Min Tur (Bye, lappen bye bye)

..Vilket den givetvis inte ska göra och jag har aldrig stött på någon som visar för lite!

I en av dom senare bike tidningarna har dom kollat verklig fart mot mätarfart o den va inte en hoj som visade rätt, alla visade att det gick fortare än va det igentligen gjorde, o ganska mycket fel visa en del oxå, testet gällde nya sporthojar!!

Jag försöker med andra ord inte någon fuling utan kräver endast rättvisa.

Yeah right! :rofl :D :tummenupp

Det är för många osäkra parametrar när det gäller din hojs hastighetsmätare.
Speedohealer + drevning + "antagen verklig hastighet".
Har du inte kontrollerat den med tex GPS så har du i praktiken ingen aning om hur fort du kör.

Räknade lite i går natt och enligt uppgift ska min Kawa göra 290 km/h i topphastighet helt orginal (antar att det är verklig hastighet). Jag toppade den i helgen med nuvarande drevning och en speedohealer som är inställd på att dra av 18%. Den visade då 240 km/h.

Om man då drar av 18% på 290 så ska den nya topphastigheten visa 238 km/h. Vilket betyder att min mätare (om uppgifterna om topphastighet orginal stämmer) fortfarande visar ca +1% fel.

Hängde inte riktigt med i matematiken.
Du hade väl drevat om hojen?
Det viktiga är väl om hojen verkligen går 18% långsammare vid samma varv och växel? (Om speedohealern är inställd på det)

En annan poäng som är lite tråkig:
Eftersom dom stod på fel sida vägen, alltså skjöt snett på dig, får dom en lägre hastighet än din verkliga.
Avståndet mellan dig och polisen krymper långsammare än om dom skjutit frammifrån.

Men jag håller med, visst är det tvivelaktigt!
Jobba på att få tag på protokollet, det måste du ha rätt till!

Lycka till!

Låt den som inte syndat kasta första stenen!

sorry, aldrig kastat sten i glashus... men samtidigt ostraffad när det gäller bli av med lappen :tungan - påstår inte att jag är guds barn, och visst har man ett "register" men lappen har funnits kvar. har dock aldrig försökt myglat utan alltid stått för mitt straff. påstår inte att du myglar, men handen på hjärtat, det gick fortare än 110? ;)

Givet skall det finnas protokoll, annars är det inte giltigt.

men handen på hjärtat, det gick fortare än 110? ;)

Doh, det har väl aldrig motsagts eller? Men rätt straff för specifikt brott är väl att föredra eller? Det är ju viss skillnad att bli av med kortet samt böta eller enbart böta, tycker du inte det Mike?
Eller du tycker det är ok att pendeln svänger mellan jul och nyår?

Jag börjar tröttna nu och inser att det här stället har alldeles för många åsikter för att kunna få en vettig disskusion.

För att sammanfatta. Jag har brutit mot lagen och jag står för det. Däremot kommer jag använda dom rättigheter jag har för att granska om allt gått rätt till. För som jag tidigare sagt så är även poliser människor med känslor och åsikter som lätt kan komma ivägen för deras yrkesutövande (och det har jag själv erfarat). Detta anser jag att det kan ha hänt vid detta tillfälle.

Så sluta nu att gnälla om mygel. För jag har stannat för polismans tecken. Erkännt att jag kört för fort. Visat mitt körkort och skrivit på delgivningen om körkortsindragning.

Sen kan ni tro vad ni vill om mig...

Du bör definitivt INTE dra upp att du måste ha kvar körkortet kvar för jobbets skull, för då anses du som yrkesförare o att du borde ha haft bättre omdöme än du hade.
Precis det svar jag fick:
Jaså du är yrkeschaufför? Ja då ska du ju veta vad skyltarna betyder då... :D

För övriga som läser tråden och inte är från Norrköpingstrakten: Kontrollplatsen vid Böksjön är en av dom platser där dom står ganska ofta, och det händer även att dom står på avfarten/bron till Kolmården som ligger söder om kontrollplatsen. Så det kan ju vara läge att släppa av lite där just där :tummenupp

sorry, aldrig kastat sten i glashus... men samtidigt ostraffad när det gäller bli av med lappen :tungan - påstår inte att jag är guds barn, och visst har man ett "register" men lappen har funnits kvar. har dock aldrig försökt myglat utan alltid stått för mitt straff. påstår inte att du myglar, men handen på hjärtat, det gick fortare än 110? ;)

alltid stått för mitt straff:D va de e inte du som berätta om hur du dragit snuten:) kan ha fel dock men lät kul när du skrev stått för mitt straff

I en av dom senare bike tidningarna har dom kollat verklig fart mot mätarfart o den va inte en hoj som visade rätt, alla visade att det gick fortare än va det igentligen gjorde, o ganska mycket fel visa en del oxå, testet gällde nya sporthojar!!

Ja, det stämmer ju precis med vad jag precis hävdade?

Åkte på 1400 spänn där år 2000. Fin sommarmorgon i juni ca kl 07. Gör en omkörning av två bilar på den väldigt biltomma vägen. Kommer upp i den hiskeliga hastigheten av 131 km/h då de skjuter mig i omkörningsfil.

Det känns som ett extremt meningslöst ställe att stå på. Fint och brett och två filer i båda riktiningar så det känns inte som nån olycksdrabbad sträcka. Jag kokade inombords och det märkte de nog för det blev inga fjantiga moralkakor osv.

Kontrollplatsen vid Böksjön är en av dom platser där dom står ganska ofta, och det händer även att dom står på avfarten/bron till Kolmården som ligger söder om kontrollplatsen. Så det kan ju vara läge att släppa av lite där just där :tummenupp

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back