Honda CBR 125cc?

• Thread starter Thread starter simonnr22
  • Start date Start date

simonnr22

Guest
Honda CBR 125cc är det nåt att ha eller? skriv gärna ner lite fakta om dess prestanda strypt och ostrypt :)

Last edited:
Honda CBR 125cc är det nåt att ha eller? skriv gärna ner lite fakta om dess prestanda strpt och ostrypt :)

Jag skriver som så andra många skulle göra. Om du söker på forumet kommer du att hitta hur många trådar som helst om cbr 125:tummenupp Sedan tror jag det står i stickyn.

Jag skriver som så andra många skulle göra. Om du söker på forumet kommer du att hitta hur många trådar som helst om cbr 125:tummenupp Sedan tror jag det står i stickyn.

jaaa ok :)

Den är slö som fan, tyvärr. Går ej att "plugga ur". den är 4-takt och på så här små kubik är 4-takt inget att ha.
Enligt mig iaf. :tummenupp

jaa ok tack för svar ? har du nån aning om nån tid på 0-100?

Last edited:
Honda CBR 125cc är det nåt att ha eller? skriv gärna ner lite fakta om dess prestanda strpt och ostrypt :)

Tja, har en cbr, icke strypt eftersom den är 4 t , men ljudämparen agerar som stryping eftersom den är så tät. Den har ett hyffsat drag till 70 sen blir dettråkigt. Rätt liten , men lagom för mig som är 1.74. Fast dom smala slangarna e jobbiga.

Sammanfattat.

Bra: Driftsäker, Ljudet.

Dåligt. Smala slangar å är inget för fartdåren.

Tja, har en cbr, icke strypt eftersom den är 4 t , men ljudämparen agerar som stryping eftersom den är så tät. Den har ett hyffsat drag till 70 sen blir dettråkigt. Rätt liten , men lagom för mig som är 1.74. Fast dom smala slangarna e jobbiga.

Sammanfattat.

Bra: Driftsäker, Ljudet.

Dåligt. Smala slangar å är inget för fartdåren.

ok... :) tack tack

jaaa ok :)

jaa ok tack för svar ? har du nån aning om nån tid på 0-100?

0-100 = för länge. 15sec kanske? (vild gissning). dom toppar väl en 120 eller så. värst enligt mig är att dom är så förbaskat små, och kent byggda, som en lätt förvuxen monkey med kåpor ungefär. är du dvärg och bara ska åka i stan är den väl helt ok, men förvänta dig att bli ifrån körd av diverse trimmade mopeder.

:tummenupp

0-100 = för länge. 15sec kanske? (vild gissning). dom toppar väl en 120 eller så. värst enligt mig är att dom är så förbaskat små, och kent byggda, som en lätt förvuxen monkey med kåpor ungefär. är du dvärg och bara ska åka i stan är den väl helt ok, men förvänta dig att bli ifrån körd av diverse trimmade mopeder.

HAhah jasså är det så pass skit .. :P

CBR'en är ju ett bra alternativ om du ska köra lagligt alltså under 11kw:tummenupp

Den är slö , men inte ens trimmad moppe slö. Jag säger lägg inte ner en massa pengar på en 125 cc. Det finns större maskiner senare. :tuttar :yoparty

Klaga på CBR så mkt är inte snällt å fan inet sant... 0-100 på 15 sek? IN MY ASS! 10 Skulle jag tippa på.. ska ut å testa nu.. och rs strypt är slöare.. så ska du köra lagligt vilket jag tkr är helt okey på cbren (130-140km/h) gemfört med många andra.. så go for cbr..

2970833 Klaga på CBR så mkt är inte snällt å fan inet sant... 0-100 på 15 sek? IN MY ASS! 10 Skulle jag tippa på.. ska ut å testa nu.. och rs strypt är slöare.. så ska du köra lagligt vilket jag tkr är helt okey på cbren (130-140km/h) gemfört med många andra.. så go for cbr..
Nej :pannkyss

:corn

Klaga på CBR så mkt är inte snällt å fan inet sant... 0-100 på 15 sek? IN MY ASS! 10 Skulle jag tippa på.. ska ut å testa nu.. och rs strypt är slöare.. så ska du köra lagligt vilket jag tkr är helt okey på cbren (130-140km/h) gemfört med många andra.. så go for cbr..

140 på en cbr? glöm det, kanske i grov nerförsbacke och friläge i.

(Jag var bara tvungen efter jag såg Bärgrens inlägg)

Jag har aldrig varvat så mkt och 140 km/h enlig bilmätare i något nedförsbacka(kanske 135 med gps) och det är helt orginal så jo...

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back