Pris för en v70

Sist volvo släppte något på marknaden som inte var helt egenutvecklat så var det väl S/V40 och den var ju måttligt bra.

En ford Mondeo som är en Jaguar X-type som är en Volvo V70, vad talar för att volvo skulle göra bilen så mycket bättre än Ford som alla häcklar för sin bristande kvalite? Och framförallt varför skall jag betala för en Volvo när det är en förklädd Ford.

Inte en aning om vad som talar för det men nåt måste det vara. De kan inte släppa ut en V70 med kvalitet/standard som en mondeo, det förstår de själva. Och prisklassen säger väl också en del antar jag. De må dela chassie mm men fortfarande så tippar jag på att det är mycket eget i den bilen för att inte just bli kallad Mondeo.

Och vilken tur att Valmers gjorde ett inlägg, någon kunde ju ha missat att Ford råkade ge Volvo lite pengar för deras namn...

Lite ot men att volvo köptes av ford måste ju vara alla volvo raggares dröm?

"Jag vill ha en raggarbil men har inte råd så jag köper en volvo som har nästan lika rissig väghållning och bränsle ekonomi"

Lite ot men att volvo köptes av ford måste ju vara alla volvo raggares dröm?

"Jag vill ha en raggarbil men har inte råd så jag köper en volvo som har nästan lika rissig väghållning och bränsle ekonomi"

Jo men det är ju ganska troligt då den största försäljningen består av leasing samt firmabilar. Men du har nog rätt, 95% av dessa köpare är nog raggare som resonerar precis som du säger.
Gå och lägg dig.

Hrm, så alla fyllon som spytt, ollat och allmänt äcklat sig i bilen räknas inte? Fulla fjårtisar som kladdat med spritpenna på ryggstödena och skrivit "taxibög" överallt. Gamla tanter med utslitna tena ladybindor som läcker. Småkidz som kletat tuggummi under sätena. Gubbar som pillar näsan och öronen och sedan smetar ut det på sidan av stolen när chaffisen inte ser.
Sen har vi alla chaufförer som kör som idioter och sniker mellan bilar där det knappt finns någon plats, "jaja, det är ändå inte min bil". En repa här, en backning där, en betonggris här. Mint condition, nja vettefan asså.

Sen finns det drivor med V70:s till salu, borde finnas ganska bra prutmån på dom, kanske inte så lättsålda.
Eller så kan du flippa och köpa en japanare bara för att skilja dig från mängden.

Lycka till med köpet!
i förra bilen, 45k mil som såldes så fanns inget sånt alls, likaså få andra, förmodligen massor mkt finare än en familjeägd sossecontainer med snorungar, spyendes bäbisar å skit. den var mint condition... überservad, aldrig kallstartad förutom första gången tändningen slogs på. tror det är ytterst få som hajjar slitaget familjebil med kallstarter varje gång man ska åka vs en bil som rullar varm konstant. men det är iofs bara höra med verkstäderna för att få fram data, svart på vitt, som sagt 60k mil med i princip oljebyten, bromsbelägg å andra däck, kolla blockets lik som rullar privat i 2-3 år, skräphögar...

om du bara visste hur många taxi-mercor-volvosar-saabar från tyskland, som rullat 50,000 mil på två år, som fuskas ner till 9000 mil, och importeras av dumma svennar, men ändå rullar hyffsat problemfritt, ett par år tiill. där justerar man ner milen för att få en rätt vinkling av det faktiska slitaget, en familjebil slits 4 gånger mer per mil, simpelt räknat på kallstarter, tid och slitage. en taxi rullar i snitt 50% tomma mil.

Last edited:

Jo så är det nog kanske. Det är ju bara att ställa sig på en parkeringsplats på en fredag eftermiddag och titta på alla mammor och deras V70s. När dom ska parkera, ta ut ungarna ur baksätena mm. Så dumt kanske inte taxichaufförer bär sig åt.

Hoppas nu att trådskaparen får sålt bilen eller köper en (hajjade inte riktigt vad syftet var?)

Mvh

Bobby

Ja eller hur, en bil består inte bara av en motor. Det räcker att sitta i baksätet på vilken taxi som helst så hör man hur bakvagnen lever om efter många mil över farthinder och kullerstenar i för hög fart. Jag tar hellre den familjeägda 10 000 mils bilen än din 45 000 mila bil vilken dag som helst.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back