Bag som rymmer hela utrustningen och går att peta in under cutsen ?

Shogo

Snel Hest
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Yamaha YZF-1000R
Last edited:
Hej !

Behöver tips på vart jag får tag på en slittålig bag som går att peta in under cutsen i nödfall och samtidigt kan rymma hela utrustningen ink hjälm.

Har tagit en titt på North Face variant med axelremmar.

http://www.naturkompaniet.se/naturkompaniet/Products/product.asp?ItemId=13759&SectionId=5153

Verkar dock lite osäkert om den går ner under cutsen på en Thunderace ?

Några andra tips ?

Kan varmt rekommendera en sån väska men du ska nog ha ett rätt stort utrymme om du ska få in den där. Det är inte en väska man "knölar" ihop. Jag hade den som resväska under en månad i Australien. Kanon. :tummenupp

..så nej. Köp en annan. :crash

Jag har en väska som verkar vara exakt likadan som den på bilden fast den kostar 499:-. Finns på stadium i svart och grönt och är kanonbra. Tror dock inte att du får ner den under cutsen tyvärr. Men den e prisvärd och stryk o vattentålig :D

Jag uppdaterade första inlägget lite för att förtydliga :)

Lutar åt att det blir north face bag:en.. kom på att jag kan ju stoppa ner den i tankväskan under färd, och sedan peta ner tankväskan i bag:en tillsammans med kläderna när man kommer fram.

Hej !

Behöver tips på vart jag får tag på en slittålig bag som kan rymma hela utrustningen ink hjälm och stövlar och tom går att peta in under cutsen.

Har tagit en titt på North Face variant med axelremmar.

http://www.naturkompaniet.se/naturkompaniet/Products/product.asp?ItemId=13759&SectionId=5153

Verkar dock lite osäkert om den går ner under cutsen på en Thunderace ?

Några andra tips ?

Har du bagagelucka på den där? :va

Den största cuts jag sett på en sporthoj var på en Honda av nåt slag och där fick man inte ner en hjälm ens.

Jag uppdaterade första inlägget lite för att förtydliga :)

Lutar åt att det blir north face bag:en.. kom på att jag kan ju stoppa ner den i tankväskan under färd, och sedan peta ner tankväskan i bag:en tillsammans med kläderna när man kommer fram.

www.ortlieb.de

Hade ett par sådana packväskor... grymt bra och helt vattentäta:tummenupp

Han kanske har en hayabussa.. man kan ju proppa in en hel hjälm under kutsen på den muhaha

Är också på jakt efter nått sånt... alt. en ryggsäck som är stor nog att rymma hela utrustningen och samtidigt går att dra ihop så mkt som möjligt då den är tom.

Helt otroligt vilka skitsvar :mad: många ger har ni inget bra att komma med så knip igen.
Jag har armens ryggsäck som jag fick när jag gjorde FN-tjänst vet ej modellnummer men den är istortsett vattentät och går att vika ihop så den får plats under kutsen på min Aprilia Tuono iallafall i säcken får jag plats med både xl-Hjälm och stövlar i storlek 48:tummenupp

Helt otroligt vilka skitsvar :mad: många ger har ni inget bra att komma med så knip igen.
Jag har armens ryggsäck som jag fick när jag gjorde FN-tjänst vet ej modellnummer men den är istortsett vattentät och går att vika ihop så den får plats under kutsen på min Aprilia Tuono iallafall i säcken får jag plats med både xl-Hjälm och stövlar i storlek 48:tummenupp

Menar du stridssäcken eller bärsäcken? (Bärsäcken är den stora väskan på 80 liter som har bärhandtag och remar för ryggen, stridssäcken är ryggsäcken på 40 liter (tror jag) med en alu-skena samt liggunderlag som ryggstöd.)

Bärsäcken är ju rätt stor men den kostar ju också rätt mycket. Finns att köpa på recon.se och lite andra ställen.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back