ER6-tråden

*Tore*

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Östersund
Hoj
ER-6n -07 Orange (STENDÖD), GSX400e -83 (halvdöd)
Servcie

Jag ar sökt men inte hittat.....
Ungefär vad kostar Servicen vid de olika servicetillfällena?
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Jag ar sökt men inte hittat.....
Ungefär vad kostar Servicen vid de olika servicetillfällena?


Första servicen tjatade jag till mig, men den ligger på runt 1200 kr där jag handlade. 600-mila servicen gjorde en polare nyss, 900 kr kostade den.
 
Last edited:

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RasRas
Dem valde att byta olja på min vid 600 mil service och jag tyckte väll det var lika bra, kosta mig ca 900 kr allt som allt
 

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Jag blir inte heller klok på varför man ska byta styre. Jag sitter jättebra på den, med behaglig vinkel på handlederna. Så för min det får nog originalstyret sitta kvar. Är 176cm f.ö.

För min del så vill jag få en lite mer framåtlutad ställning....har ju iof kört lite mer renodlade sporthojjar innan (buell bl.a). Har inte hunnit monterat mitt renthal än men det skall åka på så fort jag får tid :gnissla

Jag åkte ktm640 motard innan er6, o jag har slitit o brytet på denna hoj för att slanga (2an) men det är omöjligt:mad: så ett tips är att på låga varv använda kopplingen så reser den sig fiiiint. åkte med org system förra året o plockade alla växlar, men i år har jag inte åkt många mil ännu med mitt nyinköpta arrow, har inte lyckats att få upp den mjukt o fint ännu så det har blivit 2,3an o dykning.....men sommarn har ju inte börjat riktigt! Men, det är INTE lika lätt som att slanga med en ktm där är det ju hur enkelt som helst.

Alltså det låter som om man måste ta och få några privatlektioner av dig ...maestro :D
 
Last edited:

Frajp

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Ort
Mölnlycke
Hoj
nope
Första servicen tjatade jag till mig, men den ligger på runt 1200 kr där jag handlade. 600-mila servicen gjorde en polare nyss, 900 kr kostade den.

Betalde han 900;- så har han ju blivit blåst om han inte köpt till något tillägg, kontroll av bromssystem skall bara göras vid 600mil, det gjorde kundmottagaren gratis för mig iaf, ingen stämpel heller, stämplas bara vid riktig service, enligt honom.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Har inte hunnit monterat mitt renthal än...

Vilket Renthal är det? Jag var till en crossbutik och mätte lite och inte ens 80cc styren verkar passa. De är för breda i mitten verkar det som eller finns det verkligen mer att ta av vad gäller vajrar och el? När jag sträcker på mina känns det som att det inte finns mycket att ta av. :va
 

Zinkadus

Dont Force The Feel ,... Feel The Force
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Älvsborg
Hoj
Kawa ER6 07 orange med ABS -Såld ! Aprilia RSV 1000 Factory 04
För min del så vill jag få en lite mer framåtlutad ställning....har ju iof kört lite mer renodlade sporthojjar innan (buell bl.a). Har inte hunnit monterat mitt renthal än men det skall åka på så fort jag får tid :gnissla



Jag måste få fråga inte för att jag inte är nöjd med min er6 men hur är den jämfört med buell ?.Jag har inte provkört någon men dom är ju grymt snygga och jag kan tänka mig att dom låter grymt skönt.
Jag ska för övrigt också byta till ett annat styre tycker att man får konstig armvinkel samt vill gärna ha ett lite bredare styre.
 

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
För min del så vill jag få en lite mer framåtlutad ställning....har ju iof kört lite mer renodlade sporthojjar innan (buell bl.a). Har inte hunnit monterat mitt renthal än men det skall åka på så fort jag får tid :gnissla



Jag måste få fråga inte för att jag inte är nöjd med min er6 men hur är den jämfört med buell ?.Jag har inte provkört någon men dom är ju grymt snygga och jag kan tänka mig att dom låter grymt skönt.
Jag ska för övrigt också byta till ett annat styre tycker att man får konstig armvinkel samt vill gärna ha ett lite bredare styre.

Hade en blå xb9-r 03:a. Den hade ett liknande ljud som kawan utan original. Men den var lite dyr i försäkringen och jag behövde pengar till en båt. Skulle jag få välja idag så skulle jag gå på en xb12-r. Den var inte så mycket mer klipp i min (95 hk) än vad jag har i kawan så därför så skulle jag köpa en 12 istället idag. Hade jag varit 100 %:igt nöjd med draget och den varit lite billigare i försäkringen så hade jag inte bytt bort den. Men jag är helt klart nöjd med kawan som alternativ om man inte vill gå hela linan ut och köpa en klass 7 hoj. Skulle jag göra det skulle jag idag nog välja en Superduke.

Vilket Renthal är det? Jag var till en crossbutik och mätte lite och inte ens 80cc styren verkar passa. De är för breda i mitten verkar det som eller finns det verkligen mer att ta av vad gäller vajrar och el? När jag sträcker på mina känns det som att det inte finns mycket att ta av. :va

Ett http://www.customaid.se/produkt.php?id=769&model=62
Om du scannar detta forum så är det en annan användare som lagt ut bilder med detta monterat.
 
Last edited:

nusse man

Ny medlem
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
er6
Är det möjligt att någon säljer ett efektsystem tll min er6:a jag skulle vilja ha litte mulligare ljud:)
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Betalde han 900;- så har han ju blivit blåst om han inte köpt till något tillägg, kontroll av bromssystem skall bara göras vid 600mil, det gjorde kundmottagaren gratis för mig iaf, ingen stämpel heller, stämplas bara vid riktig service, enligt honom.


Mr Martin bytte oljan oxå :)
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
ÄNTLIGEN !

Efter att ha suttit och läst den här tråden snart ett år så kan ja äntligen börja skriva och vara med påriktigt :banana :banana

Hämtade min Orangea Er6n på Ava igår, premiärturen på 49mil började i regn, men va gjorde d :D
GPRburken som redan sitter där låter riktigt gött.

Efter att ha vilat arselet i Gävle och fått i mig lite mat så blev vädret mycke bättre, endast blåst, men ja rullade vidare..

Varför firade ja kvällen igår med grogg ?:confused: vill ju ut å köra nu:huvet ja får ägna några timmar åt att tvätta lite..
 

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RasRas
Betalde han 900;- så har han ju blivit blåst om han inte köpt till något tillägg, kontroll av bromssystem skall bara göras vid 600mil, det gjorde kundmottagaren gratis för mig iaf, ingen stämpel heller, stämplas bara vid riktig service, enligt honom.

Som sagt olja oxå,men tror allt att det är lite mer dem ska titta än bara bromssystem och jag skulle aldrig ha åkt därifrån utan 600 mil stämpel i boken.
 

Frajp

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Ort
Mölnlycke
Hoj
nope
Som sagt olja oxå,men tror allt att det är lite mer dem ska titta än bara bromssystem och jag skulle aldrig ha åkt därifrån utan 600 mil stämpel i boken.

hejhej..

Det är faktiskt bara bromssystemet som skall kollas, fick en utskrift på deras service intervaller/åtgärder på just er6-n... :tungan jaja nu förtiden är det ju riktig service var 600:e mil på 636´an :huvet
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top