o hans skränande pöbeln igen ? Själv tror jag tröskeln e hög för Max in i motogp, samt att Irta o Dorna anser sig ha ett mkt bra fält i motogp med förare som visar hänsyn för varandra på banan o i depå samt beter sig som civiliserat folk.
Dorna skulle säkert gotta sig åt uppståndelsen vid Kejsarens återkomst, samt att man snor tillbaka en del av det som gör WSBK intressant i år.

Här Max någonsin varit hänsynslös på banan eller ociviliserad i depån ? Lite lätt boxning med Rossi någon gång, men inte är han känd som någon torpedkung på banan, eller den som ofta ställer till med slagsmål eller matkrig i padocken ? Jag menar ge mig en historia där han t.ex pissar i någon annans hjälm eller någo.

Jo, det är ju en oerhörd merit att stanna kvar i lilleputtklassen i år efter år och "vinna" "VM".

Som sagt. Numbers don't lie!
Numbersdontlie-1.jpg

Last edited:
Frågan e hur Max kurs står sig hos Irta o Dorna! Är d en självklarhet att dom vill ha in Max o hans skränande pöbeln igen ?
Vad mena du med det? Hans "skränande pöbeln"? Skulle hans fans varit mer skränande eller mer pöbel än t ex du själv?

2963201 Frågan e hur Max kurs står sig hos Irta o Dorna! Är d en självklarhet att dom vill ha in Max o hans skränande pöbeln igen ? Själv tror jag tröskeln e hög för Max in i motogp, samt att Irta o Dorna anser sig ha ett mkt bra fält i motogp med förare som visar hänsyn för varandra på banan o i depå samt beter sig som civiliserat folk.
Skränande pöbel? Beter sig civiliserat?
Kom igen nu.

Vad mena du med det? Hans "skränande pöbeln"? Skulle hans fans varit mer skränande eller mer pöbel än t ex du själv?
"After the practice session, Mr Valerio Biaggi [Max Biaggi's uncle... Editor], holder of the pass nr I-1485, grabbed the rider nr 33 Marco Melandri by the throat, resulting in scratches..." :D

Något som han såklart blev bestraffad för, fråntagen sin ackreditering tex.
Inte första och inte sista gången något sådant kommer att hända.

Men ge dig, vi försöker föra en diskussion runt intervjun med Guiodotti och NyTekniks följdfråga.

Jag för gärna den men det finns ju icke nämnda person(er) som inte kan hålla sig till ämnet.
Kan vara bra att ge dem lite bevis.
Jag har aldrig varit ett större fan av Kejsaren, men vet att han är en gudabenådad förare.
Fast tyvärr lite stor i truten i fel läge!
Jag tycker att han hör hemma i MotoGP.
Men sen får andra ha sina åsikter, men när det blir hatobjekt så spårar det ur.
Visst Nicky vann ifjol och på vilket vis han vann låter jag vara osagt.
Han hade flest poäng efter säsongen och blev därmed champion.

Ja jag höll inte mig till topic.
Ber allmäktige om ursäkt!

Något som han såklart blev bestraffad för, fråntagen sin ackreditering tex.
Inte första och inte sista gången något sådant kommer att hända.
Lite action och såpa utöver det vanliga får det gärna vara. Så länge ingen kommer till skada iaf.

2963406 Lite action och såpa utöver det vanliga får det gärna vara. Så länge ingen kommer till skada iaf.
Det tycker jag också. MotoGp är känslor och inlevelse från mig och då vill man se det från förarna. Lite hoppande på biltak, pissande i hjälmar och käbbel är en del av känsloyttringarna. Utan dem blir det lite gråare, lite tristare.

Trots att du kör en ZX6R så är du ju så fantastiskt ute o cyklar. Var har du fantiserat ihop det här???
Inse istället att trots alla skriverier o negativ press så har han en stor fansskara. Varför skulle man INTE vilja ha en sådan förare i sin serie?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...