Sökes! Hyra av en 125cc under uppkörning

• Thread starter Thread starter Heinevik
  • Start date Start date

Heinevik

Guest
Hej

Ska snart köra upp. Min mc strular som bara den + att det är en rsa, alltså då sportmod. Jag söker en typ supermotard eller liknande lätt mc. (alltså vad som helst utan sportmod. typen och scooter).

Har du en mc som du kan tänka dej hyra ut till mej under en dag. SKRIV! Jönköpingare / Boråsare / Göteborgare och omnejd.

BETALAS BRA! Vi kommer överrens om ett pris per telefon eller om vi träffas.

tråkigt... men har du frågat trafikskolor runtom fall du kan hyra deras?

lycka till

lycka till

Ohja, har ringt till varenda körskola i både jönköping, borås och göteborg. Men för att man ska få hyra där måste man gå lektioner så att de känner att man är säker på körning osv osv... Och i jönköping (där ja bor) finns inte lektioner förens augusti (huskvarna trafikskola) och på BA va de helt fullbokat så långt deras kalender räckte...:huvet

lycka till

du vill inte hyra ut? :)

Last edited:
Ohja, har ringt till varenda körskola i både jönköping, borås och göteborg. Men för att man ska få hyra där måste man gå lektioner så att de känner att man är säker på körning osv osv... Och i jönköping (där ja bor) finns inte lektioner förens augusti (huskvarna trafikskola) och på BA va de helt fullbokat så långt deras kalender räckte...:huvet

Finns det inte en enda ledig körlektion i hela Jönköping förens i Augusti?!?! :confused:

Undrar om man skulle starta en uthyrning av 125cc. Har varit mycket nuförtiden.

Hej

Ska snart köra upp. Min mc strular som bara den + att det är en rsa, alltså då sportmod. Jag söker en typ supermotard eller liknande lätt mc. (alltså vad som helst utan sportmod. typen och scooter).

Har du en mc som du kan tänka dej hyra ut till mej under en dag. SKRIV! Jönköpingare / Boråsare / Göteborgare och omnejd.

BETALAS BRA! Vi kommer överrens om ett pris per telefon eller om vi träffas.

Hade du lånat ut din hoj?

Du kan ju iaf hoppas att det kommer en snäll kille men körde inte du din polares hoj förut? vad har hänt me den?
Förresten kuggade inte du för nån vecka sen? Hur fick du tid så snabbt

Hade du lånat ut din hoj?

Du kan ju iaf hoppas att det kommer en snäll kille men körde inte du din polares hoj förut? vad har hänt me den?
Förresten kuggade inte du för nån vecka sen? Hur fick du tid så snabbt

Ja, jag hade HYRT ut min. Mot ett skriftligt avtal och betalning direkt på plats såklart. Jag kuggade p.g.a att jag inte hade tillräckligt riskbedömmande... Jag körde på min kompis Aprilia Mx125. Jag skulle ha den nu med, men han sålde den (ska ha moppe igen :huvet) och så står jag här utan hoj nu.

Ja, jag hade HYRT ut min. Mot ett skriftligt avtal och betalning direkt på plats såklart. Jag kuggade p.g.a att jag inte hade tillräckligt riskbedömmande... Jag körde på min kompis Aprilia Mx125. Jag skulle ha den nu med, men han sålde den (ska ha moppe igen :huvet) och så står jag här utan hoj nu.

Fan va surt! Är din kompis lite dum?:tungan eller orkade han inte med ett teoriprov och en uppkörning eller?

Fan va surt! Är din kompis lite dum?:tungan eller orkade han inte med ett teoriprov och en uppkörning eller?

Ja vet inte riktigt, han byter mc eller moppe så fort han får den :confused: ... Men han gör ju som han vill, ja blev bara lite ställd. Vet inte hur ja ska göra med uppkörningen då...

Har ni inte fler trafikskolor i Jönköping?! :confused: Jönköping är väl rätt så stort så ni borde väl ha mer skolor? Eller dom andra kanske inte har 125:a hoj kom jag på nu iofs...

Jo, trafikskolor finns så de räcker och blir över. De finns körning på massa skolor med 125 oxå, men då måste man ha egen hoj. BA har tillochmed sålt sin (om jag inte minns fel?) och då kommer jag bara på huskvarna som har en 125...

Jo, trafikskolor finns så de räcker och blir över. De finns körning på massa skolor med 125 oxå, men då måste man ha egen hoj. BA har tillochmed sålt sin (om jag inte minns fel?) och då kommer jag bara på huskvarna som har en 125...

Kolla om det finns något företag som hyr ut, kan ju finnas, fast vet väl inte hur stor den chansen är men ändå.

Kolla om det finns något företag som hyr ut, kan ju finnas, fast vet väl inte hur stor den chansen är men ändå.

Finns inga längre. Eftersom inte försäkringsbolagen gillar det så mycket att företag hyr ut mc till privatpersoner ligger företagsuthyrningssjälvrisken (långt ord :) ) på jättemycket! Man har inte råd att ha en sådan försäkring som företag om manska ha på alla mc man har osv...

Tänkte låna tråden lite:)

Måste en 125a vara strypt när man ska köra upp med den?? och om den låter som en skållad moppe kan dem säga att jag inte får köra upp på den då?^^

Tänkte låna tråden lite:)

Måste en 125a vara strypt när man ska köra upp med den?? och om den låter som en skållad moppe kan dem säga att jag inte får köra upp på den då?^^

Ja den måste vara strpyt fast sen om dom inte märker är ju bra och ja den får inte låta för mycket står i reggpappren hur många db mx

tja. mot ratt pris och ett gott forstroende skulle jag nog kunna hyra ut min hoj en dag. jag sitter i thiland nu men kommer hem pa sondag. kan horas av sa.

ha det.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back