Hjälp med hojval...

henrixo

Mekaniker med gedigna däckkunskaper.
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Triumph SP3 -97, Bandit 1200 -98, GSX820 ES, GSXR 750w -94, GasGas 250EC -97
HAr nu mer eller mindre fått sålt min gixxer, har runt 30k, är ute efter något som är lite roligare på småvägar men som även kan användas till lite längre turer, kanske ha med en passagerare tillochmed. Detta kan man inte riktigt säga att gixxern var. Känner inte att jag behöver åka i 250 blås, och känner inte för att behöva ringa bärgaren när man ska kliva av efter en längre sväng me hojen.

Har fundrat på en sv650 med lite godis på, förbättrad fjädring o lite öppnare system på. Alla synpunkter på sv:n mottages.

Är jag ute o cyklar, är den för klen, är den för liten, kan man inte åka två hyffsat ok på den. Många frågor men tips och köptips mottages mer än gärna, lite panik också.

Måste ju ha tag på något ok innan lelleveckan!

Mvh Henke

Tjöp R1 som alla andra! Man behöver inte åka 250 blås med den bara för att man kan!

Tjöp R1 som alla andra! Man behöver inte åka 250 blås med den bara för att man kan!

Näe men man behöver ju åka i typ 140 för att man ska ha hyffsat dräglig körstllning på hojen...... är inte så stor heller, det gör säkert sitt de me...

Jo

En schysst nakenhoj är din melodi :tummenupp

Jo så länge är jag med, undrar mest lite hur det är med sv:n egentligen, om det är något att ha, andra hojtips i min prisgrupp mottages varmt..

HAr nu mer eller mindre fått sålt min gixxer, har runt 30k, är ute efter något som är lite roligare på småvägar men som även kan användas till lite längre turer, kanske ha med en passagerare tillochmed. Detta kan man inte riktigt säga att gixxern var. Känner inte att jag behöver åka i 250 blås, och känner inte för att behöva ringa bärgaren när man ska kliva av efter en längre sväng me hojen.

Har fundrat på en sv650 med lite godis på, förbättrad fjädring o lite öppnare system på. Alla synpunkter på sv:n mottages.

Är jag ute o cyklar, är den för klen, är den för liten, kan man inte åka två hyffsat ok på den. Många frågor men tips och köptips mottages mer än gärna, lite panik också.

Måste ju ha tag på något ok innan lelleveckan!

Mvh Henke

Hej,
vet inte riktigt hur sportig du vill ha men... Yamaha XJR 1300... sitter rätt så vettigt, bra drag, inbjuder inte till några längre stunder över 140km/h och enl tjejen bra att åka på. Har 4-1, bestyckat och öppnat upp lite med annat luftfilter och insug från FJR så har jag "hyfsat" bra drag :)
Med andra ord en rolig hoj...:tummenupp

Jo så länge är jag med, undrar mest lite hur det är med sv:n egentligen, om det är något att ha, andra hojtips i min prisgrupp mottages varmt..

Jag satt o åt så hade inte tid att ge några direkta hojval.

Men SV650 har jag aldrig hört nåt dåligt om iaf så en sån skulle det luta rätt mkt åt för min egen del iaf.

Sen förstod ja inte riktigt om din maxbudget låg på 30k eller om du hade det just nu men kan lägga till lite mer me lån eller så?

Jag satt o åt så hade inte tid att ge några direkta hojval.

Men SV650 har jag aldrig hört nåt dåligt om iaf så en sån skulle det luta rätt mkt åt för min egen del iaf.

Sen förstod ja inte riktigt om din maxbudget låg på 30k eller om du hade det just nu men kan lägga till lite mer me lån eller så?

Mja, just nu ligger budgeten runt 30, kanske några lappar till men inte mycket till.... Svår kombination, rolig hoj, bra för två, till rätt pris, nästan en omöjlig kombination, men det är därför jag skriver här, för att få HJÄLP!!!

Eller kolla runt lite efter Kawa Z750, verkar vara ganska vettig.

Jo jag kikade på den med, men jag tänkte att eftersom den har ungefär lika "lite" hk som sv 650, så kanske det är roligare med en sv twin!

Lite hjälp och åsikter om sv 650!?

Någon som har det?

har en sv och trivs kanon med den, är inte nå större problem när 1000cc r4 åker på småvägar att hänga på dem. :tummenupp

kanske lite ostadig när det gå 160-170 på ojämnväg, men inte mycke.
den är ganska lätt så den är väldigt smidig

ljudet med yoshi dämpare är oslagbart:yoparty

lycka till

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back