Sport Produktion tråden!

Jaha! Vem ska jag då vara sur på?? Får väl gratulera istället:confused:
Hoppas givetvis att det blir ett snabbt och lyckligt barn [artighets mode: off]

EDIT: SOM I BIAGGI!

Det är mig du ska vara sur på! Jag har faktiskt inte bara tagit ut numret för att spärra det för andra. Någon gång (förhoppningsvis redan i år) kommer jag få igång hojen och då tänker jag tävla. Jag kom ju faktiskt runt nästan två varv på söndagen i Anderstorp vilket var dubbelt så långt som på lördagen. Fortsätter det i samma takt kanske jag rent av kommer till start nästa gång.

Det är mig du ska vara sur på! Jag har faktiskt inte bara tagit ut numret för att spärra det för andra. Någon gång (förhoppningsvis redan i år) kommer jag få igång hojen och då tänker jag tävla. Jag kom ju faktiskt runt nästan två varv på söndagen i Anderstorp vilket var dubbelt så långt som på lördagen. Fortsätter det i samma takt kanske jag rent av kommer till start nästa gång.

Ja det hoppas vi på :tummenupp

Nu får ni gå in och anmäla er till racet på Sviestad!
Kan ju inte bara vara jag som ska köra?

Vi håller tummarna:tummenupp , och mitt nya nummer är tusen gånger bättre än det gamla:tungan

Mvh/ Crallan

Kan tyvärr inte köra B-racet. Ovillkorligt "projektmöte" på någon rekreationsanläggning.
arbeit mach frei :mad:

Vi håller tummarna:tummenupp , och mitt nya nummer är tusen gånger bättre än det gamla:tungan

Mvh/ Crallan

Då är du inte intresserad av #99 till nästa år antar jag? Då jag inte kört klassen tidigare tog jag bara ett högt nummer i år. Tanken är att ha årets placering som nummer nästa år, sådär som man gjorde förr i tiden.

Just nu är jag annars öppen för tips från förståsigpåare. Den har i alla fall slutat läcka vatten, både ur avgasröret (bytt toppackning) och alla anslutningar. Dessutom startar den lätt och låter kanon. Bekymren börjar när tempen börjar visas, typ 35 grader. Då går den fortfarande bra på lågvarv men det verkar som om tändningen slår ifrån vid 7-8 tusen varv. Spolarna är bytta, tyvärr är det ingen garanti att de är felfria. Det som verkar skumt är att det är samma cylinder som jävlas fortfarande. För att friskriva spolarna tänkte jag byta höger-vänster för att se om felet flyttar sig till den andra cyllen eller stannar kvar.

Någon med andra tips?

2959967 Då är du inte intresserad av #99 till nästa år antar jag? Då jag inte kört klassen tidigare tog jag bara ett högt nummer i år. Tanken är att ha årets placering som nummer nästa år, sådär som man gjorde förr i tiden.

Just nu är jag annars öppen för tips från förståsigpåare. Den har i alla fall slutat läcka vatten, både ur avgasröret (bytt toppackning) och alla anslutningar. Dessutom startar den lätt och låter kanon. Bekymren börjar när tempen börjar visas, typ 35 grader. Då går den fortfarande bra på lågvarv men det verkar som om tändningen slår ifrån vid 7-8 tusen varv. Spolarna är bytta, tyvärr är det ingen garanti att de är felfria. Det som verkar skumt är att det är samma cylinder som jävlas fortfarande. För att friskriva spolarna tänkte jag byta höger-vänster för att se om felet flyttar sig till den andra cyllen eller stannar kvar.

Någon med andra tips?
Om motorn storknar kring 8000 rpm är den mest sannolika felkällan avgasportarna. De öppnar i de regionerna i varveriet, så kolla avgasportarnas vajrar, elektronik och själva portarnas status.

Om motorn storknar kring 8000 rpm är den mest sannolika felkällan avgasportarna. De öppnar i de regionerna i varveriet, så kolla avgasportarnas vajrar, elektronik och själva portarnas status.

OK. Jag ska kolla elektroniken till dem, det tänkte jag inte på. Mekaniskt funkar de, åtminstone vrider sig skivorna när varvet går upp. Jag är ganska säker på att det är ett elfel då även varvräknaren vinkar frenetiskt då tändningen försvinner.

Däckproblem.
Finns det eventuellt någon som har ett Dunlop bakdäck över (Nytt) som jag kan få köpa till Falkenbergsracet? TL har slut och med lite otur hinner han inte få in och skicka iväg nya till mig innan det är dags:huvet
Annat duger förstås också..
Mvh/ Crallan

2960934 Däckproblem.
Finns det eventuellt någon som har ett Dunlop bakdäck över (Nytt) som jag kan få köpa till Falkenbergsracet? TL har slut och med lite otur hinner han inte få in och skicka iväg nya till mig innan det är dags:huvet
Annat duger förstås också..
Mvh/ Crallan
Jag har ett nytt Bridgestone BT090 160/60-17 liggande. Jag VET inte om de funkar för rejsing, dessvärre. Forska i ämnet, vetja!

OK. Jag ska kolla elektroniken till dem, det tänkte jag inte på. Mekaniskt funkar de, åtminstone vrider sig skivorna när varvet går upp. Jag är ganska säker på att det är ett elfel då även varvräknaren vinkar frenetiskt då tändningen försvinner.

Hej Joachim.

Oehört tråkigt att du har problem med hojen.

Kom att tänka på det, har du bytt batteri? Det var lite halvtaskigt när jag hade den och jag laddade det så ofta jag kom åt. Kan påverka avgasventilerna fick jag påtalat för mig utav någon förståsigpåare.

Mvh Pär

2961838 Hej Joachim.

Oehört tråkigt att du har problem med hojen.

Kom att tänka på det, har du bytt batteri? Det var lite halvtaskigt när jag hade den och jag laddade det så ofta jag kom åt. Kan påverka avgasventilerna fick jag påtalat för mig utav någon förståsigpåare.

Mvh Pär
Sant. Kolla batteriet också! Det ger upphov till de mest festliga fel, faktiskt.

jag funderar osså på att de e långt kanske går o samköra eller nåt? har inte så mycke med själv mest bara hojen som tar plats.

Hej Zenit. Bra ide. Men jag satsar nog bara på banorna som SP & ERF körs på i år. Dessutom är man helgpappa så antal lediga helger är begränsade. Det plus avståndet till Sviesta gör att jag nog står över Sviesta.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...