Att samarbeta med Max Biaggi

Möjligen på ett ettårskontrakt i ett satellitteam om han kan tänka sig en ersättningsnivå som de klarar. Han skulle garanterat generera ett stort intresse för det stallet och för sponsorerna även om han knappast är en långtidsinvestering.

Även om det blir en comeback a la Mansell i F1 så är det ju ett bra drama en stund. Det finns ju andra paralleller, det påstås ju att Mansell var så hopplös som teamkamrat att han t.o.m drev den garvade Mario Andretti att lägga hjälmen på hyllan.
 
Undrar vem som underpresterar?
Håller med om att Hayden haft en blek inledning på säsongen men din jämföresle mellan två serier känns mindre relevant.
Ungefär som att någon skulle hävda att trean i Superettan i fotboll är bättre än ett lag som ligger 11:a i Allsvenskan.

Man får inte glömma att Biaggi skulle toura hem WSBK-segern.
 
Håller med om att Hayden haft en blek inledning på säsongen men din jämföresle mellan två serier känns mindre relevant.
Ungefär som att någon skulle hävda att trean i Superettan i fotboll är bättre än ett lag som ligger 11:a i Allsvenskan.

Man får inte glömma att Biaggi skulle toura hem WSBK-segern.

Tycker att den känns rätt relevant, med tanke på att de är båda toppserier inom respektive genre inom RR.
Prototyp och "standard"
Det finns en hel del som platsar i topp 10 i MotoGP som åker WSBK.
Det finns de i MotoGP som inte platsar i topp 10 i WSBK.
Fast Nicky är ju inte ens med i topp 10.
Han har ju tom den (av vissa) bespottade Hofmann före sig i tabellen!!!!
 
Tycker att den känns rätt relevant, med tanke på att de är båda toppserier inom respektive genre inom RR.
Prototyp och "standard"
Men den ena serien värderas betydligt högre av de flesta även om många trogna Max-fans svängt rejält i frågan sen han började köra WSBK.

Sen har vi inte ens kommit 1/3 av MotoGP-säsongen och en bra placering ger större utslag i början, se bara på CVs hopp i tabellen efter Le Mans.
 
Fast nu var väl bedömningen inte mellan serierna utan om man underpresterar sett till förutsättningarna man har i de olika serierna.
 
WSBK
1 Toseland GBR 229
2 Haga JPN 194
3 Biaggi ITA 191

MotoGP
1 Stoner
2 Rossi
3 Pedrosa
4 Melandri
5 Vermeulen
6 Hopkins
7 Capirossi
8 Elias
9 Edwards
10 Hofmann
11 Hayden


Undrar vem som underpresterar?
VM-titlar i 500/MotoGP:
Hayden 1
Biaggi O

Hayden är ju bara en sopa från Kalle Anka Cup i USA, och att han vann MotoGP 2006 var ju bara för att alla andra förare hade pyspunka hela säsongen.

Biaggi är ju världens bästa RR-förare alla kategorier, och är fostrad på knivskarpa racers i 125 och 250, serier som alla vet är betydligt hårdare och svårare än 500/MotoGP. Hur kan en sådan kejsare misslyckas så till den milda grad i en serie för avdankade föredettingar på gungstolar för gatåkning? :confused:
 
Hayden är ju bara en sopa från Kalle Anka Cup i USA, och att han vann MotoGP 2006 var ju bara för att alla andra förare hade pyspunka hela säsongen.

Biaggi är ... fostrad på knivskarpa racers i 125 och 250, serier som alla vet är betydligt hårdare och svårare än ...MotoGP.
Ja, mmmm, så är det faktiskt. Det känns bra att du nu förstår och har kommit till insikt. I desillusionens ögonblick kan det kännas som om man förlorar fotfästet och är på väg att trilla, men lugn bara, jag är här för att fånga dig med starka armar. Vi ska alla den långa vägen vandra. En del av oss är redan framme, du har just nått fram och det har varit en lång resa för dig och jag förstår om du känner dig trött och vill gå och lägga dig och vila en liten stund.
 
MotoGP
1 Stoner
2 Rossi
3 Pedrosa
4 Melandri
5 Vermeulen
6 Hopkins
7 Capirossi
8 Elias
9 Edwards
10 Hofmann
11 Hayden


Undrar vem som underpresterar?
Fan, killen verkligen bankar in numbersgrejen! Det är bara ettor i hans CV, 111.
 
Nu handlade det om hur Max var att samarbeta med och om någon ev. vill ha honom i sitt team i MotoGP.

Men trollen är ständigt hungriga och ännu en tråd är åt h-e.

Det bannas för lite i racingforumet.
 
Varför just Ducati?
Honda är ju uteslutet och hos Yamaha har han väl också bränt sina skepp. Och visst var det väl så att Honda satte käpparna i hjulet för en styrning hos Kawasaki genom något med däck. Suzuki har redan två unga lovande förare, jag har faktiskt svårt att se varför de skulle byta ut Hopper eller CV mot Max. KR kör med Honda-motorer. Ducatis talangsits är redan tagen av Stoner och i deras andra sits, den politiskt korrekta publikfriarsitsen, kommer de sätta en ung fräsch italienare från 250. Sen finns inte så mycket kvar.

Allt är givetvis bara ren spekulation, drömmeri och personliga åsikter, men det är väl det vi håller på med här på forumet, eller hur? Så skjut mig inte, men svara gärna.
 
VM-titlar i 500/MotoGP:
Hayden 1
Biaggi O

Hayden är ju bara en sopa från Kalle Anka Cup i USA, och att han vann MotoGP 2006 var ju bara för att alla andra förare hade pyspunka hela säsongen.

Biaggi är ju världens bästa RR-förare alla kategorier, och är fostrad på knivskarpa racers i 125 och 250, serier som alla vet är betydligt hårdare och svårare än 500/MotoGP. Hur kan en sådan kejsare misslyckas så till den milda grad i en serie för avdankade föredettingar på gungstolar för gatåkning? :confused:

Då repeterar jag igen också!
Hayden 1
Biaggi 4

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2890173#post2890173
 
Honda är ju uteslutet och hos Yamaha har han väl också bränt sina skepp. Och visst var det väl så att Honda satte käpparna i hjulet för en styrning hos Kawasaki genom något med däck.
Hur har han bränt sina skepp hos Yamaha? :va

Kawasaki ville ju ha Biaggi hösten 2006 men fick inte ok från Bridgestone. Det var mycket märkligt och något som alla då inblandade säkert har lagt sig bakom vid det här laget.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top